reede, jaanuar 20, 2012

Pullerits: Miks paljud treenimisele arulagedalt aega raiskavad?

Alustaks seekord hoopis teisiti, positiivselt! Nimelt, kel talvest ja tuisust villand ning mõtted kisuvad kaunimasse kanti, siis vaadake seda muusikavideot - kas pole ilus? Lugu, ma mõtlen. Üks mu kindlaid lemmikuid. Mis arvate?

Nüüd asjast. Väga paljud on imestanud, ja nende hulgas ka paar olümpiamedali omaniku, et kuidas küll mind Otepää MK-etapi pühapäevasel harrastajate sõidul stardis pole. Kui olen öelnud, et korraldajad pole kutsunud, siis on selle peale imestunult ohatud ja öeldud, et on ikka [fill the blank] inimesed.

Samas, eks igal asjal ole kaks poolt. Ja teine pool on kahtlemata see, et pole pidanud Otepää 5 km klassikasõiduks vormi timmima, vaid olen saanud valmistuda ikka Viru vabatehnikamaratoniks. Ega treeningplaane saa igasuguste naljaüritustega ka uppi lüüa. Eile pidas mind Tartu dendropargi väidetavalt 4,7 km pikkusel ringil kinni Vahur Teppan, kes utsitas mind oma trennimeestega ülilühikeses järskude pööretega klassikasprindis võistlema. Vastutulelikkusest soostusin kaasa lööma, aga nii palju on minus juba professionaalsust, et nooruslikust rumalusest trügimist ja nügimist ja varustuse ning liigestega riskimist ei hakka ma mingi trennijõuproovi võidu nimel ette võtma. Jäin rahumeeli viimaseks.

Samuti on nii mitmedki küsinud, miks ma Tartust kaugemal trenni ei tee. (Küsimuse, miks ma välismaratonidel ei osale, oleme mäletatavasti juba aastate eest lahendanud.) Seletan.

Sel pole minu silmis mõtet. Lähim muu paik oleks Vooremäe, lähem kaugem kant Otepää ja Kääriku. Vooremäele oleks autoga vähemalt pool tundi ja Käärikule tund, teist sama palju tagasi. Ma ei räägi siin ainult kütuse kulust (Chrysler Pacifica, nagu ajaloolane Pärtel Piirimäe teile kinnitada võib, talvel naljalt alla kümne liitri 100 km kohta ei tarbi), vaid räägin ka aja kulust. Näiteks eile lõpetasin tööpäeva kell pool kuus; kuni koju jõudsin, sõin ja riided vahetasin, oli kell pool seitse, kui lõpuks rajale sain. Ligi kaks tundi trenni, pool üheksa lõpp, siis koju, pesemine ja söömine...

Lühidalt: ma ei ole mingi profisportlane, kelle elu tiirleb ainult treenimise ümber. Elus on ka väga palju muud huvitavat peale sportimise. Ja seda ka nädalavahetustel. Oletame, et tahaks laupäeval või pühapäeval teha pika, kahe-poole kuni kolme tunni pikkuse trenni Otepääl. Loomulikult on vaja laupäeva ja pühapäeva hommikul korralikult magada, et nädala töökoormusest ja -pingest ning samuti treeningukoormustest taastuda. See tähendab ärkamist kusagil kella kümne ajal. Koera jalutamise, hommikusöögi ja asjade kokkupanekuga läheb veel vähemalt tund, küllap enamgi. Ütleme, et jõuan kella 12ks Otepääle. Sõidan seal kolm tundi. Jõuan kella neljaks koju tagasi, käin pesemas, söön. Ja ongi kell peaaegu viis, mis tähendab, et päev on sisuliselt õhtul, sest napp valge aeg on läinud. Ja kogu see aeg sai täidetud ligi kahetunnise autosõidu ja kolmetunnise suusatamisega.

Ma ei tea, kuidas teil, aga mul on selliselt ühekülgselt kulutatud elust küll neetult kahju. Aga igaühe vaba valik - tahate, sõitke või kaks tundi Kõrvemaale või Haanjasse, kuhu iganes. Ma leian selleks ajaks enda huvidest lähtudes palju sisukamat ja mitmekülgsemat tegevust.

Ja vaevalt ma hakkaks nende kolmetunniste Otepää või Haanja trennide järel Estoloppeti maratonidel 50. koha peale sõitma - ja isegi kui hakkaks, kas see oleks seda ajakulu väärt? Aga kui keegi teine saab nende kaugete paikade trennidega 20-30 kohta ettepoole - ega ma kade ole, palju õnne!

