kolmapäev, detsember 23, 2015

Pullerits: Kas eestlaste suur rattadessant võtab ette liiga väikse suutüki?

LISATUD KÕIGI RADADE VIDEOLINGID!
Miski pole jõulude ajaks parim, kui kujutlusvõimet ergastav ja uuteks võitudeks innustav sissekanne, eks ju? Mõni aeg tagasi, mäletate, tekitas siin furoori, kui tuli ilmsiks, et üks reisifirma on kaubelnud reisijuhiks tuntud rattaharrastaja Priit Salumäe Hawaii Expressist ning saadab ta koos nendega, kellel on nädalase seikluse eest maksta ligi 2500 eurot (lisaks lennupiletid ja ohtliku spordiala kindlustus, mis kokku teeb vähemalt 800-900 eurot), maailma maastikuratturite paradiisi ja mekasse – Moabi Utah’s (fotol ülal paremal; Moab paistmas paremal orus). Moab on Eestis eeskätt tuntud selle poolest, et tegin sinna kolm ja pool aastat tagasi koos Jaanus Laidveega eestlaste läbi aegade esimese rattadessandi. Lühidalt: ma tunnen toda kanti.

Seetõttu, vaadakem tõele näkku, on minu kriitika nõuanded ja soovitused ja tähelepanekud tuleva aasta Moabi-ekspeditsiooni kohta kulla hinnaga. Võtsin aluseks avaldatud reisikava ning paigutasin selle oma kogemuste ja teadmiste «kaardile». Lugege, jälgige ja õppige, kuidas tuleb teha konstruktiivset kriitikat!

1. päev, reede, 23. september
Saabumine Salt Lake Citysse (fotol ülal vasakul; ees mormoonide tempel, taamal Wasatchi mäed). Teeme tutvust selle kunagise olümpialinnaga: õhtul ootab ühine õhtusöök. Majutus hotellis. Reisikavas sisaldub õhtusöök.

Kommentaar:
Kõik oleneb sellest, millal kohale jõuda. Me Jaanus Laidveega sõitsime aprilli keskel Tallinnast varahommikul Amsterdami kaudu Minneapolisse ja sealt edasi Salt Lake Citysse, kuhu jõudsime samal päeval enne päikseloojangut. Kui saime auto renditud, oli väljas juba pime. Arvestades, et septembri lõpp on suvisest pööripäevast märksa kaugemal kui aprilli keskpaik, jääb sügisesel Moabi-seltskonnal päevavalgust veelgi vähemaks. Siin tänavused andmed: 15. aprillil päiksetõus Moabis 6:43 ja loojang 19:53 (fotol ülal paremal) ning 13. septembril vastavad kellaajad 7:06 ja 19:15.

2. päev, laupäev, 24. september
Täna on Klondike Bluffsi raja päev. Hommikusöögile järgneb sõit Moabi. Rendime rattad või seame töökorda kaasa võetud rattad. Esimese päeva sissejuhatuseks on üks tõelistest klassikutest: Klondike Bluffs. Teel näeme ka järske kaljusid, mille järgi rada oma nime on saanud. Osad kaljud on ülaosast kulunud ning meenutavad elevandivarbaid (fotol ülal vasakul). Majutus telklaagris. Reisikavas sisaldub hommiku-, lõuna- (piknik) ja õhtusöök.

Kommentaar:
Salt Lake Cityst Moabi on 376 km ehk sama palju, nagu Tartust Tallinna ja tagasi. Seega tuleb sõiduajaks arvestada neli tundi, sest pärast seda, kui Spanish Forki väikelinnast (sisuliselt SLC eeslinn) kagusse keerata, lõpeb kiirtee ning algab tavaline maantee (fotol paremal), kus sõita saab sajaga, aga mitte kiiremini.
Edasi, kui pidada silmas tõsiasja, et inimesed peavad ratta rentima, ning need, kes on ratta kaasa vedanud, peavad selle kokku panema, tuleb arvestada veel minimaalselt kahe tunniga. See tähendab, et Klondike Bluffsi rajale saavad nad heal juhul päeval kella kahe-kolme ajal. Sealt jääb päevavalgust veel napilt neli-viis tundi.
Meil kulus Laidveega Klondike Bluffsi otsa (fotol vasakul) väntamiseks puhast sõiduaega 50 minutit. Sinna on ligi seitse kilomeetrit. Ent alati tasub puhast sõiduaega korrutada vähemalt kahega, kui tahta mitte ainult silmad punnis ja keel vesti peal pingutada, vaid teha ka peatusi ja imetelda ümbritsevat loodust, sest just see ongi see, mille pärast üldse Moabi kanti tasub minna. Muidu võite ju Suure Munamäe otsa ka pressida – ega ponnistusel suurt vahet oleks. Alla tulime 25 minutiga.
Kuid selleks, et nonde imeliste bluffideni jõuda, tuleb rattaraja lõpust matkata mööda kõrgendikku veel üle poole kilomeetri. Seega, kokkuvõttes kulub Klondike Bluffsi otsas (fotol all paremal; leia pildil Jaanus Laidvee!) käimisele minimaalselt kolm tundi.
Aga sealtkandist hargneb põhja ja loodesse veel terve hulk huvitavaid ja kauneid rattaradu. Ent ajaline piirang tähendab, et nonde proovimisest ei maksa enamikul unistadagi.
Ühest ei saa ma küll aru: miks peab ööbima telklaagris, kui korraldajate esindaja kirjutas minu eelmise Moabi-reisi teemalise sissekande järel umbes kuu aega tagasi, et ta tahab pakkuda oma kundedele häid ööbimistingimusi ning põlgas ära näiteks Days Inni ja Super 8 motelli, kus me Laidveega SLCs ööbisime. Klondike Bluffsi raja algusest Moabi kesklinna on kõigest 19,5 miili ehk vaevalt pool tundi autosõitu, sellest 16-17 miili korralikul asfaltteel.

