laupäev, mai 28, 2016

Pullerits: Tähelepanu - kuidas rattarallil turvaliselt finišisse jõuda!

«Läks, läks läks!!»

«Pange nüüd!»

Kes tahab finišiheitluses kaasa lüüa, peab eluinstinktid alla suruma. Paratamatus on paraku selles, et ega teistelgi, kes tahaks rahulikumalt võtta, pole pääsu. Vool veab kaasa. Seetõttu on kasulik teada, mis lõpusirgel ees ootab.

Eile näitasin teile videot, kuidas sõita Tartu rattaralli stardisirget.

Nüüd, päev hiljem, on aeg finiši poole vaadata. Siin on minu video, mis tutvustab lõpusirget. Tõsi, algul näitan stardisirge järgset laskumist Variku viaduktilt, misjärel tuleb olla tähelepanelik, sest laskumise all läheb tee kitsaks, korraks kõigest üherealiseks – vaadake seda ja jätke meelde. Seejärel, erinevalt rattaralli rajast, mis hoiab vasakule, keeran plangu ääres paremale ning sõidan järjekordse viadukti alt läbi Ringteele, rattaralli viimasele 5 km lõigule. Finišiosa algab sel videol sealt, kus pärast Tartu silti sõidan läbi esimese viadukti alt ning seejärel tuleb paremalt, enne teist viadukti, peateele üks sõidurada - just sealt rattaralli rada linna keerabki. Järgneva pika laskumise all, vangla lähedusse jääval ringteel, näitan ohtlikku kohta, kuhu sõidan sisse umbes 45 km/h (kiiremini ei soovita!), ja nagu näete, siis trajektoori üksjagu otseseks lõigates ei jää lõpus just kuigi palju ruumi, et suuta keerata vasakule Turu tänavale. Seega, ärge tolles kohas liiga uljaks muutuge ning võtke kiirust aegsasti vähemaks, sest järgneb kolm kilomeetrit lõpusirget mööda Turu tänavat, kus on aega positsiooni parandada (ja kaotada ka) küll ja küll. Viimane videolõik näitab viimast kilomeetrit A&T Spordi kaupluse eest. Seal tasub jälgida, kuidas mul õnnestub vahetult pärast Sõpruse silla alt läbi sõitmist saada targa ja õigesti ajastatud manöövriga mööda suurest autode reast, millest lõpuks suudab minust mööduda vaid üks masin. Samas vaadake hoolega asfaldikatet, sealseid lapitud kohti ja teravate äärtega ning libedaid kaevukaasi – näib, et need jäävad kaherealisel sõiduteel pigem paremale poolele, nii et ohutum paistab hoida vasakule.

Kes tuleb rattarallile maastikurattaga, sellele innustuseks siinne video, mis näitab, et ka maastikurattaga saab edukalt kiiresti sõita.

Kas maanteesõidust ei hooli, vaid eelistab maastikusõitu, siis noile inspiratsiooniks jällegi siinne video.

Aga kindlasti tasub kõigil enne homset rattarallit lugeda läbi minu talletatud õppetunnid senistelt Tartu rattarallidelt. Ja loomulikult neid homsel suursõidul meeles pidada ja arvestada.

Kellel aga veel üldse ratast pole, siis nemad leiavad tänase Postimehe Arterist soovitused, millist ratast milliseks otstarbeks tasub osta. Eri tüüpi rataste plusse ja miinuseid aitasid esile tuua kaheksa tuntud ratturit (üks neist, Viljar Kannimäe, fotol paremal), kes tulid ka oma sõiduvahendiga pildile. Suur aitäh neile kõigile lahke abi eest! Olgu neile kõigile homne rattaralli turvaline ja kerge! Ja kõigile teistele loomulikult ka!

Fotod 1 ja 2: Finišiheitlused mullusel Tartu rattarallil. Fotode autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Foto 3: Maastikurattaga mullusel Tartu rattarallil finišeerimas. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Foto 4: Viljar Kannimäe oma maanteerattaga. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix

44 Kommentaarid:

At 12:32, Anonymous Anonüümne said...