Sellegipoolest lähen sel pühapäeval Otepääle. Kuid mitte suusatama. Infot koguma. Kes leiab, et tal on midagi jagada, astugu ligi - nagu öeldakse, konfidentsiaalsus kokkuleppel garanteeritud.

Aga spordihuvilistele preemiaks üks väike eelinfo: homses Postimehe Arteris ilmub üks mu koostatud Eesti spordi teemaline pingerida, millist varem ei ole keegi kokku pannud. Proovige ära arvata, mis pingerida see on! Arvajaile abiks nii palju, et seda kommenteerivad Toomas Tõnise ja Jüri Tamm.

Ja finale ultimoks bonus track neile, kellele sissekande avalugu meeldis. Valmistab teid ette uue nädala alguseks. Lihtne ja ilus, kas pole?
******Carrizo Badlands, Anza-Borrego Desert State Park, California. 5. aprill 2011. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1-3: Otepääl käivad ettevalmistused murdmaasuusatamise MK-etapiks. Fotode autor: Liis Treimann, Postimees/Scanpix

106 Kommentaarid:

At 12:57, Anonymous Anonüümne said...

Otepääle läheb, aga suuski kaasa ei võta, eksole :)

Aga jah, igal ühel omad eesmärgid. Keskmise (või veidi vähem) harrastussuusataja eesmärgiks pole ainult tuima trenni teha, vaid ka suusatamist nautida. Selleks sobivad aga kaugemad ja pikemad rajad paremini.

 
At 13:01, Anonymous Anonüümne said...

1) Vooremäele oleks autoga vähemalt pool tundi ja Käärikule tund.

Väide EI vasta tõele. Pulleritsu elukohast kulub JALGRATTAGA Voorekale sõitmiseks pool tundi. autoga - isegi kui selle roolis on Pulleritsu abikaasa - saab kindlasti kiiremini.

2) Inimesed, kes imestavad, et miks Pulleritsu ei kutsutud MK showvõistlusele, ei ole vist sedasama blogi viimase aasta jooksul mitte kordagi lugenud. Teiste jaoks on Pulleritsu ignoreerimine ainus võimalik käitumine.

 
At 13:22, Anonymous Anonüümne said...

>> "Ma leian selleks ajaks enda huvidest lähtudes palju sisukamat ja mitmekülgsemat tegevust."

Ja selleks on??

>> "Sellegipoolest lähen sel pühapäeval Otepääle. Kuid mitte suusatama. Infot koguma."

Kas kasutusele tulevad ka maskeerimisvahendid? ESL-il on piilurid väljas, info Pulleritsu lähenemisest jookseb otse pomode telefonidesse!

>> "Küsimuse, miks ma välismaratonidel ei osale, oleme mäletatavasti juba aastate eest lahendanud."

No augusuuskade järgi on rahaline seis suht hea. Või oled kooner? 8)

 
At 14:00, Anonymous Edvard said...

Väga kahju kui Mae ei mõika midagi kommuunist ja karjase paradigmast. Ilma Pulleritsuta on see harrastajate sõit ümmargune null.

 
At 14:04, Anonymous Anonüümne said...

"... ma ei ole mingi profisportlane, kelle elu tiirleb ainult treenimise ümber..." - kohati kipub küll vastupidine mulje jääma. Otepääle või Käärikule jne. minnakse nädalavahetusell just suusatamist nautima, mitte niivõrd treenima. Tartu vahel nühkimist võib seevastu ainult treenimiseks nimetada, tõelist suusa- ja loodusnaudingut seal ei saa.
r.

 
At 14:04, Anonymous Anonüümne said...

Tõsi ta on. Petter Northugi kõrvalejäämine põhivõistluselt ja Priit Pulleritsu - nn tähtede sõidult on kaks hoopi Otepää MK korralduse mainele.

 
At 14:14, Anonymous Anonüümne said...

Edvard promob eluviisi, mida tavaelus ebamugav rakendada - kui sulle sülitatakse ühe põse pihta, siis pööra teine põsk ette, küllap saad ka sinna esimesel võimalusel tatilaraka ;)

Pigem teema ikka selles, et PP viimatine etteaste MK pullivõistlusel lõppes fiaskoga.