3. päev, pühapäev, 25. september
Täna on Kokopelli raja päev. Hommikusöök ning selle järel ratastele. Läbime osa legendaarseks kujunenud rajast. Meid ootab 1300 meetrine laskumine. Teel näeme dinosauruse jalajälje kivistisi, läbime Thompsoni kanjoni ja lõpuks (fotol vasakul) jõuame Onioni oja orgu. Viimane on ka selle raja kõige parem osa. Siin pead olema valmis märjaks saama, kuna läbime oja mitmel korral. Majutus telklaagris. Reisikavas sisaldub hommiku-, lõuna- (piknik) ja õhtusöök.

Kommentaar:
Ma ei ole Kokopelli rada sõitnud. See algab tegelikult Colorado osariigist Fruitast ning on pikk 254 km. Reisi korraldaja kirjeldusest saan aru, et kavas on läbida selle viimane osa, alustada umbes 2500 meetri kõrguselt. Küll aga olen sõitnud koos Laidveega selle raja viimast osa piki Onioni ehk Sibula oja, tõsi, autoga. See on väga ilus tee, selles pole kahtlust. Kruusane tee ületab rohkem kui 20 korda Sibula oja (fotol paremal), kuid märjaks saamisega pole mõtet reisilisi heidutada ega erutada. Vaevalt ulatub vesi kusagil üle pahkluu. Küll aga hoiatavad asjatundjad sealt rattaga sellegipoolest läbi kihutamast, sest vesi, nagu oja nimigi viitab, on igasugustest mineraalidest soolane ning kel kaasas oma ratas, see ärgu pärast imestagu, miks sõiduriist varsti mitmest kohast hoogsalt roostetama hakkab. (Edastan siin teiste tarkust, mitte enda oma.)
Ja jälle ootab reisiseltskonda telklaager, kuigi teekonna lõpust jääb piki Colorado jõe kallast mööda käänulist-maalilist 128. maanteed tagasi Moabi kõigest 20 miili.
Lisasoovitus: võtke õhtupoolikul ette matk Fisher Towersite (fotol vasakul) juurde. Need jäävad kõigest kahe-kolme miili kaugusele kirdesse.

4. päev, esmaspäev, 26. september
Täna on Porcupine Rimi raja päev. Tegemist on kalju serva mööda sõitmisega. Peale kerget tõusu järgneb 20-kilomeetrine single-track laskumine alla Colorado jõe äärde (fotol paremal). See on selle reisi kõige tehnilisem rada, aga seda kõike väärt! Ööbimine telklaagris. Reisikavas sisaldub hommiku-, lõuna- (piknik) ja õhtusöök.

Kommentaar:
Nõus: Porcupine Rimi rada (eesti keeles: Okassea serva rada) on tehniline. Aga mida reisi korraldaja ei ütle – ka ohtlik! Kellel on veidigi kõrgusekartust (fotol vasakul kaljud, millesuguste serval kulgeb rada), ei peaks sellele rajale minema. Ma ei ole seda rada sõitnud, sest ei hinda end tehniliselt üle ega soovi rattarajal ratast pikka aega käe kõrval lükata. 20 aastat tagasi kukkusid kaks rattaga sõitnud poissi sealt surnuks. Seiklusspordiajakiri Outside kirjutab, et viimastel aastatel (aastate arvu kahjuks täpsustamata) on tulnud Porcupine Rimi rajale ette võtta 65 päästeoperatsiooni. Oleksin reisi korraldajana ja juhina äärmiselt ettevaatlik, kas tasub inimesi sellele rajale viia ilma, et neile ei ole üksikasjaliselt selgeks tehtud, mis neid ees ootab.
Ja õhtuks jälle telklaagrisse... Raja lõpust jääb mööda eelnimetatud 128. maateed (fotol paremal) Moabi kõigest kaheksa kilomeetrit.
Soovitus: matkake õhtupoolikul piki neli kilomeetrit pikka Negro Bill Canyonit (mille suue jääb rattaraja lõpust mööda 128. maanteed umbes kilomeetri jagu kirdesse) Morning Glory loodusliku kaareni, mis on oma 74 meetriga Ameerikas omasuguste seas pikkuselt eri andmetel viies või kuues.

5. päev, teisipäev, 27. september
Täna on Archesi rahvuspargi (fotol vasakul Double Arch) päev. Varajase hommikusöögi järel alustame reisi ühte muljetavaldavamate vaadetega päeva. Sõidame mööda Archesi rahvuspargi vähekäidud teid. Samuti teeme kerge, umbes 5 km pikkuse jalgsimatka. Pealelõunal külastame ka rahvuspargi kõige kuulsamat kaart (Delicate Arch). Ööbimine telklaagris. Reisikavas sisaldub hommiku-, lõuna- (piknik) ja õhtusöök.

