esmaspäev, juuni 13, 2016

Pullerits: Kuidas ma püsisin 55 km Rein Taaramäe tuules ja kõrval?

Rein Taaramäe saabus kokkulepitust viis minutit varem, Katjuša küpse kirsi punane vorm seljas, nagu peab (fotol vasakul).

«Ei olegi kedagi või?» küsis ta, kui olime tervitanud.

«Kuidas ei ole?» imestasin. «Mina ju olen.»

Selles mõttes oli Taaramäel siiski kogemata õigus, et ega minagi olnud otsustanud, kas must sõidumeest saab. Olin ju alles kümme minutit tagasi saanud A&T Spordi mehaanikult kätte oma maanteeratta (fotol paremal), mis oli Tartu rattarallil kukkumise tagajärjel kannatanud. Keevitaja oli käiguvahetaja kinnituskõrva saanud ikkagi raami külge kinnitatud – see osutus palju keerulisemaks tööks, kui esialgu arvata võis – ning edasi oli mehaanikul tulnud tegelda muude puuduste kõrvaldamise ning osade seadistamise ja häälestamisega. Katsesõidud, kas remonditud ratas maanteel vastu peab, olid tegemata.

Aga Taaramäe oli kutsunud hakkajaid huvilisi poolesajakilomeetrisele treeningsõidule. Kuidas sa jätad minemata, kui Eesti edukaim rattur kutsub? Aga kui ratas juba esimesel kilomeetril streikima peaks hakkama?

Hämmastav on oletatav põhjus, miks Taaramäed (fotol vasakul) ootas nii vähe rattureid, kui ta Tartus Autospiriti platsile jõudis. Ilm ei olnud just suvine. Taevas sõudsid tumehallid pilved, tibutas vihma, puhus kõva tuul, temperatuuri oli vaevalt kümme kraadi. Ometi on siingi blogis kümned mehed kõvamehe kombel kuulutanud, et ei ole halba ilma, on halb riietus, ja et ega mees suhkrust ole, et vihma käes ära sulab jne. Ent todapuhku ilmus kogu sellest verbaalsest kõvatamisest ehk tühipaugutamisest hoolimata välja kõigest kaheksa meest, kes Giro d’Italial ja Vueltal etapi võitnud ning Tour de France’il kahel aastal parima noorratturi valget särki kandnud Taaramäega sõitma söandasid tulla. Mage värk, ütlen kohe. (Okei, ma saan aru ühest pikka kasvu sõidumehest, kes on aastaid väitnud, et Taaramäest ei saa võidumeest, sest ta olla end valesti ja ületreeninud – küllap temal on selliste väidete pärast piinlik ja ta passis –, aga teised?)

Ei olnud seal enam pikalt arupidamist. Ajasin dressid seljast ning tõstsin oma remonditud Scotti maanteeratta Nissan Navara kastist välja (fotol paremal). Veendusin parkimisplatsil, et jooksud käivad ringi küll. Isegi käike sai vahetada. Heitsin pilgu kellale. See oli juba üle kuue. Aga start pidi olema kell kuus.

«Hakkame minema ka või?» küsisin Taaramäe ümber kogunenud väikselt seltskonnalt. See ei olnud niivõrd küsimus, kui pigem ettepanek, et hakkame liikuma (fotol vasakul).

Taaramäe andis teada, milline on marsruut, ning asus siis koos Pelotoni sõitja Marko Vilipsoniga ette tuult murdma (fotol all paremal).

Hoidsin kõige lõppu. Jätsin eelmistega isegi rohkem kui viiemeetrise vahe. Ei, mitte sellepärast, et kartnuks pärast Tartu rattaralli kukkumist teiste tuules sõita, vaid seepärast, et polnud lõplikult veendunud oma ratta käitumises. Mehaanik oli öelnud, et kõige raskem käik ei lähe sisse – kuidas ta käiguvahetajat ka ei timminud, siis seda viga kõrvaldada ei õnnestunud. Ilmselt on käiguvahetaja samuti kukkudes viga saanud, oletas ta. Taandusin Külitsele viival kergliiklusteel grupist ligi 30 meetrit ning proovisin raskeimat «rauda». Pärast käigu vahetamist tegin väntadega kaks tiiru, siis läks kett raskeima käigu peale küll – kuid jalamaid mitte. On kellelgi ideid, mida teha?