 
At 14:16, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, Edvard ja 14:04, eks nüüd peavad selle võistluse päästma Levandi ja Uuspõld. (Psst!: AL oli üks neist, kes ei suutnud ära imestada, et...) Oleks mul sinna jõuproovile asja, sa jeerum, sellest oleks PMis saanud kaubelda terve lk, rääkida siin blogis sellest ette ja taha ning arutada ja panuseid teha (kas PP-l viskab taas enne starti pildi eest vüõi mitte vms) kuude kaupa. Nüüd sisult null...

 
At 14:18, Anonymous Anonüümne said...

Videopilti ka siis ka mehest natuke

http://youtu.be/ozDI619Nmmc

PRIIT PULLERITS sõnas uues telesaates SUUSAHULLUD, et suusarajale on ilmunud väga palju memmekaid!

 
At 14:32, Anonymous Anonüümne said...

Tulemnus on ju sama - nüüd lihtsalt räägitakse sellest, et PP ei pääsenud starti!

 
At 14:38, Anonymous Anonüümne said...

http://youtu.be/y_5AH5ZcgLg

kerige 8.33 no comments - jooks on Priidu kandev ala see on selge.

 
At 14:51, Anonymous Anonüümne said...

http://youtu.be/hi5Eq-DUf3M

vaadake alates 4:00

Kui PP saaks tehnika ka enam vähem korda, mis kohtadele siis mees sõitma hakkaks!?

 
At 14:53, Anonymous Anonüümne said...

Mis on saanud Vahur Teppanist

 
At 15:16, Blogger Priit Pullerits said...

...ta töötab Tartus Vilde tervisekohvikus (arendusjuht või midagi sellist) ja treenib Tartus harrastajaid. Ütles mulle hiljuti, on treeneritööga väga rahul. Ja aitab mind ka vahel suusateoreetilistes ja -ajakirjanduslikes töödes.

 
At 15:33, Anonymous Anonüümne said...

Minu hinnangul PP osalemine "staaride" sõidul oleks lisanud sinna värvi. Kahju, et kutset ei tulnud. Pool lugejate kommentaaridest siin blogis puudutavad ju ainult PP isikut. Selle poole jaoks üks kont jälle vähem pureda.

Siim

 
At 16:02, Anonymous Anonüümne said...

Priidu osalemisega saaks sellest nöndanimetatud staaride üritusest sama igav vöistlus kui nt. Otepää MK etapil osaleksid Eesti mehed ning välisvöistlejatest vaid PN vöi siis DC.

Videol polnud viga, aga mötlisklesin, kes sealt nelikust Priidule enam vöiks meeldida...kas see mummuline särk, viljarloorilik vunts, vanglamaika vöi hoopis too trulla...ja kus too niheles, justkui sipelga püksis...

Pole see suusatamine jah terve elu. Pikalt aru pidades iseendaga ma ei VIITSI isegi Viru maratonilegi minna, Tamsalusse kah jääb minemata, Alutagusega mötlen veel....aga Voorekale söidan iga kell, see on kui Tartu oma Kääriku. Löunakeskuse juurest rahulikult söites kulub ca 15min kohalesöiduks. Maitse asi muidugi igaühele, aga üks eelis on kindel Dendrokaga- kui on tuuline ilm, siis Voorekal see möjule ei pääse.
Maamees

 
At 16:14, Anonymous Anonüümne said...

"Ma ei tea, kuidas teil, aga mul on selliselt ühekülgselt kulutatud elust küll neetult kahju."

Minu meelest põhipoint kaugemale suusatama sõitmisel ongi see, et vältida ühekülgsust.

 
At 16:48, Blogger Priit Pullerits said...

...vahet pole, üks suusatamine ikkagi kõik...

 
At 16:57, Anonymous Anonüümne said...

See on umbes nagu toiduga -- ei taha iga päev sama asja süüa. Pole nii, et vahet pole, üks toit kõik. Vahel tuleb ikka midagi paremat proovida. Aga oma asi muidugi.

 
At 17:04, Anonymous Anonüümne said...

Asi on selles, et 95% suusatajatest ei suusata mitte sellepärast, et estolopeti maratonidel kõrgem koht saada, vaid sellepärast, et suusatada on tore. Priidul on ilmselt vastupidi, mis on muidugi ka OK. Aga ma ei mõista, miks Priit peab seda 95% arulagedaks tituleerima.

 
At 17:22, Anonymous Anonüümne said...