Kommentaar:
Jah, see on väga ilus rahvuspark. Seal on palju vaadata. Matkarajad ei ole siiski pikad. Üks pikemaid, edasi-tagasi ligi 7 km, viib parki läbiva autotee lõpust Double O Archini, mille tegin läbi kuraditosin aastat tagasi juulikuises leitsakus. Seal kulus kõige uudistamiseks väga kiires tempos kaks ja pool tundi, kui õigesti mäletan.
Pargi kuulsaima ja kogu Utah’ sümboliks oleva Delicate Archini (fotol paremal ja all vasakul) olen matkanud kolm korda (edasi-tagasi ligi 5 km) ning selleks tuleb arvestada, kui ikka loodust ka nautida, mitte niisama pea õieli edasi tormata, umbes kaks tundi. Kui võtta kavva veel paar marsruuti, siis kujuneb Archesi rahvuspargis enam-vähem kõige nägemiseks terve pikk päev.
Küll aga ei saa ma aru, mis vähekäidud teedega ahvatlevad korraldajad reisiseltskonda. Archesi rahvuspargis on kõik teed võrdlemisi palju käidud. Kas äkki jutt on Willow Flats Roadist? Ärge seal küll aega raisake, see on üle tasandiku kulgev džiibitee, mida mööda vanasti parki pääses. Olen seda korra läbinud maasturiga – ei midagi erilist. Teine vähekäidud tee on Salt Valley Road, mis on aga tohutult liivane, nii et isegi maasturiga soovitatakse seda läbida üksnes põhjast lõunasse, n-ö allamäge.
Ööbimisest telklaagris: Archesi rahvuspark asub otse Moabi külje all...

6. päev, kolmapäev, 28. september
Täna on Slickrocki raja päev. Slickrocki rada (fotol paremal) on üks Moabi klassikutest. See rada kulgeb ümber Negro Billi kanjoni. Rada on väga tehniline: teda iseloomustavad väga järsud, kuid lühikesed tõusud ja laskumised. Tõeline mägiratturi väljakutse! Ööbimine telklaagris. Reisikavas sisaldub hommiku-, lõuna- (piknik) ja õhtusöök.

Kommentaar:
No ei kulge Slickrocki rada (fotol vasakul vaade rajalt Colorado jõele) ümber Negro Billi kanjoni! Kuid ega sel suurt tähtsust ole. Õige on see, et tegemist on maailmakuulsa rajaga, mida iga endast lugupidav maastikurattur peaks elus vähemalt korra läbima. Olen sellest siin blogis mitut puhku sageli kirjutanud, seetõttu vaid resümeerin, et tegemist on väga raske rajaga, kus olge valmis, et kohati tuleb ratast ikka väga järskudest nõlvadest üles või alla lükata. Kindlasti soovitan grupijuhil rõhutada sõitjaile kaine mõistuse hädavajalikkust, et mitte rajalt haiglasse sattuda.
Õnneks eelneb põhirajale (fotol paremal) nn treeningrada (Practice Loop), kus saate kiiresti aru, kas Slickrock Trail on raskuse poolest teile või mitte. Harjutusrada ei ole lihtsam kui põhirada – see on lihtsalt lühem; kui rada tundub raske, on sealt hea parklasse tagasi keerata. Kui vaateid naudite, arvestage veidi rohkem kui 20 kilomeetri pikkuse Slickrocki raja läbimiseks viis tundi.
Õhtuks jälle telklaagrisse... Tahaks loota, et reisiseltskonnal on võimalus päevade jooksul kogunenud higi- ja tolmukiht kunagi ka maha pesta. Aga riiete pesu?

7. päev, neljapäev, 29. september
Täna on Shafer Traili päev. Shafer Trail (fotol vasakul) on endine lambakarjatamistee, tänaseks on sellest saanud off-road-rada. Alustame laskumist Island in the Sky nimeliselt kõrgplatoolt, mille servalt näeb kaugele üle allpool laiuva maastiku. Laskume mööda serpentiini 300 meetrit allapoole. Sõidu lõpetab rikkalik lõunasöök vaatega Colorado jõele. Ööbimine hotellis (Big Horn Lodge või sarnane). Reisikavas sisaldub hommiku-, lõuna- ja õhtusöök.

Kommentaar:
Shafer Trail on maasturiteede klassika. Olen seda džiibiga sõitnud kolm korda: kaks korda üles ja korra alla. Rattaga on see kindlasti põnevam, sest saab arendada suurt kiirust. Loodan, et grupi juht viib enne laskumise algust sõitjad platoo servale, kust nad saavad näha Shafer Traili serpentiini (fotol paremal) kogu selle heidutavas uhkuses – loodetavasti võtab see liigset uljust vähemaks. Kahjuks ei ütle reisikirjeldus, kui kaugele on kavas ratastega mööda Shafer Traili sõita, kas lausa Potashi tehaseni välja. Kui sinnani, siis tuleb arvestada, pakun, et ligi kolme tunniga.
Soovitus: alguslaskumise lõpus, kui tee hargneb, soovitan ajavaru korral keerata paremale ning sõita sealt vaid paar kilomeetrit Musselman Archini (hulljulged äkki tahavad üle selle kõndida? Ma ei soovita!) ning kahe lühikese matkarajani, mille lõpust avanevad väga kaunid vaated Colorado jõe kuulsale Hanekaela-käänakule ehk Gooseneckile.
Big Horn Lodge on kolmetärnihotell, kus tuba maksab detsembris 50 dollarit.

