pühapäev, august 17, 2014

Pullerits: Mis juhtus Võru rattarallil?

Sõidetud sai juba rohkem kui 30 km. Vaatasin ühel järsul tõusul selja taha. Seal haigutas tühjus. Mitte kedagi. Olime sinikollases vormis Marek Maranikuga (nr 103) teistel selgelt eest ära saanud. Kuigi veel Vastseliina järgsetel tõusudel-laskumistel püsisid paar-kolm meest meiega ühes pundis. Aga meie tempo tõusudel käis neile üle jõu ning nad andsid alla. Ja jäid pühapäevasel 101 km pikkusel Võru rattarallil meist maha.

Leppisime Maranikuga kokku, et teeme koostööd. Veame umbes 200 meetri kaupa, siis vahetame. Kaootiliselt ja süsteemitult ei ole ju mõtet tõmmelda. Tegelikult oli üks eesmärk veel: meist 100-150 meetrit eespool rabas üksinda pedaalida Scoutspataljoni vormis Hardi Heinsar (nr 164), keda üritasime meeleheitlikult kinni püüda, sest kolmekesi koos töötada on tõhusam kui kahekesi. Aga ta rabas tõesti kõvasti – mitte ei õnnestunud vahet vähendada. Liiati hankis ta peagi eestpoolt endale abilise, punases vormis Hannes Kägu (nr 306), nii et meie jälitustöö Maranikuga muutus lausa lootusetuks.

Aga me ei kuulunud Võru rattarallil siiski liidrite hulka. Liidrid olid pärast Vastseliinat, umbes 20. kilomeetri järel, läinud esimesel tõusul oma teed. Seni oli sõit kulgenud igati jõukohaselt, ehkki pisut heidutavalt. Juba 4. km-l tõmmati grupi eesotsas nii kõvasti pidureid, et rehvide kärsahais levis üle pea. Siiski jäid kõik püsti. Nii hästi ei läinud enam paar kilomeetrit hiljem, veidi enne pööret Võru-Vastseliina maanteele, kui viis-kuust meest lendasid vasakul teeserval asfaldile. Õnnestus nii pidama saada, et keegi selga ei tuisanud, ning kukkunuist mööda manööverdada.

Olavi Mõts (nr 1268) Haanja Rattaklubist, kellega kõrvuti teise grupi esireast startisime, rääkis, et Võru-Vastseliina maanteel tuleb kohe olla valmis ligi 2 km pikkuseks tõusuks. Ent suures grupis polnud see mingi probleem. Enamgi veel: ühel järjekordsel pikal tõusul võtsin grupis vasakule ning tõmbasin end märgatavalt ettepoole, oletan, et 30. koha kanti. Kuna grupp oli hirmus suur, tundus tagapool sõitmine üksjagu riskantne.

Veelgi hullemaks läks asi siis, kui hakkas vihma tibutama. Pidin tuliuuel peegelsiledal asfaldil suurel kiirusel korra pidureid puudutama ning koheselt tundsin, kuidas tagaratas hakkas liuglema nagu jääl. Selge: tuleb pidurid sootuks ära unustada ning hoida võimalikult sirget trajektoori.

Õnneks ei jätkunud vihma kauaks ning ka peegelsile asfalt asendus krobelisega. Kohe hakkas kuivem ja kindlam tunne. Kuid siis tulid Vastseliina vahelised pöörangud ning grupp venis oi kui pikaks. Ja kui Vastseliinast väljudes kohe järsk tõus ka vastu vaatas, lasid paar meest minu ees vahe sisse ning peagrupp oligi läinud. Nii lihtsalt see käiski.

Rohkem kui 15 järgmist kilomeetrit, raja ilmselt raskeima osa, sõitsime Maranikuga paaris. Kuna valdavalt tuli muudkui tõusta, võis eeldada, et ega tagant keegi niipea lähemale tulegi, sest tõusudel ju grupiefekti pole. Enne Haanjat saime kätte Kägu, kes oli Heinsaril üksi minna lasknud, ning kutsusime ta kolmandaks. Pärast Haanjat saime oma kolmikule veel neljandagi liikme, kui mälu ei peta, siis Sparta rattavormis sõitja, ja organiseerisime korraliku ühistöö. Püüdsin kaaslasi igati tunnustada, jagades neile nende vahetuse lõpus alatasa kiitust, et meeste motivatsioon ülal püsiks. Saimegi päris hea hoo sisse, hellitasin lootust, et kui niimoodi jätkame, siis kes teab, äkki peame lõpuni vastugi, kui...