Ma ei mõista inimest, kes vastutulelikusest tiivustatuna osaleb sprindis ja jääb viimaseks. Vaevalt sellist nägu peale PP leidub. Ebatavaliselt hea inimene. Teine asi on siis, kui su sõbrale kutsutakse appi. Isegi kui see appikutse tuleb seetõttu, liigsest sarnasusest tekkinud segaduse tõttu. Sõpra ikka aitad, eriti kui tead, et ta on suures jamas ja mott on maas ning ta ei suuda ennast sprindiks käima tõmmata. Siis piisab ka sellest, et lähed ja ergutad, sammud rajal poole peale. On vaja teada, mis paneb mehe unustama mured ja liigutama nii, et ta särab. Kes see muu teab kui treener-sõber, kellega ta on koos juba varem sprinditrenni teinud.

Pikkade igavate trennide suhtes olen küll ühtemeelt, et eks rõõm saabubki siis, kui treenides saabub tippvorm. Olgus siis selle tähistuseks miski koht, kuid see koht tähistab sinu võimete piiri. Sa oled selleni ulatunud ja tead, et sellest piirist edasi veelgi kõvemini panustades, jääb su võimekus võistlustel igast asendist üpris samasse auku. See võimaldab oma tulevasi võistlusi täpsemalt läbi mängida ja lõpptulemusi ette näha. Milleks osaleda ja pingutada võistlusel kui tulemus jääb selgelt alla sinu tegelikule võimekusele ja seda kõike seetõttu, et sa ei teinud piisavalt treeninguid õigel maastikul? Mind selline värk küll ei motiveeri Viru suusamaratoni sõitma. Pigem juba Antarktika Jäämaratoni läbimine matkates, viimases vagunis, kus tähtis on osalemine aga mitte koht. Saad miski klaasist nänni ja seda vaadates meenutad, et vot oli üritus, oli koht, oli elamus ja seda kõike vaatamata sellele kas tegid kõvasti trenni või ainult piisavalt.

 
At 17:40, Anonymous Anonüümne said...

Mis infot on plaanis Otepääl koguda? Ehk keegi teadja oskab näiteks öelda, miks selle aasta Otepää võistluse "reklaamplakatil" on karjääri lõpetanud Kaspar Koka, aga mitte nt meie praeguse esinumbri Peeter Kümmeli pilt?

 
At 17:40, Anonymous Anonüümne said...

See tähendab ärkamist kusagil kella kümne ajal.

Vana mees ,varsa aru.
Paistu.

 
At 18:07, Blogger Priit Pullerits said...

Ja Paistu mees tahab oma suurest tarkusest öelda - mida?

Kui midagi asist öelda ei ole, on targem ütlemata jätta.
Pullerits

 
At 18:31, Anonymous Anonüümne said...

Kui sa tahad päeva jooksul saada oma planeeritud asjad tehtud siis tuleb hommikul varem alustada,nii lihtne see "tarkus " ongi. Väljapuhkamiseks minnakse õhtul varem magama. Aga nädalavahetuste pealelõunate suusarajad loovuta parem suusatavatele-kelgutavatele allameetrimeestele ja nende ilusatele emadele..

Pulleritsu küla mees,Paistu wald

 
At 20:09, Anonymous Anonüümne said...

Osade jaoks on suusatamine looduses nauding, sellepärast suusatakasegi Kõrvemaal, tm-rajal. See on hobi.
Kui Priidule on suusatamine nagu töö, mitte nauding, nagu robot, trenn tuleb ära teha, nii nüüd söön, edasi loen, siis sit.. jne.

 
At 20:21, Anonymous Anonüümne said...

Priit eirab teadlikult ühte olulist nüanssi! Otepääl toimuv harrastajate suusavõistlus on välja kuulutatud kui Harrastajate meistriklass. Seega selgitatakse vist välja nn harrastajate meister. Nüüd siis küsimus kas Priit peaks kuuluma meistriklassi või mitte. Jaak Mae arvates vist ei kuulu.
Teet
PS! Minu jaoks oled sa meistrite meister, ma ei julge isegi mööda sõita ovaalil:)

 
At 21:29, Anonymous Anonüümne said...