8. päev, reede, 30. september
Hommikusöök hotellis. Vaba hommikupoolik Moabis (fotol vasakul Moabi turismikeskus). Võimalik tutvuda erinevate seiklustega, mida siin pakutakse, sooritada ostud. Pärastlõunal sõit Salt Lake Citysse. Reisikavas sisaldub hommikusöök.

Kommentaar:

Moab, olgu öeldud, ei ole mingi šoppamislinn (fotol paremal OK RV kämpimislinnak). Seal pole isegi meie mõistes vähegi arvestatavat kaubanduskeskust. Linna läbiva laia peatee ääres on hulgaliselt restorane, hotelle-motelle ja väikseid poode, sh rattakauplusi.
Kui nüüd aus olla ja otse öelda, siis kavandatud reis pakub teatava arusaamise, mida kujutab endast Moab, kuid kes tahab ikkagi põhjalikumat ülevaadet ja sissekaemust, peab seal varuma vähemalt kaks nädalat ning tegema tihedama programmi. Näiteks vaatan, et reisiplaanis pole Moabi enda meeste ühte lemmikrada Amasa Back (fotol all vasakul), samuti pole kavas ühte põnevamat ja pikimat laskumist Whole Enchilada (siiski on esindatud selle lõpuosa Porcupine Rim), samuti ei käida Moab Brandsi radadel, kus on palju paeluvaid singleid, jne, jne.

9. päev, laupäev, 1. oktoober
Hommikusöök hotellis. Lahkumine Salt Lake Cityst.

Kommentaar:
Esialgu olete Moabis nähtust ja kogetust vaimustuses, kindel see. Siis, kui olete koju jõudnud, hakkate mõne aja pärast tundma, et pagan küll, vähe sai nähtud-kogetud, ja see, mida sai nähtud-kogetud, oli nii paeluv ja erutav, et tahaks veel. Ja mõne aja pärast tunnete, et hakkate üha rohkem ja rohkem mõtlema sellele, millal saab ometi Moabi tagasi.
Olgu öeldud, et seekord lähete te selle reisiga tuleval sügisel Moabi ainult nuusutama. Aga Moab, olge hoiatatud, röövib kogu te hinge.
Veel kord: ma olen teid hoiatanud.
******
Jaanus Laidvee in a very narrow section of Little Wild Horse Canyon, San Rafael Swell, Utah, 1. mai 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Teksti illustreerimiseks lisatud fotode autor Jaanus Laidvee (v.a fotod Shafer Trailist, mille autor on Priit Pullerits).

At 02:56, Anonymous Martin, spordisemiootik said...

Hr Pullerits,
kes te tahate olla?
Trende algatav celebrity Eesti avaliku elu konnatiigis? Vaevalt, et selles liigas koht 3-ndas sajas teid rahuldaks.
Suurtes reisipuntide hing? Olete ju olemuselt misantroop, sotsiaalne pelgur ja inkompetent. Teile meeldib üksi reisida.
Spordihunt, kes Salumäe taoliste ässadega rubbing shoulders? Selleks on vaja spordimehe tausta.
Sündmusi reporteeriv ja nende tausta avav ajakirjanik? See nõuab neutraalsust ja kõrvalvaataja pilku!

Võtan vanameistri ees mütsi maha. Aamen.

At 11:42, Anonymous Rattafänn said...

"Moab on Eestis eeskätt tuntud selle poolest, et tegin sinna kolm ja pool aastat tagasi koos Jaanus Laidveega eestlaste läbi aegade esimese rattadessandi"

Eeldada, et enne polnud seal eestlastest keegi käinud. Autori ego on võimas!

Tartu, Postimehe toimetus
V. austatud hr Priit Pulleritsule

Raporteerime Slickrock Trail'i edukast läbimisest. Üks mees kukkus kuristikku. Rattad rahuldavas seisukorras.

osavõtjate nimel, Priit Salumäe

******
Klondike Bluffs, Moab, UT, USA
hr Priit Salumäele

Andke edasi minu tervitus ja tänuavaldus ekspeditsioonist osavõtjatele.

Pullerits,
Tartu, Postimehe toimetus

Raadiosaade "Mehed ei nuta" ei saa ilma Pulleritsuta.

At 11:51, Anonymous Tõestage, et te pole robot said...

ootaks sellele reisile ka kommentaare: http://www.bohemiantravel.ee/HU8.htm

1. kas ajakava on ikka asjalik?
2. kas jõuab ikka ühe päevaga kõik plaanitu ära teha?
3. on's hotell üldse sobilik?
4. ega pole liiga ambitsioonikas?

At 12:01, Anonymous Martin, spordimedioloog said...