...5-6 km Haanjast heitsin korra pilgu üle õla ning nägin, et tagant tuleb kiire rong. Seal oli ka paar Pelotoni ja Tartu Velo sõitjat sees. Nüüd oli tähtis rongi peale hüpata. Aga tegin liiga järsu manöövri, nii et keerasin Kägule vaat et külje pealt sisse. Väga loll olukord. Õnneks jäid kõik sadulasse. Kui jõudsime grupiga Rõugesse, minu vedamisel, ning sealt orust Kubja suunas tõusule läksime, sõitsin Kägu kõrvale ning palusin tekitatud rumaluse pärast vabandust. Ta ütles, et kui ta sõita ei oskaks, oleks ta tõenäoliselt kukkunud, ja patsutas mulle seljale. Mu arust on oluline oma viga tunnistada ning selle eest vabandada, siis ei jää loodetavasti pinget üles.

Rõugest Kubjani sõites võttis meie 20-25-liikmeline grupp rivvi ning läks päris hea «lauluga». Vahepeal pidi isegi pingutama ja rivis teraselt positsiooni jälgima, et seda säilitada. Aga pärast Kubjalt Kasaritsa poole keeramist aimus esimesi märke, et üksmeeles see grupp lõpuni ei sõida.

Pärast Kubjat tikkus kett lülideks lagunema. Näha oli, et kolm-neli meest üritavad eest ära saada. Püüdsime koos Joel Zireliga (nr 451) neist kinni hoida. Mõneti õnnestus, mõneti mitte. Sõit muutus igal juhul aktiivsemaks. Mis seal salata, panustasin isegi Kubjalt alates paaril korral selle peale, et tõusudel tagumisi äkki maha raputada. Nägin võrreldes konkurentide liikumisega, et ma pole tõusudel vanusest (49) hoolimata sugugi kehvemate killast, hingeldasin vähem, taastusin kiiremini, jaksasin tipus ka enamikust jõulisemalt ja kiiremini tööle hakata – ju siis olid kuu algul Vooremaal tehtud mäesõidud mingit vilja kandnud. Vaid ühel tõusul, teist korda Haanja kandis, jäin korra jänni, kus oleksin pidanud eest väiksemale hammasrattale vahetama. Seal pidin küll hambad ristis üles kangutama – aga kangutasin ära, ja sugugi mitte halvasti. Pärast küsisin koolivend Toomas Kirsipuult, kui mitmel tõusul tema ees väiksemale hammasrattale vahetas. Ta ütles, et kahel. Ma ei vahetanud ühelgi (üks põhjus on ka see, et mu käiguvahetaja ei taha sugugi hästi ees väikselt tagasi suurele hammasrattale vahetada, sellega on alati probleeme olnud).

Kuid Kasaritsa ja Nogu vahel said neli-viis meest ikkagi eest ära. Zirel läks ülejäänute ees neid püüdma, siis Rajko Rattur (nr 119). Hoidsin nende ligi. Aga need olid rohkem üksiküritamised. Tõsisemaks tagaajamistööks läks siis, kui Zirel ühel pikal laskumisel pärast Nogut vedamise otsustavalt ette võttis. Sättisin ennast ketis kolmandaks ja tegin oma vahetuse samuti korralikult ära, vedasin kergelt ülesmäge lõigul 47 km/h. Aga kui siis mõne aja pärast taas end rivis teiselt positsioonilt, Alar Aia (nr 151) tuulest leidsin ning talle järgi ei suutnud hoida, sain Mart Kärnerilt (nr 393) kohe valjul häälel noomida: «Kurat, ära jäta vahet sisse!» Käis nelja-viie jooksiku tagaajamine.

Seepeale võtsin vaikselt tahapoole. Eelnevatel tõusudel ei julgenud seda teha ja hoidsin ettepoole, sest eales ei või teada, kus võistluse lõppfaasis, eriti mägedes, grupp katki võib minna. Nüüd, tagapool, avastasin, et ohoo, seal on palju kergem ja rahulikum, eriti olukorras, kus reljeef on valdavalt tasane või laskuv. Tagaajajad said jooksikud peagi kätte ning mina koos nendega samuti.