Halb aura on kogu sellel üritusel. Hea, et Pulleritsul sinna minekut ei ole. Lembitu Kuuse on välja toodud. "Ringvaates" esineva Kuuse arvates on Andrus Veerpalu eriline komm, mis ikka veel inimestes huvi ja entusiasmi äratab ("Andrus Veerpalu on Otepääl liikumas!"). Ja siis veel AV laste teema (oi kui armas). I don't buy that. Eesti ei ole ometi mingi korrumpeerunud arengumaa, kus dünastia ja klanni printsiip valitseb.. Suusakoondise peatreener Raul Olle on hoopis Tallinnas, tutvustab telekas Järve terviserada.. Olle paistab hoopis nagu teises maailmas elavat. Ei, ei ole asjad korras Taani kuningriigis!
Selle negatiivse taustal on hea kuulda, et Vahur Teppan ikka treenerina tegutseb. Eesti suusatamine saab terveneda ainult siis, kuid kasvab peale uus põlvkond treenereid, harrastajaid, võitlejaid..

 
At 21:37, Anonymous Anonüümne said...

PP põhiargument: Otepääle sõites läheb kaks tundi kaduma.
Kas PP sugune mõttehiiglane ei suuda tõesti välja mõelda, kuidas seda kahte sõidutundi otstarbekalt ja meeldivalt sisustada?
Pakkuge talle variante, need kes on Otepääl käinud ja need kellel on natukegi fantaasiat.

 
At 21:52, Anonymous Anonüümne said...

Meistrid meistriteks, aga....Teet, see on siis nagu kaasajastatud Tähtvere Tivoli muinasjutt: Puna Mütsike ees, vist vanaemale kooke viimas, Kuri Hunt(Priit) sabas, kelle järel hiilib Jahi Mees(Teet)....küsimus, kes mängib Vana Ema rolli....iidne vanarahvatarkus kostab, et suusata kuidas ja kus tahes kui palju, aga kevadel sulab lumi ikkagi ära...

Nali naljaks, aga nüüd selline küsimus, et kas keegi teab kedagi, kes söidab nädalas ca 4-5 korda spetsiaalselt Otepääle vöi kuhugile mujale suusatama. Vooremägi ei lähe arvesse. Samas teisest küljest, treeningu kvaliteedilt, ei pea ajaliselt sama koormuse saamiseks nii kaua suuski nühkima kui ovaalil näiteks. Siit saaks osaliselt aega kompenseerida söiduks. Homme Vooremäel kohtume....
Maamees

 
At 22:17, Anonymous Anonüümne said...

Priit harrastab ökosuusatamist.
Vt http://blogger-holden.blogspot.com/2012/01/ecoskiing-vol-2.html

 
At 22:18, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 22:31, Anonymous Anonüümne said...

Ilus sisse- ja väljajuhatus, Priidu looming samuti.
Vean kihla, et Priidu tulemus tähtede sõidust olemata ei jää, küll mitte vahetus võistluses...
Mittekutsumine on väiklane, aga ehk uued korraldajad on järgmine kord taiplikumad.

 
At 23:28, Anonymous Anonüümne said...

Järgmist korda ei tule!

vähemalt niipea.
Kahjuks!?
Õnneks ehk hoopis?

JM ajakirjanduses hoobeldes: tema tegi ajalooliselt raskeima raja Otepääle!

Rajad on ammu valmis joonistatud/tehtud ning homologiseerimise kadalipu läbinud - ja seda ei teinud Jaak.
Ja nendel radadel on ka varem võisteldud.

Seega ei teki võimalust JM'l ka kuidagi oma väiklust Priidu ees klattida.

Ei meeldi mulle mehed, kes teiste tehtu administratiivseid võtteid ja võimu soosingut kasutades, endale aupaisteks teha võtavad!

Milline haridus on Jaak Mael?

Mida on teinud Jaak Mae? peale Alaveriga hästi läbisaamise?

On Jaak Mael ehk korraldajana midagi ette näidata?

Tema suusatamise tulemused on ju nagunii kahtluse all koos AV -ga!

krt krt küll!
Sellist suusatamist ei tahtnud!

 
At 23:45, Anonymous Anonüümne said...

Tegin Vooremäel 3 ringi. No ei anna siinse pargiga võrrelda. Edasi tagsi kulub pooltundi auto sõitu. PP ei raatsi lihtsalt oma auto ja kütusega seda teha.

 
At 00:27, Blogger Tauno said...

Anonüümik 23:28
Kärss on kärnas ja maa külmanud......

 
At 01:28, Anonymous Anonüümne said...

Mae on väga head tööd teinud ning hea mulje jätnud mõningate persoonide kiuste! Go Jack Go!!!