Ajakirjanduslike fopaade 2015. a topis on Pulleritsu-Sildaru keiss kõrgel kohal.

Aga aastad ei saagi vennad olla.

Häid juule, edu ja oenne uuel aastal

Kas MM-võistlustel, kus 17 tõstjat dopinguga vahele võeti, USAs üliraskekaalus kuldmedali võitnud venelase Lovtševi dopinguga vahelejäämise järel Mart Seim (vt Pullerits: Mida on meil õppida Mart Seimilt?):
A. tõuseb
B. langeb
C. jääb samaks
D. usuküsimus.

Kes kuristikku kukub, sellele saab osaks:

Ma räägin nüüd kogu tõe intervjuust Mart Seimiga.
Jah, meil tuli juttu ka Lovtševist ja tema kõvast tulemusest (see on mul lindis, vajadusel võiks selle koha üles otsida, aga see võtab aega). Mart Seim muigas selle peale ja ma küll täpselt ei mäleta, mis ta ütles sõna-sõnalt, aga selge mõte oli see, et ootame pisut ja vaatame, ega see nii ei jää. Ja hopsti - jäigi venelane vahele. Mart Seimilt oli kas selle juhtumi kohta juba siseinfi või teadis ta nagunii, mis tõstjate leeris tegelikult toimub ja kes mida teeb. Nii et Mart Seimile venelase vahele jäämine igal juhul üllatusena ei tulnud. Et miks ma seda oma loosse ei pannud, mis Seim Lovtševi kohta vihjas? - Aga tõendid? Vihjed ei maksa midagi, toovad ainult protsesse kaasa.

At 14:41, Anonymous Martin said...

Hr Pullerits!
Hääd 1. jõulupüha!
Seitseteist tõstjat jäid tõstmise MM-il dopinguga vahele. Seitseteist!
17 dopingutarvitajat - ja aus eestlane Seim.
Kes teisiti mõtleb - selle mõte on leim.
Kaplinskile esitatud inkvisitsiooniküsimuste "setti" -
teate küll, see, et kas usute, et nõukogude aeg oli vene okupatsioon ja
Venemaa tahab Eestit taas anastada - peaks vist täiendama:
"Kas usute Eesti sportlaste puhtusse"
Lisaks rahvuslikele ideaalidele ja geopoliitilistele püüdlustele
on ka suurte arvude seadus. Statistika.
Tõe teki pealhoidmine muutub niiviisi üpris raskeks -
ka osavaimatel ajakirjanikel.
See kõik võib lõppkokkuvõttes olla vesi meie vaenlastele.
Peakski vaatama, kas Kaplinski on vait
või on midagi kirjutanud.
Rahvuslikud soovunelmad kõrvale jättes tuleks
kirjutada, et tõstmise MM osutus farsiks.
Kes kõnnib kuristiku serval, see ka varem-hiljem sisse kukub!
on hopi indiaanlaste vanasõna Utahis.

Raske on mõista selle postituse ja üldse teemabloki eesmärki. Näidata, et hind on liiga suur? Näidata, et kava on PP arvates raskesti teostatav? Igal juhul kõmab pidevalt läbi selle aasta eestlaste suurmood - solvumine. Kuidas siis nii - minu kui SUURIMA ELUSOLEVA Moabi spetsi käest ei küsitud sõnagi ... Get over, või siis vaata peeglisse ja küsi millised on need isikuomadused, miks Sinuga ei konsulteeritud.
@ei esinda ega pole kuidagi seotud ei AM, PS ega muude turismifirmadega.

At 16:26, Anonymous Erko said...

15:53,
Sul on õigus.
2500 euri Moabi-matka eest pole palju küsitud. Ja ega matk ei pea tingimata pongestav olema.

Jizerská Padesatka toimub lumeoludele vaatamatama, kirjutavad korraldajad. Lund aga ei ole.
"As in previous years, the racers and organizers must have good nerves while waiting for natural snow. Its lack complicates the race, but it will take place anyway over the weekend of 8 to 10 January 2016.". /Jizerská 50 will be held, regardless of the snow conditions/
Ei ole ka Dr Holdeni igaaastast Padesatka sõitu. Dr Holden ei vii see talv üldse mehi kuhugi. Isegi Vasaloppetile mitte. Ja see võtab juba kõhedaks.

15:53, mul ei ole vaja, et keegi minuga konsulteeriks. Minu jaoks ei muutu sellest midagi, kui konsulteeriks. Ma lihtsalt kirjutasin oma kogemusest siin selle kohta, mis mind huvitab, et kui keegi otsustab tolle reisiga Moabi minna, siis saab siit lugeda ka ühelt, kes on tegelikult koha peal käinud ja asja tunneb. Salumäe Priit seal käinud pole ja reisi orgunnijad ka mitte.