Pärast Võru-Vastseliina maantee ületamist, kus lõpuni jäi vähem kui 10 km, tabas gruppi letargia. Toimus üleüldine rahunemine. Mis siis, et üks mees oli üksinda umbes 100-150 meetrit eest ära sõitnud. Kedagi ei huvitanud tema püüdmine. Tunda oli, et küljetuule käes säästavad kõik jõudu ja särtsu finišiheitluseks. Ega minagi teistest erinenud. Korra küll mõtlesin, kas on mõtet üleüldises uimerdamises passiivselt kaasa lüüa – olin peaaegu grupi kõige lõpus –, äkki peaks püüdma kiirendada, kuid pilguheit kiirusemõõdikule, mis näitas 44 km/h, kustutas need mõtted hetkega: no ei suuda ma üksinda 5-6 km sellest suurema kiirusega üksinda lõpuni vunkida.

Enne ringteed, kus lõpuni jäi 2 km, nägin paremal teeservas vaba ruumi ning kiirendasin ettepoole, umbes kuuendale kohale. Aga pikka kurvi läbides lasin kiiruse ettevaatusest liiga alla – ei ole ju mõtet pika sõidu lõpus liigselt riskida ning pärast selle eest tervisega maksta – ning vajusin taas grupi lõpuossa. Kuna järgnes vastutuulelõik, ei näinud selles erilist traagikat, vaid lasin rahus teistel ees tööd rabada.

Enne lõpusirgele keeramist võtsin Pelotoni sõitja Meelis Leidti (nr 104) sabas paremale, et minna väliskurvi suurema hooga. Ütleksin, et võtsin keskmiselt riske: ma ei ühinenud nendega, kes loobusid lõpuheitlusest, aga ei läinud kaasa ka nondega, kes gaasi uljalt põhja vajutasid. Lõpusirgel möödusin paarist mehest, sealhulgas – mis eriti tähtis – Venemaa kogukast sõitjast Mihhail Atamanovist (nr 1294) ning sain 255 lõpetaja seas Teet Järvsalu (nr 160 – tema oli üks neist, kes pärast Vastseliinat minust ja Maranikust maha jäi) ning Zirki ees 14 ja poole minutilise kaotusega võitjale 109. koha. Omas grupis lõpetasin enam-vähem keskel.

Heitkem pilk ka selja taha, kes tulid minust hiljem:
Kalev Ints Pelotoni klubist +13 sek;
Rajko Rattur Haanja rattaklubist +23 sek;
Tambet Toomela, kes kaks aastat tagasi tekitas siin furoori ja pakkus kõneainet seoses A&T Spordi kaupluse rattapukiga +ligi 3 minutit;
parim naine +ligi 3 min;
Meelis Danilas, Mellex-Auto OÜ juhatuse liige +ligi 3 minutit;
Tõnis Erm, rattaorienteerumise kahekordne maailmameister 2013 +ligi 3 minutit;
Lars-Erik Hion CC Recordsist +ligi 3 minutit;
Tarvi Uusen, kes kunagi kirjutas Postimehes suurepäraseid korvpallilugusid +6 ja pool minutit;
Kristjan Port, dopinguspets +üle 15 minuti;
Sulev Kraam, kes siin blogis aastaid tagasi aktiivselt sõna võttis +üle 15 mimuti;
Oskari Kargu Rein Taaramäe rattaklubist +üle 20 minuti.

Nii see rattasõit on: kord võidad, kord kaotad – olenevalt asjaoludest.
******
Colorado River seen from Hell's Revenge trail, Moab, Utah, 25. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1-6: Scanpixil Võru rattarallist kahjuks pilte pole, mistõttu tuleb meeleolu loomiseks pakkuda fotosid laupäevaselt 132 km pikkuselt rattavõistluselt Norras. Fotode autor: AFP/Scanpix

At 22:37, Blogger Tõmmu Hiid said...

Võru etapp on meil ainuke, kus finišisse jõudmiseks ise ka natuke pingutama peab. 69 katkestajat. Vahva sõit ja vahva reportaaž.

"parim naine" väärinuks siiski nime mainimist, kuigi alaealine. Praegu jääb artikli lõpuosast mulje nagu toimunuks võistlus kuskil araabiamaal.

vedasin kergelt ülesmäge lõigul 47 km/h

Ärka üles!