Kui keerasime Tartu-Valga maanteelt Nõo peale, taandus ka Taaramäe (fotol all vasakul) eesotsast ning nihkus kõige sappa, minu kõrvale. Juttu jätkus kauemaks:

-Taaramäe enesetundest pärast Giro d’Italiat;
-Ilnur Zakarini tervisest ja edasistest šanssidest;
-Girol Taaramäe võiduga lõppenud etapi taktikast ja otsustavatest kilomeetritest;
-kuidas Taaramäe oleks toda võiduga lõppenud etappi sõitnud siis, kui saanuks eest ära koos Tanel Kangertiga;
-rasketel mägietappidel nõutavast pingutusest;
-kehakaalust;
-suurtuuride puhkepäevade üleelamisest;
-Girol Taaramäe kukkumisega lõppenud etapist;
-rattasõidul kukkumise oskusest;
-maailma tippsprinterite sõidumaneerist;
-milline kolmest suurtuurist on raskeim ja milline kergeim (arvake ära!);
-etapi marsruudi ja reljeefi tundma õppimisest enne starti;
-Taaramäe (fotol paremal) praegusest treeninguperioodist ja treeningsõitude ülesehitusest;
-Lähte maastikusõidust (mulle oli ette kantud, et Taaramäe oli tehnilistel lõikudel lasknud osadel meestel eest minna, aga sirgetel tõmmanud nii, et noodsamad mehed olid taga ainult inisenud, ja kui seda Taaramäele rääkisin, küsis ta imestunult: «Kust sa tead?» [Ma olen ju ajakirjanik, mul peavad silmad ja kõrvad olema igal pool!]);
-sõitudest Eesti maastikuvõistlustel;
-jne, jne.

Ilmselt olete pettunud, et vahendan teile siin ainult teemasid, aga mitte seda, mida täpsemalt Taaramäega rääkisime (fotol vasakul). Kuid see oli siiski eravestlus ning selle sisu ei peagi kuuluma avaldamisele. Muidu mõraneb usaldus. Teisalt oli Taaramäe kuulutanud trenni välja avaliku üritusena, mis tähendab, et kõige täiesti salajas hoidmisele ta vaevalt loota võis. Ent need teemad, mida siin mainisin, on tegelikult minu küsimused, mida pärisin, mitte ju Taaramäe vastused. Kes tahtnuks asjust üksikasjalisemalt kuulda ning oma küsimusi esitada, oleks pidanud koos Taaramäega reede õhtul trenni tulema. Paljud teisedki osalised said temaga kõrvuti sõita ja vestelda.

Ühte tõsiasja ma siiski mainin, sest just see on see, mis teeb Taaramäest (parempoolsel fotol vasakul) mulle (parempoolsel fotol paremal; nagu näete, polnud mul joogipudelitki kaasas) hästi sümpaatse võidusõitja. Vaadake, Taaramäe ei ole robot, kes kuulab tuima näoga ainult seda, mida raadio teel öeldakse. Temas on tahtmist panna. (Kiri minu pükstel: «Panna on vaja!») Sest rattasõidus tuleb nii palju teha pikka ja musta tööd ning ükskord tahaks selle eest ka preemiat saada, nagu ta seletas. Preemiaks on võit. Aga sa ei võida, kui sa ei pane, vaid teed ainult ja üksnes nii, nagu raadios öeldakse. Ma saan suurepäraselt aru, mida Taaramäe silmas peab. Sest mulle ka ei meeldi sõita esimesest viimase meetrini tuimalt kambas, vaid vahepeal tahaks ikka actionit ka saada. (Jah, kas või trennis, sest ma ei ole ju tippsportlane, kel aastas kümneid võistlusi, kus paugutada, ja ammugi ei ole ma see mees, kes ratta seljas midagi võitma hakkaks – aga see ei tähenda, sorry, et mulle meeldiks kuust kuusse lamba kombel teistega koos määgida. [Olen Lõvi tähtkujust.])