Minge kanni, hr Pullerits!
Kes hakkab ratta ostmiseks teie Arterit ostma? Ainult loll.
Ratas peab olema: 1) maanteeratas; 2) aga laiemate kummidega; 3) valge raamiga; 4) alla 10 kg; 5) mitte Trek (odavad käulad), Botecchia (naistekad), Champion ega muu selline massibränd; hinnaga u 800 - 1000 €. Kas panin kõvasti mööda?

 
At 12:57, Blogger Priit Pullerits said...

"Meeldiv" näha, kui "viisakalt" siin üks mees jälle arutelu käima tõmbab. Näete nüüd, kommentaatorid, kui jätkate oma anonüümsuse lainel, kuidas sedasorti anonüümikud kogu teie margi täis teevad. Palju õnne.

 
At 15:30, Anonymous Anonüümne said...

Priit,vaata et sa jumalaeest ei kuku,näita neil jobudele.

 
At 16:28, Anonymous Anonüümne said...

Priit Pullerits on homse sõidu üks favoriite. Jälgida tuleb hoolega, sest mees on ohtlik. Eriti viimasel 30-40 km-l.

 
At 16:52, Anonymous Anonüümne said...

Punase tule all uljalt ristmikke ületav ajakirjanik PP leiab endale sobiva epiteedi siit. Kõigil vaadata!

 
At 18:29, Blogger Priit Pullerits said...

Ohh kuramus küll! Vahtisin Postimehe veebist Tour of Estoniat selle asemel, et vaadata Girot, kus Rein Taaramäe pani raske etapi kinni lõpus soolosõiduga. Mis nüüd ütlevad need, kes Taaramäe kohta on pessimistid olnud. Nende seas on ka üks eraldistardimees, kellega viimases trennis sel teemal rääkisime. Huvitav oleks kuulda, mis ta nüüd kostab. Ta teab küll, et temast siin jutt.

 
At 18:36, Anonymous Anonüümne said...

Kae Vaderit! Anname au.
Samuti Kanksile, kes pidi üldvõidu nimel ohverdama oma etapivõidu ürituse.
Mõlemad mehed olid superhead täna.

Täistabamus ESToniale ja Astanale.

 
At 18:56, Blogger Priit Pullerits said...

Mis pagana Astana? See on Kasahhi kohaliku despoodi riigiedenduse meeskond, ei tea, mispärast me peaks siin mingi Astana poolt olema? Kui Kangert seal sõidab, siis muidugi Kangerti poolt, aga mis meil muu Astanaga pistmist? Minu pärast võitku Chaves või too hirmkeerulise kirjapildiga nimega hollandlane või kes tahes, mis mul selle Nibaliga asja. Samamoodi ei tiku ma kulpi lööma Katjušale, vene meeskonnale, aga kui Taaramäe seal sõidab, siis tema poolt küll - aga teiste katjuušalaste poolt? No mis mul nendega pistmist? Need meeskonnad on lihtsalt kahele tublile eesti mehele tööandjad. Mõni järgmine hooaeg on tööandja mõni järgmine meeskond - no kas siis vahetan nahka ja hakkan Astana või Katjuša asemel näiteks Giant-Alpecinile või Lotto-Soudalile pöialt hoidma? Saage aru, meeskonnad tulevad ja lähevad, aga see, et Kangert ja Taaramäe on eestlased, see jääb - see on see, ühine rahvus, mis meid nendega seob, selleks sidumiseks ei ole küll vaja hakata kohe idatiimide kummardajaks.

 
At 19:02, Anonymous Anonüümne said...

Kaks noort rattasäga tegid täna Tour de Estonia ülekannet ja jube piinlik oli kuulata, kui ühelt neist küsiti, et kui lähed ööklubisse prallele ja mõni mees tantsima võtab, et mis siis teed, ja tema vastas, et ei ole seal midagi, saab igasuguste tantsida, sh meestega. Lolliks on läinud või? Niisugune vedela mehepoja jutt et hoia ja keela. Ma loodan, et ta järgmine kord mõtleb rohkem, enne kui hakkab igasugust tolerastlikku jama uust välja ajama.

 
At 19:12, Anonymous 18:36 said...

Priit, kes rääkis idatiimide kummardamisest?!