 
At 01:46, Anonymous Anonüümne said...

23:28 jutus on point. Mae on näiteks teatanud, et eelmisel hooajal kui ta ise oli veel (karjääri lõpetav)spordimees, mõtles ta juba ettenägelikult Otepää 2012 võistluste ajakava peale: http://www.ohtuleht.ee/453059. Kuidagi väheusutav tundub. Kui programmi muudatust juba nii vara ajama hakati, siis äkki tegi seda ikka eelmine peakorraldaja.

 
At 02:11, Anonymous Mell said...

>> Kui midagi asist öelda ei ole, on
>> targem ütlemata jätta.
>> Pullerits

Palun tegutsege ka ise selle moto järgi!

 
At 02:20, Blogger Rents said...

Proovige nüüd meeles pidada, et lisaks kõigele muule on Priidul siiski pere ka. Kui mees õhtul kell kuus töölt tuleks ja siis veel neli korda nädalas Tartust Otepääle kimaks (ja nädalavahetusel muidugi ka), siis saakski ainult vahel üle ukse heldinud pilguga magavat last vaadata ja abikaasa oleks kevadeks juba rohkem teretuttav.

 
At 02:29, Anonymous Anonüümne said...

MAE

Jaak Mae on nüüd meedias palju esil. Mae muudkui muigab ja naeratab. Teab tema, teavad ka vaatajad. Mae teab, et vaatajad teavad (need, kes just puhta lollid pole). Ja vaatajad teavad, et Mae teab - et vaatajad teavad.
Ektrapoleerigem ja kujutlegem Lembitu Kuuse ekstaatilist kiidukõnet Oslo MM-il - kui AV oleks õnnestunud dopingukontrolli eest pageda. Rahvuskangelase "meie Andruse" kõrval oleks Kuuse Lempsi võiduhõisetes ruumi jagunud ka Maele. Mae kui nähtus on üldse vähe käsitlemist leidnud. Täpsemini, Maest on loomulikult räägitud ja kirjutatud, kuid mitte AV juhtumi järgses valguses. (Eesti rahvaeeposes on sisuliselt ainult üks ja peamine kangelane. Kalevipoeg tegutseb üksi, tal pole võitluskaaslasi ega abilisi. Mõnedel teistel rahvastel on aga terve plejaad kangelasi. Venelastel näiteks on peakangelase Ilja Murometsi abilisteks Nõukogude ajast ka eeslastele tuttavad vägilased Dobrõnja Nikitits ja Aljosha Popovits.) Eesti suusamütoloogias on neli kuju: Andrus Veerpalu, Mati Alaver, Jaak Mae, Kristina Smigun. Jaak Mae on Andrus Veerpalu järel meessportlaste liinis tähtsuselt teisel kohal.
Eks sellega arvestades Alaver Oslo MM-ks treening- ja muud plaanid koostaski. Rahvuskangelane pidi saama karjäärile saluudina lõpupaugu paneva MM medali (tõenäoliselt arvestati, et piisab ka pronksist). Võib arvata, et Maele planeeriti tulemust kusagil 7.-15. koha vahel. Mis iseenesest on väga-väga hea koht, arvestades meeste murdmaasuusatamise praegust kõrget taset maailmas. Ja eks sellistest eesmärkidest lähtuvalt tehti ka "imerohu" otsused. "Suusataja peab olema professionaal", või kuidas Mati Alaver raske tõsidusega ütlebki. Vaataja võib nüüd ise mõelda, kas imerohtu jätkus AV kõrval ka Jaak Maele. Mae eesmärgid olid ilmselt suurusjärgu võrra madalamad kui Veerpalul. Mae ei jäänud dopingukontrollis vahele. Aga teiselt poolt - me ei tea, kas Maed üldse kontrolliti. Dopingukontroll on ju pisteline. Kui ei kontrollitud, siis on kõik lahtine. Ja ega 3. ja 7. koha vahel praeguses ülitihedas konkurentsis palju maad ei olegi.
Seda kõike teab Mae suurepäraselt. Ja eks ta seepärast naeratabki.

 
At 07:40, Anonymous Anonüümne said...