At 22:47, Anonymous Vahva šheik said...

Võib vist jah vanameistrile õnne soovida sitke sõidu puhul.
Ma tean väntamisest küll märksa vähem kui puurimisest, kuid tundub, et täitsa korralik tulemus.
Lisaks hea reportaaž, veeri naiss!

Mis lahti, 22:40, kas õige on 74 km/h?

Üleüldine uimerdamine küljetuules kiirusel 44 km/h.
Julmad kujud.
Teet

Panid parimale naisele ligi 3 minutiga ära. Oled nüüd õnnelik?

Käbe kirjamees see Pullerits. Duši alt läbi ja blogima. Ei lähe aastaid aega ega ole rahakogumisringe vaja, nagu mõnel teisel sõnasepal.
Kogenud kirjutana säästetakse lugejat tualetijärjekorras seismise kirjeldustest. See on hea. Tempo võetakse üles lausa trumancapotelikult. Pinge ja suspense kasvavad, aga kuidagi pärsitult. Kulminatsioon, lõpp-purse aga jääbki tulemata. Siis, kui on vaja minna, kui aeg lõpp-lahenduseks on käes, on sõitja ja kirjanik juba raugenud. Loetelu nendest, kes ka sõitsid ja seljataha jäid, on huvitav, kui ei päästa asja.

Tiidrekult harju keskmine tulemus. Sörkis turvaliselt rivi lõpus. Tuli turvaliselt mittemidagiütleva ajaga finishisse. Joppas et 10.koha sai (mitte 9. ega 11.) Järgmistele EM-le vaevalt pääseb. Seegi oli vist erikutsega, kuna ei saadud küllalt mehi kokku.

22:40 - oli küll 47 km/h, kalle oli vastu ehk üks-kaks protsenti. See oli sel ajal, kui meie grupp andis täiega, halastamatult, et jooksikuid püüda. Ja selline tempo mu läbi võttiski, nii et minuti-pooleteise pärast minust enam teist korda vedajat eriti polnud.

Aga kuidas härrased analüütikud kommenteerivad lõppenud kergejõustikku? Kas on lootust eesti spordi kammbäkile? Ajale kus Heino Puuste, Jaak Uudmäe, Turb ja Sellik tegusid tegid? Siis olid küll NSVL rahad seljataga ja polnud muret homse päeva ees.

Unustage oma kergjõustik. Mis meil teiste tegemistest... Räägime sellest, mida ise teeme - Võru rattarallist seekord. Millised on teie muljed?
Priit Pullerits

At 13:24, Anonymous Manitoba Ants said...

Hästi panete mehed! Sport massidesse ja tervis tuleb mühinal.

Kui päriselt pilte tahta, tasub Sander Maasingule helistada - tal on alati midagi kohe vahetult peale sõitusid varuks. http://www.rattaprofid.ee/bw_client_files/rattaprofid/public/gallery2_img/gallery_224/magick.php/23778_IMG_9043.JPG?resize(800x600)

Väga otsusekindla näoga mees, kas on uue profimansa liige?

Kuna rattarallil ma ei käinud, siis muljeid jagada mul ei ole :-(
Lasin nädalavahetuse lörri minna, isegi linnas ei käinud, õllekas ka ei käinud. Sorri, sõbrad. Passisin kodus, vaid kakil käisin.

Võru rattaralli oli piisavalt raske ja huvitav, tänud korraldajatele. Mulle lausa meeldis meie grupp, oli piisavalt mehi kel soovi ees pingutada. Natuke teeb tuska lõpus mõttetu passimine ja enda hoidmine panemiseks (nojah üksi ka ei jõua pressida) aga eks igaühele oma :) Päikest, Joel

Aitäh, Joel, õigel hetkel vajaliku nükke eest :)

Kus neid Võru tulemusi näha saab?

Siit:

Vaadates protokollis lühikese raja sõitu, siis on meil varsti hirmsad härjad tulemas - võitja keskmine kiirus 60km-l 53,9 km/h !!!

Kui teha süstemaatilist tööd, siis meie poistest saaks koondise, kelle ees värisevad kõik nibaalid ja kantadoorid

Hea kepikõndija! Kui kummardud kingapaelu siduma või tahad käepaelu kohendada, siis ära palun lükka keppe taha laiali või kõrvale..