Täna, reedel, sõitsin tuules ja niiskuses ja väikses vihmas maanteel 75,5 km 2:31ga kaheksases pundis. Olid väga kõvad mehed, kaks kohe eriti kõvad, väljamaised kirjad dressil peal, ega kolmaski palju kehvem olnud, aga ei sõida enam tõsiselt vist. Ühel läks Tõraveres esirehv, ta jättis end maha, ülejäänud tegid Ilmatsalu teed ja Viljandi maanteed pidi Tõravere kaudu Elvani ja sealt Pangodisse ning siis Tartusse tagasi. Tempot tegidki ees valdavalt AJ ja ML. (Nimesid ei ütle, sest mõned lollid ja nõmedikud armastavad noid selle eest kritiseerida, kes minuga ühte gruppi juhtuvad, kuigi täna küsisin spetsiaalselt oma paarimehelt, kel palju kogemusi, et kas kellelgi on midagi selle vastu, kui ma nendega kaasa sõidan, ja ta ütles, et kunagi ei ole ühelgi profil selle vastu, kui ükskõik mis harrastaja kaasa sõidab, sest koos on lihtsalt lõbusam ja huvitavam.) Pangodist laskudes hakati veidi kiiremat tempot ka arendama, kohati muutus asi minu jaoks ja hinnangul juba väikseks võidusõidukski, pandi rohkem kui kuuekümnega. Aga pärast Tatra oru tõusu sõitsin lihtsalt eest ära. Üks tuli siiski lõpuks järele, teised mitte. Pärast olin ülepeakaela märg ja porine.

At 18:06, Anonymous Stiiv, Tallinn said...

Läksid kuuekümnese lauluga, ja ässad jäid kaugele teetolmu. Aga kas kontrollitud tingimustes, kohtuniku silma all, Wattbike-il 60 minutiga 40 km jõuad sõita?

Kui seda blogi lugeda ja veerandigi sellest uskuda, siis ega vist keegi järgmine aasta Pulleritsule vastu ei saa. Ei Taaramäe,ei Kangert,Contadorist ja Nibalist ei hakka rääkimagi.Tuleks ometi talv,siis ehk Piiroja paneks ta paika,ilmselgelt ei mahu möni mees enam oma pükstesse ära.

Need kes temaga koos trennis käivad ei muretse. Kirjasõna rajal ei aita :)

Täna, vaatasin, et pandi 50.-55. km-l keskmisega üle 47 km/h. Korralik kiirus ju talve kohta, gruppetto lammutati ribadeks. Pärast seda läksingi ja polnud enam tagasi vaatamist. (Okei, profid vast ei viitsinud, kuid vahet pole. Tartusse jõudsin enne neid, ja see loeb.) Nojah, pärast olin ikka higine kah.

At 22:40, Anonymous Armin said...

Aasta pimedaimal ajal, vihmase ja libedaohtliku ilmaga selline rattasõit kindlasti pole mõistlik tegevus.

Kalur-pallur on heas vormis, saiavormi pealt jõuluturniiri ei vőideta

At 14:11, Anonymous Martin said...

Pullerits ahmib maanteel 47 km/h kiirusega uhades nii palju mürgiseid heitgaase sisse,
need teevad teda agressiivseks,
hapniku juurdevool ajju ja terve mõtlemine pärsitud,
blogikanded ja kommentaarid kirjutab gaaside mõju all.
Seda on selgelt näha.
Kaherattaline katk!

Kas reisikorraldamine ei eelda, et korraldaja on need kohad enne läbi käinud enne kui klientidega minnakse

Täna, laupäeval veidi lühem maanteesõit, 50 km 1:45.15ga. Oli kõva tuul, vähemalt polnud vihma. Profid seekord ei tulnud, ei tea, kas taastusid eilsest või võtsid suisa vaba päeva. Aga saime ka kahe mehega ilusasti hakkama, ei läinud paugutamiseks, võtsime mõnuga.

Varem paigutati mõnuga. Nüüd võetakse mõnuga, kui ei pauguta. (Spordi)doktor avita, mida nüüd autoriteerseks pidada. Mõlemal juhul ei taha ju mõtlikul ilmel kaasa noogutada.

At 21:39, Anonymous Martin said...

Talvisel ajal on mõistlik sportida siseruumides. Pallimängud, jõusaal, fitness, koroona, saalibändi, jooga, kilb.. Võimalusi on tegelikult tohutult.
Niiske nullilähedane ilm, hämar, pime, lõikav tuul. See ei ole tervislik, ht Pullerits!
Heitke pilk mõnda klubisse, vaadake, milline elu seal käib!

"... (Okei, profid vast ei viitsinud, kuid vahet pole. Tartusse jõudsin enne neid, ja see loeb)..."

Priit, trennis loeb AINULT treeningu eesmärk, mingi koha lugemine on ainult neile, kes mõtelda ei oska ...

Kas aasta spordisündmus saab olla kaotus?

Miks on Pulleritsul esimesel pildil nina punane?

Kui profid alustasid cool down-i, tegi Pullerits hirmsa spurdi ja edestas kõiki.

Rattaga on nüüd siis mõneks ajaks kõik.
Lühike vorm kapipõhjast välja ja pinksireket pihku?

At 09:41, Anonymous Påhe saamise said...

Risto Berendson, 175 häält
Ingrid Veidenberg, 16 häält
Priit Hõbemägi, 14 häält
Lauri Viikna, 1 halastushääl

Kindlasti ostke praeguse teema jätkuks ja arenduseks värske GO Reisiajakiri, mult on seal pikk ja rohkelt illustreeritud asjakohane lugu, ligi 10 lk!