Kokku sõitsime Taaramäega 55 km, milleks kulus 1:46, mis teeb keskmiseks kiiruseks 31 km/h. Taaramäe olla küsinud, kui trenn lõppes – nii grupi eesotsast teavitati –, et ega ta meid tempoga liiga ära väsinud. Ei, seda küll mitte.

Tõstsin Autospiriti platsil maanteeratta Nissan Navara kasti (fotol vasakul) ning sõitsin koju. Kui duši all ära käisin, algas suuremat ja kõvemat sorti sadu. Ride over.

Kõigi fotode autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix

43 Kommentaarid:

At 11:24, Anonymous Anonüümne said...

Uus staar on sündinud. Navara on viimaste sissekannete vaieldamatu täht. Üks ja ainus. Ainult värv on kole.

 
At 11:35, Anonymous Anonüümne said...

See Navara rokib Delfis ;)

 
At 13:04, Anonymous Anonüümne said...

Kus PP järgmisena võistleb?

 
At 14:02, Anonymous Anonüümne said...

Kerige kassetivahele oma pleki-imitatsiooni teemadega, see on Taaramäe ja spordi artikkel.

Kui tõesti reklaamiraha ei jätku, kerjake ostjaid tänavalt, mitte siit kommentaariumist.

 
At 14:17, Anonymous Anonüümne said...

Mille peale kell 2:2 PL pahandab? PP sõidabki reklaamsõitude autoga ringi. Loomulikult jääb küsimuseks, et kas ta tõesti ostis selle endale või laenutas mingiks salapäraseks eesmärgiks. Igatahes nagu näha, toimus kohtumine Taaramäega Tartu Nissanite automüüja platsil kelle nimi ka kenasti blogikandes mainitud on. Hmm, milline fantastiline kokkusattumus, et Priidu promotav Nissan on pärit samast autoesindusest kust algas käesolev blogikanne!

 
At 15:18, Anonymous Anonüümne said...

Ma pakuks raskusastmelt välja järgmise pingerea:
1. Vuelta
2. Giro
3. TdF
Oletan sedasi: Ilmselt reljeefi poolest on Vuelta ja Giro Prantsuse velotuurist karmimad, mägedeetappe rohkem. Ühed vastikud asjad on temposõidud, seekord oli Girol koguni 3 ITTd tavapärase 2 asemel (ITT ja TTT), see kallutaks Giro raskemaks (ja ma ei mäleta teistelt tuuridelt 244 km-st mägedega etappi). Vuelta toimub aga august-september, mil Püreneedes niigi keel vesti peal kangutamisele lajatab 30 ja enam kraadi pähe, mis kokkuvõttes teeks Hispaania sõidust siiski raskeima. Girol teisalt tuleb aeg-ajalt läbi lume sõita, külmast kangeid käsi lenksu vastu kolkida, et neid töökorras hoida. TdFi prestiiž omakorda paneb sõitjatele peale ekstra närvilisuse paine, ja 3 nädalat närvidemängu sussutab läbi nii mõnegi kõva jalaga mehe, kel tahtelis-moraalsed võimed kesised.

 
At 18:35, Anonymous Martin, Telliskivi loomelinna, Coffee Angels coffee shop, Kalamaja, Tallinn said...

Ootame endiselt lugejatega teie solidaarsusavaldust või vähemalt seisukohavõttu Orlando sündmuste kohta. Täna oleme kõik homod. Kas teie ei olegi homo, hr Pullerits?
(OK, teie oma valik, aga tahaks kuulda mingisugustki põhjendust)

 
At 18:38, Blogger Priit Pullerits said...

Braavo, 15:18, see on peaaegu sama hea ja õige nagu Taaramäe jutt.

 
At 20:14, Anonymous Anonüümne said...

Nisan Navara sai geilõhnad juurde.

 
At 20:21, Anonymous Anonüümne said...

Kas selle Nissani kastis saab ka ööbida, kui pikk see kast õieti on? Tulete just maratonilt, olete väsinud, keerate kasti magama. Romantiline.