Jutt oli soorituste objektiivsest hindamisest. Mõlemad eesti mehed tegid täna max soorituse, mida kontekstist tulenevalt üldse teha sai ja Astana mehed samuti.
Seega, sportlikud täistabamused!

Rahu ja kainet mõtlemist.

 
At 19:22, Anonymous Anonüümne said...

"Võitjaks on sellisest seisust juba võimatu tulla, poodiumile jõudmine oleks isegi super."
http://sport.postimees.ee/3709957/hollandi-imemees-on-itaallased-pahuraks-ajanud

Mandri Nibalist, ehk kuidagi....

 
At 21:41, Anonymous Anonüümne said...

Äkki oleks linna sisenenud ikka Ülenurme poolt, nagu Rattaralli lõpus see tegelikult toimub? Linna sisenemine toimub Ülenurmelt Tallinn-Tartu-Luhamaalt maha keerates Ringtee tänavale, mis päädib väga järsu kurviga paremale. Teie aga näitate oma videos, mis toimub siis, kui olete juba linna sisenenud.

 
At 22:40, Blogger soul said...

Giro oli täna ikka ülipõnev vaatamine.

 
At 00:10, Anonymous Anonüümne said...

Ilus hetk oli vahetult enne Vaderi autasustamist, püünele astumist, kui Vändra mehed said hetke omavahel õnnitlusi jagada. Oli ilus päev! Tänaseks kõigile teravat jalga.

 
At 09:29, Blogger Priit Pullerits said...

Eksite, 21:41. Palun uurige rajaskeemi tähelepanelikult, muidu keerate valesti.

 
At 16:54, Blogger Priit Pullerits said...

A hard crash.

 
At 16:57, Anonymous Anonüümne said...

Nii? Kes, kus, mis? Meeselu ja tervisega ju tagasi, milles see crash seisnes?

 
At 17:43, Blogger Priit Pullerits said...

Umbes kümme meest asfaldil.

 
At 17:57, Anonymous Anonüümne said...

Kümme meest kukkus või kümme meest jäi peale kukkumist asfaltile pikali?

 
At 18:49, Anonymous Anonüümne said...

Paljud neist kümnest ilma ratastooli ja kõrvalise abita edaspidi elada saavad?

 
At 18:59, Blogger Priit Pullerits said...

Seal ikka korjati tükk aega juppe kokku. Need, kes lõpuni tulid, tulid vaevaliselt ja raskustega. Ühte isegi tõugati sadulast, millest tähenärijad saavad nüüd suure hurraaga kinni hakata ja nõudma tema diskvalifitseerimist. Jõudu neile selleks õiglaseks ja õilsaks tööks.

 
At 19:18, Anonymous Herbert Ving said...

Kus kuradi kohas on peidus see point vingumaks oma stardinumbri üle, kui seda üle sõita ei suudeta! Antud juhul oli tõesti tonn kära, aga null villa!

 
At 19:26, Anonymous Üllar Saar said...

Hea sulejooks pole piisav. Jalga peab olema.

 
At 19:47, Anonymous Anonüümne said...

Ega ometi eeskuju pole nakkav?

 
At 20:33, Anonymous Anonüümne said...

ka tuuril lükatakse "vigased sprinterid" meeskonna kaaslaste poolt üle joone. Pole kedagi selle eest maha veel võetud.

 
At 20:48, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas siis rattarallil turvaliselt finišisse jõuda?

 
At 21:54, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav, kuidas korraldajad selgitavad stardikoridori 500-700 tegemata jätmist?
Enamus võistlejaid numbritega 500-700 suruti grupi 700-1000 järele või kuskile vahele

 
At 22:00, Anonymous Anonüümne said...

Hea sulejooks pole piisav. Jalga peab olema.

Ärge nüüd õhutage niipalju tagant... Sellises vanuses pole keha enam nagu noortel ülbikutel. Oma vanusegrupis 12 koht on igati tubli saavutus!

 
At 22:40, Anonymous Anonüümne said...

Palju siin sõnavõtjaid mehepoegi on, kes saavad öelda, et olin omas vanusegrupis 12 hulgas?

 
At 22:49, Anonymous Alo said...