Kommentaarid ja ettepanekud on kahtlemata asjalikud, ent täiesti mõttetud, kuna sedasi saab arvustada ükskõik, millist büroo korraldatud ekskursiooni (nt Pariisi või Rooma) ning jõuda järeldusele, et aega oli vähe ning kõike olulist ei nähtud.
Paljud inimesed hindavadki seda, et nende eest on kõik ära korraldatud ning nad saavad näha lihtsa vaevaga seda, mis neile pakutakse ning olla sellest kõigest siiski vaimustuses. Kellel on tõsisem huvi, korraldabki omale ise reisi. Iga Tšiili seljakotirändur aga ei pea ennast asjas kõige teadjamaks ning ei pea teiste (totaalselt teise mõttega) kavatsusi maha tegema ning ennast maailma nabaks pidama.
Martin

Vaadake, Martin, esiteks ei tee ma kellegi plaane maha, vaid kirjeldan asju kohalikke olusid põhjalikult tundva ja seal rattaga seigelnud inimesena, ja teiseks, keegi reisi korraldamisega seotud isikutest ei ole seal ise kunagi kohal käinud. Niisiis on mu sissekanne, millest te ilmselt aru ei saa, heast tahtest tehtud soovitus reisi organiseerijatele, mida tasub silmas pidada ja millega arvestada.

Sa võisid ju head tahta oma mätta otsast, kuid välja näeb nagu oma nina toppimine võõrastesse asjadesse, mis ei ole viisakas.

Need ei ole võõrad asjad, need on täiesti avalikud asjad ja mul on võimalus ning õigus sinna gruppi end samamoodi kirja panna nagu kõigil teistel ning õigus ja võimalus küsida korraldajailt täpsustavaid lisaküsimusi, millele nad ilmselt vastata ei suuda. Mina suudan - ja siin vastangi.

kas võõrastesse asjadesse on siis paslik nina toppida?

Vassite, hr Pullerits!
Teil ei ole reaalset soovi ega kavatsust & Moments OÜ teenust kasutada.
Ütlete ka ise selgelt ja ühemõtteliselt välja, et teie soov on kriitikat teha.
Konstruktiivsusest on teie kriitika aga kaugel, sest Salumäe/& Moments grupi sihtrühm on hoopis teine. Turunduses olete ümmargune 0, ajakirjaniku professionaalse eripära tõttu aga peate end igal alal kompetentseks teisi õpetama.
Mullipuhumine lihtsalt niisama - et 3 korda nädalas blogilooga maha saada -
pole lihtsalt huvitav.
Martin

Mõttetu on vaielda sellega, kes teist poolt ei kuula ega püüagi temast aru saada, vaid raiub oma.

At 22:08, Anonymous Martin, spordimedioloog said...

Ülalpool on keegi nurjatu naljamees minu nime all esinenud.
See ei tee aga tolle tundmatu argumentatsiooni tühiseks.
Kõik ei ole erosioonsete liivakivikanjonite fänn nagu Teie.
Usutavasti on nendel inimestel, keda Priit Salumäe Utahisse viib, meeles ka muud. Sealhulgas puhkepeatustes ootavSan Miguel, kui Dr Holdenit parafraseerida.
Mistõttu neid peatusi olgu pigem rohkem, kui vähem - ja kohtades, kus San Migueli või Budweiserit ikka müüakse.
Punaste kivide labürint, ühest august sisse, teisest välja, tüütab tavaturisti kiiresti.
Uskuge mind, hr Pullerits.
Seetõttu polnud teil suurt mõtet teemat veelkord üles tõsta.
Eelmises blogiloos saite korraldajatelt juba vastused.
Need kaljud, muide, on USA-s muide, ka Disneylandis. Kus saab isegi vahva okserongiga nende vahel sõita.

Selle asemel, et nonde märkustega vaid meediameestele endile arusaadavat mulli ajada, võta entusiastidega ühendust ja paku oma hind, ja tee reisist reis, mis on seda ka väärt. Vähem koketeerivat hala ja rohkem otsustavat minekut!

Küll ma lähen, ärge muretsege, aga omal ajal ja oma, täiesti oma tingimustel. Teie võite ju siin edasi sõna võtta, aga kas teist endist, kellestkigi teie seast, on minejat??

At 23:15, Anonymous Martin said...

Sellest epic trip-ist võiks kohe filmi teha. "Vehkleja" laadi.
Kas poleks aga aeg juba uue teemaga edasi minna?

Küll.
22.37

At 00:22, Anonymous Risto M. said...

At 01:00, Anonymous Martin said...