 
At 20:29, Anonymous Anonüümne said...

Kurat küll, me peaks nagu Priidu vastu kenad olema, aga mida ta krt vingub oma tekstides muudkui, ise ju põhjustab seda? Muide, Priit, sul oli hea võimalus kordki elus Taaramäele pähe teha, oleks sa atrõõvi lennanud, täiega ja ootamatult.

 
At 21:00, Anonymous Anonüümne said...

Jajah, ma ka imestasin, et Navarat promotakse kui kena tööauto kasti kus unele suikuda. Kahekesi on seal hea lusikasse tõmmata. Mina ei saa siiamaani aru, et kas Priit hakkab töökohta vahetama ja mõtleb miskile erabisnisele, kus hea kastikaga miskeid tunkedega mehi objektile sõidutada. Hmm mis võiks olla loogiline jätk ajakirjanikule? Selge see, et miski pisifirma juht ja omanik aga mis valdkonnas? Fotograafidele ja filmimeestele pole kastikat reaalselt vaja, kuigi erijuhtumitel võib sellest isegi abi olla. Pealegi on millegipärast ilmunud masinale peale kängururangid. Neid nigu linnas pole vaja. Vajadus oleks karjäärides sõites. No karjäärid tähendavad Eesti oludes siis miskeid kruusa ja liivakaid, kust saab materjali teeehituseks. Seega jääb mulje, et Priit on saanud kuskilt endale hea lepingu karjääri tegemiseks, eks siis kulub muidugi selline ajakirjandusliku tõe värvi maastiku võimekusega kastikas ära. Ei pea kartma, et kuskil hätta jääb.

 
At 21:15, Anonymous Anonüümne said...

Meie teedel jookseb ju metsloomi küllalt ringi ja vahest ette ka.
Ei tasu veel unustada ka 50 aasta täitumist, asi see liisingussegi võtta pole, kui korraga maksta ei soovi. Aga vaatan, et oleks saanud ka oluliselt odavama mudeli, kuid see on kõige kallim üldse pakutavatest. Pärast tuleb välja, et jälle rikka venna auto.

 
At 21:22, Anonymous MargusM said...

Seda autot vaadates tekkis mote et PP
1) on ostnud talukoha ja sügisel läheb suuremaks kartulivõtuks, hea kastikaga salve viia.. peeti, kapsast juurikaid ka.
2) hakkab mingit ehitusfirmat looma, hea turuvarblasi kast täis panna ja objektile kärutada.
3) ..või siiski oli teatud asjakesele pikendust vaja ja meile, blogikülastajatele, jälle koht kätte näidata. Meiesugused ikka endale sellist osta ei jõua, nõrgad oleme.. Ainult NII SUUR auto saab mugav olla!!

 
At 21:30, Anonymous Anonüümne said...

Miks minnakse, nagu tänapäeval kombeks, ratta- või teise trenni autoga? Kiku läks omal ajal joostes. OK, kaks ratast oli vaja kaasa võtta, miks? Eales ei usu, et PP Saksa või Ameerika autole alternatiivi otsiks.

 
At 22:20, Anonymous Anonüümne said...

Priit, tunnista üles, kas müüsid vanemate metsa maha, lageraie?

 
At 23:08, Anonymous Ülu said...

Mehed, mehed!
Kas teemast tsuti mööda ei lähe?
Jutt käib mitte sellest, kuidas PP püsis 55km Nissani tuules, vaid ühe teise sõiduvahendi ja tema käitaja.
Või on nädalavahetusel silmad nii krõlli pedaalitud ja ümbruskonna tajumine orangutani tasemele kukkunud?
Millest oleks muidugi iseäranis kahju, sest loomastumist on juba niigi me ümber liiga palju - kes annab naisele tohlaka, kes ahistab lapsi, kes tolerastib ühiskonda, kes soovib kõiki homousku keerata. Masendav dekadents...

 
At 23:12, Anonymous Anonüümne said...

Toko kinnastega võib ju Fischeri aukudega suuskadelt lund maha pühkida, kuid omada Nissanit...kamoon, mehed.