Sattusin mingile täppsportlaste lehele. Valus vaadata, kõigil kompressioonisukad jalas, nagu mingid kroonilised haiged, rahvas laseb end ikka suurepäraselt ajupesta. Kurb!

Kepikõndijad on ka maksumaksjad ja neil on õigus oma keppe sulle või nina auku torgata. Õnneks ei ole need nii pikad ____________________>>>

At 20:40, Anonymous Kapitonov said...

"Aru and Kangert are two proven GC riders – Fabio this year was third at the Giro with a Queen Stage victory in the mountains and Tanel has done outstanding work for Nibali over the past two seasons -“

varsti hakkab Vuelta pihta. Näib siis kellel suurem nälg on.

Tänane Vikerraadio spordikommentaar lõppenud kergejõustiku Eesti koondise murede kohta:
"Bernadski juhtumi tõttu on olnud raskem kergejõustikku uusi vahendeid süstida".

Priit! Kui lõppenud kergejõustikust on Scanpixil häid pilte, siis ole sõber pane üles. Lihaselised reied, ... you know.

Pehmeporno huvilised, palun leidke endale teine sait. Vaadake, võib-olla rahuldab isegi "Postimees" teie vajadused ära.

Just, suunduge Mehise Risto handicrafti juurde, nendest töödest leiab hõõrumise taustapiltideks nii mõndagi.

Raivo Alla jooksis Muhu jooksul ainsana alla tunni. Aga Reinsalu jäi seekord Allale alla.
Nii Alla kui Reinsalu valmistuvad Tallinna maratoniks - teevad mahtu alla /Jooksuportaal
Kristjan Puusild (Elujooks) aga jooksis kogu distantsi (> 17 km) korvpalli põrgatades. Kas see tsipa veider ei tundu?

See tundub mitte ainult veider, vaid lausa haige. Leidku oma korvpalli "kinessi rekordite" jaoks mõni teine koht.

Märgime, et tõenäoliselt ongi tegu Muhu jooksu rajarekordiga pallipõrgatamise kategoorias (pikal distantsil). Ühtlasi Saaremaa rekordiga.
Seda, kas elujookslasel on ka kvas tuleval aastal oma võitu kaitsta - võib-olla rajarekordi ületamistki üritada - Ahto Jakson jätab vahendata.

20:06. Ma sattusin linnas kokku mingite ratturitega. Kõigil üliedevad reklaamliibukad seljas, jalas, ratas karbonit täis, sadul nagu kosmoseteadus ja kompuuter alla 40 km liikumist ei näitagi. Valus oli vaadata. Nagu mingid kroonilised haiged, rahvas laseb end ikka suurepäraselt ajupesta. Kurb! Kui ise sõidad Turisti või Startsosse-ga ning Marati dressidega ja alles siis võid hakka jooksjate varustuse üle irvitama. Ma olen kümnete kaupa näinud poes isehakanud rattureid, kes omale kolm grammi kergemaid pedaale vms. ostavad. Vat see on ajupesu. Sina sõida oma edaeva ratta otsas ja luba mina jooksen põlvikutega. Sest see ei ole sinu asi.

Mina muideks sõidangi Turistiga. Tõsi küll väga harva. Jalas on kottis tööpüksid ja ratta kompuutrit pole mul kunagi olnud. Aga miks sa tublisid ratta-amatööre mõnitad, seda ma ei tea. Täppsportlased seal pildi peal on küll väga naljakad. Klubi nimi ka selline imelik.

Aru ma ei saa, millest ja kellest mõned siin räägivad - te ikka üldse konteksti ei taju või? Mingi Muhu jooks ja Alla ja... mis see kõik siin meisse puutub??? Teema on: Võru rattaralli ja kes seal kuidas sõitis.

Ahah. Mina mõnitan rattureid aga sina ei mõnita jooksjaid. Mulle on ratturite munapehmendajaga püksid naljakad, aga ma ei võta, asja eest, teist taga sel teemal PP blogis sõna.

Mis siin arutada - autor on saanud 628. koha ja uus võimalus on 2015.

Ratturitele on pehmendusega püksid vajalikud. Põlvikutega rahvajooksjad ilmusid välja pärast sokitehnoloogide edukat reklaamikampaaniat. Vahet ei näe?