Vaadate, kõik see jutt võib küll omast kohast loogiline olla. Point on aga selles, et vaatamata kõigile nendele aastatele - millele võite nüüd juba suuresti tagasivaatava pilgu heita - ei ole te, hr Pullerits, spordimeeste seltskonnas päris omaseks saanud. Jah, teid on küll kutsutud VIP-telidesse ja mitmedki tipptegijad on heatahlikult teile õlale patsutanud. Ja ega siis 1.55,8 polnud kehv aeg. See oli kõva aeg (praegusel ajal veel kõvasti kõvem). Trennides olite aga sellele vaatamata 400 m jooksja Aivar Otsalti kõrval harrastaja. Vaatamata "Spodilehest" hoolikalt välja lõigatud ja kladesse kogutud Sebastian Coe raamatule. Hiljem üritasite pikkadel rahvaspordiüritustel esiridadesse välja rabelda. Suure töökusega ja innuga see isegi suurem määral õnnestus. Isegi Jaak Mae sõitis rattaga teie kõrval ja pakkus jooki. Spordimeeste hulgas omaks võetud saada? Spordimehelikkus tundub olema mingi imeline fluidium, mis varases poisikesepõlves või hoopiski emapiimaga kaasa antud.
P.S. Hawaii Camp 2016: http://hawaii.ee/camp/

Risto M, respekt, spordiajakirjanikud hindasid õiglaselt, kenad pildid kah. Publik (PP) hävis, ja ametnikud, alaliidud panid põnevalt - Õiglane 0, Hausenberg: bro. Ka poliitiliselt peab kõik OK olema.

At 11:56, Anonymous Ants said...

Samal ajal, kui siin tilu-liluga tegeleme tahavad nihverdajad treeningrajad kinni panna. Seda võitlust on kuidagi vähe kajastatud, Priit tee reporteritööd ja võta asi kontrolli alla. Peame kõik Savisaare seljataha joonduma, tahame või mitte! Riigikohus võib muidu kõik tuksi keerata.

01:00-le:
- mu 800 m mark on 1.55,9, mitte 1.55,8. Okei, väike viga, pole hullu.
- Sebastian Coe raamatu tõlkisin ja avaldasin Spordilehes nn joonealuse järjeloona mina. Seetõttu polnud mul seda vaja kladesse köita, käsikiri oli mul endal nagunii olemas.
- jah, lühemaid lõike joostes olin Otsalti kõrval harrastaja. Meil oli sama treener, Heiti Annus (mh ka Andrus Värniku avastaja ja esimene treener). Aga mäletan, kui talvel jooksime hallis 600 m ja eriti veel 1000 m, siis oli Otsaltil minu vastu ikka raske, tuhandes lausa lootusetu, kui mingis 3 või 4 või 5 korda 1000 meetris seerias panin viimase 1000 m kuskile 2.52 kanti. Praegu pole vist palju mehi, kes suudaks puhtalt joosta 1000 m sellise ajaga?

Äge on see, et Kelly Sildaru toetuskampaania läks üliedukalt. Teate ju, et parima naissportlase hääletusel oli enim hääletajaid, üle 17 000, ja et rahvahääletusel sai Sildaru esimese koha. Hästi tehtud, tänud kõigile kaasalööjaile - rahvas näitas, et tema hääl ka maksab, ja kui poleks olnud kildkondlikke kallutajaid, oleks Sildaru võitnud.

Suusahuvilistele. Eilsest pandi Tartus Emajõe ääres lumekahurid tööle. Käisin kella üheksa ajal õhtul vaatamas - töötasid. Käisin täna hommikul kella 11 ajal taas vaatamas - jätkuvalt töötasid, kuigi hunnik kerkib väga vaevaliselt, oli ehk hädine meeter, ei enamat.

me usume andrust oli vist näoraamatus veel rohkem pooldajaid. mida see ka näitab? alati on mingi mass inimesi, kes alluvad manipuleerimisele. see on lihtsalt vaht ja paha hais. toetuskampaania...heh :)

At 08:47, Blogger 柯云 said...

2016-03-18keyun
rolex watches
cartier watches
adidas uk
abercrombie and fitch new york
air jordan 13
michael kors
cheap air max
cheap oakley sunglasses

At 07:20, Blogger Unknown said...

salomon shoes
nike tn pas cher
canada goose jackets
chanyuan11.18

At 07:47, Blogger Unknown said...

jordan 13
nike flyknit
adidas ultra boost
fitflops

At 10:52, Blogger Unknown said...

www0416fitflops sale
nike air max 90
kansas city chiefs jerseys
cleveland cavaliers
ralph lauren outlet
fitflops shoes
reebok shoes

At 05:26, Blogger Unknown said...

nike air huarache
nike basketball shoes
adidas store
longchamp bags

At 05:16, Blogger Unknown said...

qzz0606
pelicans jerseys
bape clothing
true religion outlet
adidas nmd
barcelona jersey
raptors jerseys
real madrid jersey

At 04:34, Blogger Unknown said...

www0705
true religion jeans
nba jerseys
ubiq shoes
true religion jeans
arcteryx jacket

At 06:02, Blogger 5689 said...

zzzzz2018.8.6
pandora
michael kors outlet online
oakley sunglasses wholesale

At 05:37, Blogger Unknown said...

adidas nmd
adidas stan smith men
adidas superstar
pandora bracelet

At 10:10, Blogger miki said...

0815jejeEnsuite, ces new balance soldes running chaussures sont assez économiques pour que vous puissiez commander plusieurs blazer nike femme paires. Arthritic lombalgie et les nike air jordan garcon douleurs aux pieds sont sur la liste asics gel lyte v femme bordeaux des problèmes les plus courants que le public chaussures adidas ultra boost pe15 américain souffre aujourd'hui. Stetson s'est basket nike presto homme 2017 façonné un chapeau tout au long de ses voyages.