 
At 23:29, Anonymous Karvajalg Harku Vallast said...

Nissani kasti saab korraliku raskekuulipilduja paigaldada ja vaenlasele tuld anda. Ega see aeg enam mägede taga ole.

 
At 23:37, Anonymous Anonüümne said...

Ka mina imestan miks Priit seekord trennis Taaramäele ära ei teinud. Elu võimalus!
Lennanud tuulest välja ja pannud minema. Panna oli ju trennis vaja, mitte grupis lobiseda ja tirri lasta.
Pealegi oleks saanud teha pärast "loogilise/ faktipõhise" järelduse.
Jõudsin Tartu 1.30 ennem Taaramäed..seda 55km. distantsil. Järelikult oleksin ma edastanud Taaramäed tema Giro 20 ndal. (võidukal) etapil 4.35.
Faktid räägivad enda eest!

 
At 23:38, Anonymous Anonüümne said...

Priit 10 kraadi ja tibutava vihmaga kata oma põlved kinni. Hoia ennast. Sa oled üle 50.

 
At 00:45, Anonymous Anonüümne said...

Tartu velo klubi mehed tahtsid atrõfkasse minna, aga Taarakas kamandas nood kohe tagasi. Kaks sõna ja korras.

 
At 02:17, Anonymous Anonüümne said...

Et sellise ilmaga ja sellises vanuses pikade pükstega sõita (rahulikul treeningul) no seda peab PP-le mõni lugupeetav doktor ütlema, ega muidu kuulda võeta.

 
At 08:09, Blogger Priit Pullerits said...

...Hr Laugamets rattaralli medteenistusest ja dr Rips ütlesid, et paneksin põlvele pärast kukkumist külma peale. Neist kumbi pole siiamaani öelnud, et nüüd võib külma põlve pealt ära võtta.
...Atrõõvi minekuks ei tundunud olema piisavalt jalga, ei olnud ju ligi kaks nädalat peaaegu üldse sõitnud. Lisaks oli taaramäe mu rünnakuks ilmselt valmis, Nõo kandis võttis minu kõrvale ja hoidis mul kogu aeg silma peal kuni peaaegu vana-Kuusteni välja. Kuhu sa seal ikka sellises olukorras läheb ja tõmbad... See olnuks lootusetu üritus.

 
At 08:21, Anonymous Anonüümne said...

Tuleb nüüd vabandus ka või?

 
At 09:08, Anonymous Anonüümne said...

Räägi meile parem Narvarast. Mis kaalutlustel on kontorirotile, kes paremal juhul külastab autoga RMK parklaid kuhu pääseb ligi suvalise autoga, on vaja selline töömehe auto? Kas tõesti on jaks raugenud ja ei jõua rattaid pagasiruumi tõsta või tõstis naine lärmi, et tema sellises autos ei sõida kuhu saab tagavararattaid salongi panna?

 
At 11:07, Anonymous Anonüümne said...

Narvara kastiga vist metsa küttepuude järele ei lähe ja kuskil pärapõrgus sellisel teel tast vaevalt abi on.

 
At 12:03, Anonymous Anonüümne said...

"Kuidas ma püsisin 55 km Rein Taaramäe tuules ja kõrval?"

Vaimuhaige jutt?

 
At 15:59, Blogger Priit Pullerits said...

Ühel pildil näete suurt valget Cadillac Escalade'i. Tõeline Ameerika.
Whose car is that?

 
At 19:39, Anonymous Illar said...

Teisisõnu, kes see könn on? Sest mida uhkem maastur, seda könnim mees reeglina.

 
At 20:38, Anonymous Anonüümne said...

True Murica my ass. :) Escalade seostub rohkem räpineegrite ning narkodiileritega, vähem tugevate spordi- või ärimeestega. Oleks RAM või F150, siis võiks öelda true America.

 
At 20:47, Anonymous Anonüümne said...

Miks sa siis ei ütle, kui sa tead?

 
At 21:58, Blogger Priit Pullerits said...