Mehed ja naised ka---lumi maas ,suusatage sest maratonini on jäänud kuu.Jätke need hunnikud rahule -lähevad haisema.Priit on kainelt kaalutlev treenija,ise teeks sama moodi,kui raha ja aega pilduda pole,aidaku oma füüsiline pool järgi ning oma lugejaskonna paneks ta 99protsendiliselt kotti.kahju jan, tähtede sõidule ei kutsutud ,arvan et üritus kaotab sellega pealt- vaatajaid samuti.Priit,võta ikka suusad kaasa ja proovi rada ära,siis saad muljetest täiskomplekti.HD.

 
At 09:25, Anonymous Anonüümne said...

Mind hämmastab PP imeline oskus iga asja üle päevast päeva imestada.

 
At 09:35, Anonymous Anonüümne said...

Mina lähen kohe praegu suusatama, minge teie ka. Priidu väljajätmine sellest nn tähtede sõidust on kahetsusväärne küll, aga kuna seda telekast niikuinii ei näidata, siis kokkuvõttes vahet pole.

 
At 10:08, Anonymous Anonüümne said...

kas Rents iroonitseb? " Näiteks eile lõpetasin tööpäeva kell pool kuus; kuni koju jõudsin, sõin ja riided vahetasin, oli kell pool seitse, kui lõpuks rajale sain. Ligi kaks tundi trenni, pool üheksa lõpp, siis koju, pesemine ja söömine..." kuhu see pere siin mahub?

 
At 10:10, Anonymous Anonüümne said...

Mõelge nüüd kainelt: mis see muudaks kui PP seal stardiks?
Kui vastuse leiate, siis saate teada, mis teie jaoks tegelikult oluline on.

 
At 11:04, Anonymous Anonüümne said...

Köiki ei saa alati ühe vitsaga peksta. Köik ei ole 8-17-ni tööl käijad, köigil ei ole kodus väikelapsi kas enam vöi veel, jne...eks igaühel ole oma tahtmised ja vöimalused....keegi vöiks sotsioloogilise uuringu korraldada mönede lihtsate küsimustega ning siis selguks ka reaalsus, et kes need öhtuti Vooremäel suusatajad tegelikult on...neljapäeva öhtust jäi silma vooremäel, et enamik on noorem seltskond, kel arvatavasti peretki pole, ammu siis lapsi, oli ka terveid peresid, aga eks leiab igaüks tegevust sel juhul, kolmas grupp natuke juba vanemaid, nii 35 ja peale. Selles grupis on lapsed juba piisavalt suured, et need pigem tunnevad röömu kui papa-mamma kodust eemal....Ja vaevalt nüüd töesti keegi ka 7 päeva nädalas suusad alla paneb.

Priidu eemale jäämist klounaadist vaadake teise külje pealt. Kui hästi ta sellesse kompotti sobiks kui üks mees kurdab et pole aega suusatada olnud, teine pole veel jöudnud, kolmas pigem jookseks selle raja läbi, neljas söidaks rattaga jne. Priidu asemel sulanduks sinna seltskonda hoopis Peep vöi Tuuli......Ja nüüd suusatama.
Maamees

 
At 11:10, Anonymous Anonüümne said...

Rents, püsi kontekstis! Tee endale selgeks PP laste arv ja vanus ning abikaasa vanus. Ja siis tee uus pakkumine.

 
At 13:30, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu ei kutsutud nn tähtede sõidule sellepärast, et meie suusamütoloogias on Pulleritsul trickster'i, eesti rahvamütoloogia mõistes Vanatühja või Kuradi positsioon. Pullerits on see, kes Eesti suusatamise klantspilti ikka siin ja seal mõrastab. Kui kusagil on midagi untsu läinud - ei ole lund või jääb keegi dopinguga vahele, siis on ikka Pulleritsu intriig tõenäoliselt seal taga. Seepärast ESL juhid pelgavadki teda kutsuda. Kuid madalama rahva hulgas on kuratlikke trikke sepitseval Puleritsul teataval määral poolehoidu, võib isegi öelda, et populaarsust.

 
At 13:55, Anonymous Anonüümne said...

Priit, oled suusatamisse panustanud ebaproportsionaalselt palju, niipalju, et tähtedesõidu jaoks oled liiga tugev, tavasuusatamises läbilöömiseks liiga nõrk. Sõnaga, sa ei ole selle võistluse kontingent. Mida rutem seda endale teadvustad, seda valutumalt selle "kaotuse" üle elad.

 
At 14:13, Anonymous Anonüümne said...