Ma avaldasin arvamust et reklaami ohvriks kukkunud rahvajooksjad näevad välja naljakad, siis sina võtad kätte ja hakkad tsikliste narrima (rattad karbonit täis ja seljas liibukad). Isiklikult jooksen rahvajookse ja kunagi võistlesin eestikatel pikamaajooksus 5k 10k 20k 30k ja maratonis. Rattaspordi jaoks olen liiga laisk et varustust hankida, kallis ka.
Aga tsiklistide ees oleks kena vabandada (ja mitte tulevikus enam pehmendusega pükse mõnitada).

Oleks kena, kui sina vabadaks põlvikuid kandvate jooksjate ees. Ja siis vabandan mina tsiklistide ees. Põlvikud on mõnele mehele, kel näiteks veenilaiendid, väga vajalikud. Niisama vajalikud, kui kolm grammi kergemad pedaalid tsiklistile. Ma jooksen ka juba aastaid maratone, tõsi, neid pikki kompressioonpõlvikuid ei ole jalga pannud, sest ei tunne vajadust. Paaril kamraadil on need nende sõnul aga väga heaks taastusvahendiks.

Veenilaiendid on vanade naiste, mitte noorte meeste probleem. Kuna olen ise jooksja, siis leian, et ei pea jooksjate ees vabandama. Hollivuudi filme oled näinud, kus neegrid teineteist niggeriks nimetavad? Tsunftisisene asi. Kuidas aga sina selle blogi tuhandete tsiklistide ees vabandatud saad, seda ma ei tea.

See oli vist Lang, kes tõdes, et vaesust ta vihkab. No, mehed, palju siis üks süsinikust ratas kah maksab? Palju põlvikud või liibukad? Nõrgad olete, ei muud.

Kuna mul on kodus jalgratas, kena naistekas, ees on korv ja puha, siis ma ei leia, et ma vabandama peaks, seda enam, et ma ei ole kedagi solvanud. Ma näen ainult ühte tegelast, kes asja eest, teist taga sääriseid ja täppsportlasi naeruvääristas, vabandama peaks.

At 17:25, Blogger Indrek Sarapuu said...

pistan siia vahele, karboni ja siidi teineteise nokkimisele. et autor palub teemas püsida. kuna ta selles postituses püsitatas küsimuse ainult pealkirjas, siis ütleks et meil tagaotsas ei juhtunud midagi. mitte midagi. üks suur ja pikk kannatamine ja tiksumine, ei jõudnud see grupisõidu võlu ka selle ponnistuse peale minuni...

Kui number 1255 sõitiski kolmeses pundis, nagu protokoll vihjab, ega siis grupist nagu rääkidagi saagi.

Aga mis siis nende kolme grammiga Võru Rattarallil juhtus?

At 18:58, Blogger Indrek Sarapuu said...

2 meest oli veel aga need pudenesid kilomeeter enne maha

Blogiomanik pushib Võru teemat. Unustades meedia põhitõed. Miks lugejad seda blogi väisavad ja mida nad siit ootavad? Maruigavat monotoonset reportaaži ühe 49+ mehe ringiväntamistest?

Linnalegendi järgi vedas Võrus Indoneesia punti üks oma valdkonnas kõrge lennuga kodanik kiirusehirmust undavate traktorikärnadega maastikurattur. Ja noortel kolmegrammistel jäi üle ainult ahhetada ja taga tuult imeda. PP - kes see oli ja kui palju ta punti vedas?

At 20:22, Anonymous K V said...

Olgu, kui rahvas nõuab, siis ma vabandan. Järgneb teadaanne:
Vabandan alandlikult kõigi põlvikutes sportivate inimeste ees, keda tahtmatult solvasin. See juhtus kogemata ja täielikus meeltesegaduse olukorras, mille eest isiklikult vastutan. Samuti luban, et enam ei naera täppsportlaste üle. (kuigi, mis sellest lubadusest kasu, sest naeruväärne nimi jääb neile ju alles).

parimate soovidega K.V. ja veel kord vabandan

ps. Kuna peale võistlust on sääremarjad reeglina valusad, siis ehk tuleb mul endal ühel ilusal päeval põlvikuid kasutama hakata. Loodan, et siis keegi ei naera mu üle.

Mina küll naeran.

Vabandus vastu võetud. Aga see vend kes tsikliste solvas, kuidas temaga jäi?