Ja ongi kogu te teadmine otsas või? Eestis pole Escalade'i igal mehel, see auto on eriline, nii et selle omanik ei saa ju märkamatuks jääda. Või käitegi suletud silmadega ringi?

 
At 22:38, Anonymous Anonüümne said...

Nonoh, Priit teeb müügis olevale autole promo? Selge, Priidu uus amet on autodiiler. Varsti nimetatakse blogi ümber PP automüügiblogiks, why not?

 
At 22:48, Anonymous Anonüümne said...

Kusjuures, müügis oleva auto telefoninumber viitab karmile noormehele Ilja Morozovile nii, et Priit vaat kes su sõbrad siis on... No saame aru, et Priit arvab nagu oleks Eestis vaid üks Escalade ja lihtinimestel onkohustus selliseid tüüpe nigu tunda. Tegelikult on ju elu palju rahulikum kui sa ei tea, kes selliste edevate masinatega ringi kärutavad ja millega nad kõik tegelevad. Sweet dreams!

 
At 23:14, Blogger Priit Pullerits said...

Mehed, te viidatud auto on ju Tallinnas, see, millest mona räägin, aga mitte. Oh teid rohelisi kriminaliste...

 
At 23:35, Anonymous Anonüümne said...

Nonoh, autod nigu majad. Ainult ühe linna piires liiguvadki? Kamoon. Kedagi ei huvita see kus auyo parasjagu viibib. See käru võtab linnas 4 korda rohkem benssu kui ristiinimese käru. Sihukesega sõidetaksegi linnade vahel, et mitte arutlt benssu põletada.

 
At 00:35, Anonymous Anonüümne said...

19 km ujumist, 900 km ratast ja 211 km jooksu
FINIŠ! Viis päeva, neli ööd - Rait Ratasepa ebainimlik katsumus sai kodutänaval võiduka lõpu!
http://sport.delfi.ee/news/varia/muu/finis-viis-paeva-neli-ood-rait-ratasepa-ebainimlik-katsumus-sai-kodutanaval-voiduka-lopu?id=74767399

 
At 09:42, Anonymous Anonüümne said...

Seal Cadillac Escaladas võivad olla Venemaa õhudessantvägede (Vozdužno-dessantnõje voiska) spetsnazi 45. polgu mehed. Nende meeste ettevalmistus on selline, et neile pole probleemiks liikuda õhutsi, jalgratastega, marš-brosok ehk kiirrännaku korras. Rait Ratasepp saaks nendelt pikalt ära. Mida nad Tallinnas teevad on muidugi hea küsimus.

 
At 10:25, Anonymous Anonüümne said...

Kahjuks ei teadnud, et selline ühistreening oli. Kusagil ei märganud reklaami, muidu oleks tulnud. Kas on ehk äkki veel selline ühistreening staariga tulemas?
Tegelikult seest ikka väga põletab nende küsimuste pärast. Hädasti tahaks teada mida Taaramäe vastas. Eriti põnev tundub olukord kus nad Taneliga kahekesi oleks minema saanud. Kuidas siis see olukord oleks lahenenud. Kas meile tüüpiliselt, et oleks omavahel kemplemiseks läinud või oleks kokkulepitud midagi või veel parem kui oleks käsikäes üle joone tulnud? Äkki saaks veidigi saladuseloori avada.

 
At 07:17, Blogger Unknown said...

canada goose outlet
dior sunglasses
valentino outlet
ugg boots
adidas trainers
canada goose outlet
nike roshe
oakley sunglasses wholesale
uggs outlet
ugg boots
chanyuan11.18

 
At 03:11, Blogger Unknown said...

north face jackets
jordan shoes
canada goose
michael kors handbags
nike free 5
michael kors handbags wholesale
ugg outlet
san diego chargers jerseys
houston texans jerseys
michael kors outlet

 
At 06:08, Blogger raybanoutlet001 said...

zzzzz2018.5.19
coach outlet
off white nike
louboutin shoes
lacoste outlet
true religion jeans
bears jerseys
kate spade outlet
valentino shoes
ralph lauren outlet
ray ban eyeglasses

 

Postita kommentaar

<< Esileht