Isegi sai mindud 20.minutit enne starti 500-700 koridori, seal aga oli ummik ja öeldi ,et minge 1000+ gruppi seal on kohti ja kõik oleks nagu korraldajate poolest ok. Turu tn.pikkust küll krt. Eelmine aasta olid juba kerged mahutavuse probleemid õhus!

 
At 01:56, Anonymous Martin said...

Ei diskrimineerivatele piirangutele! Siin blogis on kõik võrdsed. Tulemustel on oma koht (jah, ) aga siin loeb ikka arvamuse kvaliteet = loogika tugevus ja argumentatiooni veenmisjõud. Need on määravad, mitte mõni number protokollist.

 
At 06:44, Anonymous Anonüümne said...

maladets,Priit tõmbasid enamusele koti pähe,koha ja nr suhe ka õige.

 
At 09:19, Anonymous Anonüümne said...

No kuulge, teise gruppi lunimise jutule tuli nüüd ilusti kriips alla. Kripska kolmanda stardigrupi tagumises otsas.

 
At 11:11, Anonymous Anonüümne said...

Risto M. - mis kellaks Priidul anti tänaseks ülesanne eilsest sõidust ülevaade netti panna? Paistab, et tuleb järjekordne sõnavahumaraton. Ei tea kas tunni ajaga jõuab saabuva teose läbi hekseldada? Ma ikka mõtlen, et kaua Priit selliseid teoseid kribab. Peab ikka püsivust olema, et 3-4 tundi tegeleda poogendamiste sisutühja kirjeldamisega. Nigu lausa miski grammatika kursuse etalontekst. Eks ta ole.

 
At 11:35, Anonymous Anonüümne said...

Mees kell allikaid. Äkki hr. Pullerits saab uurida palju oli selle aastane kiirabi statistika. Ma ei tea kas need minu ümbruses vaid aga lennati korralikult külakohjadesse paaril korral.
Igatahes sellisel kujul ma seda sõitu enam tegema ei lähe.

 
At 10:53, Anonymous http://serrurierparisexpress.fr/serrurier-paris-3/ said...

Serrurier paris 3 vous offre des devis gratuits.

 
At 08:22, Blogger Unknown said...

louis vuitton outlet stores
coach outlet
louis vuitton outlet store
coach outlet store online
coach outlet online coach factory outlet
ray bans
tiffany and co
michael kors outlet
cheap oakley sunglasses
oakley sunglasses wholesale
20170214lck

 
At 14:20, Blogger Unknown said...

longchamp
yeezy boost 350
michael kors outlet
longchamp outlet
michael kors handbags
michael kors outlet online
adidas ultra boost uncaged
adidas superstar
kyrie irving shoes
nike air huarache

 
At 10:26, Blogger raybanoutlet001 said...

oklahoma city thunder jerseys
adidas nmd runner
omega watches for sale
michael kors uk
asics shoes
cheap jordan shoes
hollister clothing
houston texans jerseys
bengals jersey
michael kors outlet
2017.3.29

 
At 05:55, Blogger Unknown said...

jordan retro
nike mercurial vapor
retro jordans
yeezy shoes
christian louboutin shoes
hermes belt
yeezy shoes
lebron shoes
nike huarache
nike roshe one

 
At 04:40, Blogger Unknown said...

hermes belts for men
longchamp bags
true religion
michael kors outlet
james harden shoes
adidas stan smith women
adidas neo
yeezy shoes
harden shoes
hermes birkin

 
At 10:31, Blogger raybanoutlet001 said...

miami heat jersey
cleveland cavaliers
yeezy shoes
falcons jersey
oakley sunglasses
nike trainers shoes
coach bags
oakley sunglasses
coach outlet
cheap jordan shoes

 
At 04:31, Blogger adidas nmd said...

jets jersey
ugg outlet
nike air huarache
cleveland browns jerseys
pandora outlet
kate spade outlet
coach outlet
nike huarache
coach factory outlet
coach outlet online

 
At 06:51, Blogger Unknown said...

www0803
ralph lauren outlet
christian louboutin sale
jordan shoes
moncler online outlet
nike shoes for men
kate spade outlet
cheap jordan shoes
ralph lauren uk
ugg boots
adidas ultra boost



 

Postita kommentaar

<< Esileht