SEKTANTLUSE AEG
Pikamaajooksu harrastajaid on traditsiooniliselt peetud omaette hoidvateks, lausa üksiklikeks tüüpideks. Ei teagi, kust selline arvamus on käibele tulnud. Õige ei see aga ometi olla, sest kui vaadata Eesti harrastusjooksu maastikul toimuvat, siis näeme kõige muud, kui omaette hoidmist ja üksi tegutsemist. Jooksuharrastajad on koondumas klubidesse. See protsess on käinud juba mõnda aega, leidnud aga ajakirjanduses vähest kajastust. Tekkinud on hulk kooslusi. Mõned nendest päris põnevad. Näiteks Tartu spirituaalse kallakuga jooksurühmitus Elujooks. Elujookslaste üks juhtideolooge paistab olevat väga omapäraste ja erakordsete jooksusaavutustega Kristjan Puusild. Samuti pikamaajooksja Raivo Alla, kes kujunenud lausa Kristo Reinsalu nemesiseks, napsates esikoha nii Võsu maratonil kui ka Muhu jooksul. Elujookslaste tõekspidamistest on vähe teada. Kas nad treenivad viis või kuus päeva nädalas, kas nad venitavad enne või pärast jooksu - me ei tea seda. Jooksuharrastajate rühmakesi võib kohata metsa all, spordihallides, jooksuüritustel. Reeglina on rühmas oma õpetaja ehk vaimne juht, teda nimetatakse "treeneriks". Treenerid hoiavad kiivalt oma saladusi ja kahtlustavad, et teised varastavad nende ideid. Rühma liikmeks olemisega käib kaasas ühiste rituaalide - rütmiliste liikumismustrite, eriti populaarne on põlvi tõstev hüplev jooks hanereas - täitmine. Samuti ühise vormiriietuse hankimine ja kandmine. Siin on väljapaistval kohal põlvikud, aga samuti särgid ja vähemal määral jooksujalanõud. Mõni sekt riietub neoonvärvidesse. Kehalisi rituaale täiendavad vaimu harimiseks korraldatavad teoreetilised õppused.
Jooksuharrastajate ringikesed on Eestis väikesed. Mõned neist teevad aktiivsemaid jõupingutusi uute liikmete värbamiseks. Teised on enesessetõmbunumad. Kuid uudse nähtusena on Eestis tekkinud ka esimene tõeline jooksuharrastajate "megakirik" - Rakvere Ööjooks. Ööjooksu osavõtjad riietatakse ühesugustesse punastesse, Tiibeti buda munkad hõlste meenutavatesse särkidesse. Ööjooksu korraldajatel on õnnestunud luua erakordselt tugev emotsionaalne magnet, millel, osutub olevat tuhandetele inimestele vastupandamatu jõud (vt nt Andres Keba http://rulluisutamine.blogspot.com/2014/08/eesti-oojooks-2014.html).
Märkus. Tegelikult ei ole Ööjooks päris esimene. SEB Tallinna maraton ja Tartu maraton olid enne.

At 00:42, Anonymous Mehaanik said...

23:35, jutt teil kahtlemata jookseb, isegi huvitavaid radu pidi jookseb. Thumbs up!

At 08:21, Anonymous Rauno said...

Ma kirjutaks ka, aga ma söön röstitud sepikut praegu. Homme siis.

Ega ma arvanudki, et sealt teistmoodi vabandus tuleb. Vabandan siis kah.
Vabandan alandlikult kõigi karbonit täis rattaga sõitvate inimeste ees, keda tahtmatult solvasin. See juhtus kogemata ja täielikus meeltesegaduse olukorras, mille eest isiklikult vastutan. Samuti luban, et enam ei naera tsiklistide üle. (kuigi, mis sellest lubadusest kasu, sest karbon jääb ju nende ratastesse alles). Ise sõidan oma naiste Classicuga tööle ja koju edasi: päevas umbes 15 km. Pedaalid vahetasin kevadel juba ära, sest need olid aastatega katki läinud. Viiekaga sain uue paari. Kahjuks ei taibanud enne külge keeramist noid kaaluda. Ja viimasest on kahju.

At 10:15, Anonymous Hobirattur said...

9:06 miks nii hapu vabandus? Midagi jäi kipitama veel? Rattameeste vastu oleks nagu mingi eriline vimm? Tegelikult oleme me päris lahked.

Võib pidada heaks uudiseks.
Vaderile vähemalt aasta pikendust oma täieliku potentsiaali uuesti näitamiseks.
Nüüd tuleb mees olla ja see võimalus ära kasutada, siis on jälle kõik variandid võimalikud.

See vabandus on väga mõnitamise moodi. Ja mis värk sul nende pedaalidega on? Ajage oma asjad isekeskis jutti.

See vabandus on copy-paste täppsportlaste mõnitaja varandusest. Tema vabandus ei tundu mõnitamisena? No siis on ju kõik korras.

Mõtlesin täpselt sama, mis Tõmmu Hiid on maininud kohe esimeses postituses. Mille poolest esimene naine kehvem on, et tema nimeta on jäetud, samal ajal kui kõik teised (mehed) nimede ja isegi firmade kaupa mainitud? Hr Pullerits, võiksite selle tõepoolest ära parandada.

At 03:44, Blogger oakleyses said...

tiffany and co, christian louboutin outlet, longchamp, oakley sunglasses, michael kors outlet, michael kors outlet, replica watches, nike air max, michael kors outlet, louis vuitton, michael kors outlet, prada outlet, cheap oakley sunglasses, oakley sunglasses, gucci outlet, prada handbags, michael kors, polo ralph lauren outlet, kate spade outlet, ugg boots, ray ban sunglasses, ugg boots, jordan shoes, ugg boots, nike outlet, burberry outlet online, longchamp outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, michael kors outlet, louis vuitton, tory burch outlet, ugg boots, louis vuitton, louboutin, nike air max, louboutin outlet, chanel handbags, longchamp outlet, louboutin shoes, burberry, tiffany jewelry, nike free, uggs on sale, oakley sunglasses, replica watches

At 03:47, Blogger oakleyses said...

new balance pas cher, sac longchamp, hogan, true religion jeans, kate spade handbags, nike air max, air max, north face, ray ban pas cher, air jordan pas cher, true religion outlet, nike air max, ralph lauren pas cher, north face, louboutin pas cher, coach purses, sac guess, lululemon, coach outlet, timberland, nike roshe, longchamp pas cher, michael kors, burberry, air force, true religion jeans, lacoste pas cher, tn pas cher, nike air max, abercrombie and fitch, true religion jeans, hermes, vanessa bruno, michael kors, nike free run uk, michael kors, ray ban uk, ralph lauren uk, coach factory outlet, nike blazer, mulberry, michael kors, coach outlet, converse pas cher, nike free, vans pas cher, oakley pas cher, nike roshe run, hollister, hollister pas cher

At 03:50, Blogger oakleyses said...

bottega veneta, giuseppe zanotti, mac cosmetics, nike air max, north face outlet, longchamp, lululemon, soccer jerseys, mont blanc, new balance, celine handbags, baseball bats, oakley, ralph lauren, babyliss, louboutin, valentino shoes, insanity workout, vans shoes, nike trainers, iphone 6 cases, asics running shoes, reebok shoes, mcm handbags, beats by dre, ferragamo shoes, chi flat iron, hollister, jimmy choo shoes, nike huarache, wedding dresses, nfl jerseys, instyler, p90x workout, ghd, north face outlet, herve leger, abercrombie and fitch, iphone 6s cases, iphone 6s plus cases, iphone cases, hollister, soccer shoes, ipad cases, birkin bag, nike roshe, s5 cases, iphone 6 plus cases, timberland boots, iphone 5s cases

At 03:53, Blogger oakleyses said...

louis vuitton, converse, canada goose outlet, michael kors outlet, michael kors handbags, pandora jewelry, moncler, hollister, ray ban, sac louis vuitton pas cher, moncler, lancel, ugg boots uk, bottes ugg, doke gabbana outlet, moncler, coach outlet, montre pas cher, louis vuitton, moncler outlet, canada goose, louis vuitton, moncler, michael kors outlet online, doudoune canada goose, thomas sabo, moncler, karen millen, juicy couture outlet, toms shoes, wedding dresses, converse outlet, canada goose, moncler, vans, marc jacobs, links of london, hollister, pandora jewelry, moncler, canada goose uk, ugg,uggs,uggs canada, nike air max, swarovski, canada goose, pandora charms, ugg,ugg australia,ugg italia, swarovski crystal, supra shoes, canada goose, pandora charms, barbour jackets