Priit kirjutas ka ise, et on nn tähtede sõidu jaoks, nagu Ameerikas öeldakse - overqualified. Kui aga sporti tahetakse teha, siis peaks valitsema, nagu Venemaal öeldakse - спортивный принцип отбора. Eesti keeli - tuleb valida parimad. Kui tahetakse teha klounaadi - palun väga. Kui aga tahetakse teha pool-sporti-pool-klounaadi, ehk klounaadi spordi nime all, siis see ei käi teps mitte. Suusaavalikkusel on õigus olla pettunud.

 
At 14:51, Anonymous Anonüümne said...

Jätke juba see hala!

 
At 17:44, Anonymous Anonüümne said...

See aeg mida PP kulutab omanimelisse parki jooksmiseks (ka täna lõuna ajal) oleks ta autoga juba poolele teel Vooremäele. Aga ei, ikka on vaja koonerdada ja oma rutiinset jora ajada, heas mõtte.

 
At 19:05, Blogger Priit Pullerits said...

17:44, nii et autoga saab Tallinna-poolsest Tartu otsast Vooremäele viie ja poole minutiga?? Vean kihla, et nii kiiresti ei jõuaks sinna ka Sebastian Vettel ega Mika Häkkinene, Schumacherist rääkimata. Vähem lahmimist, palun. Ja teiseks on kilomeetrine soojendus- ja lõdvestusjooks hädavajalikud, nagu õpetas mulle juba Kalmer Tramm.

Väga vahvalt vaimukas oli Maamehe 21:52 esimene lõik. Õppige, kuidas tuleb sõbralikult, kurjaks minemata nalja teha - minu pärast kas või nöökida.

 
At 19:28, Blogger Priit Pullerits said...

Rääkisin just Ain-Alar Juhansoniga, mul tarvis talt SiS taastusjoogi pulbrit, see šokolaadimaitseline on eriti hea, ja Ain-Alar ka imestas, et mis, ma ei olegi tähtede sõidul stardis või, et see on korraldajatelt küll suur prohmakas.

Klišeed kasutades: kas keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kes ei oleks hämmeldunud ja sõnatu korraldajate võistlejate valiku üle? Mulle hakkab juba tunduma, et kõige suurem sensatsioon on tolles homses võistluses see, et minunimelist ei olegi osalema kutsutud. Näiteks Erki Nool, kes peab ennast suusatamise vastaseks (vähemasti suusatajate arvates), ütles, et isegi teda oli kutsutud...

(Teedule - vihjate 20:21 harrastajate meistriklassile, märkides, et ma pole meister. Nõus. Aga äkki pole ma enam hoopis harrastaja?)

 
At 19:33, Anonymous Anonüümne said...

Kui sa pole harrastaja, siis kes sa oled...

 
At 19:35, Anonymous Anonüümne said...

No mis mulje tänasest päevast Otepääl jäi? Igast asendist panevad eesti määrdemehed ja finaalis Nikita Krjukovil mitte just ideaalselt libisevad suusad..

 
At 20:26, Anonymous Anonüümne said...

Viimase töusunuki all läks Krjukovi rütm sassi, kiirus kukkas alla ja oligi köik, selliste kiiruste ja jöu juures on see vahetult enne löpusirget ilmselge kaotus.Vene koondises määrivad suuski enam kui vaid 4 eestlast...
Priit ära kuula neid kiibitsejaid, kes hirmsasti sind Vooremäele sokutavad. Tahetakse, et mees end treeningul tühjaks pigastab kui jöulupraele maitsestamiseks sidrun, siis saab Estoloppetil uhkelt mööda kihutada.Niiet sibli rahulikult seal Dendrokas edasi...Tänased 3 ringi 1.45-ga tekitasid kuidagi köheda tunde.Ja kui natuke tösiselt möelda, siis minu vanuses selle nädala 95km ajaga 6.20 Vooremäe suguses paigas , on natuke liiast vast.
Maamees

 
At 20:52, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, ma ei kuula neid mujale ahvatlejaid. Talved niigi hädised ja nüüd mõned mehed veel auto süsihappegaasiga õhku juurde kütmas - kurat, paljud mehed ei näe oma egost ja ninaesisest üldse kaugemale, globaalne mõtlemine puudub täiesti. Naftavarudega on maailmas seis, et nõudlus ületab juba niigi pakkumise - vaadake autokütuse hinda! Ja seda hinnatõusu veel mingi suusatamise pärast tagant õhutada... Mu ettepanek oleks lausa, et need, kes tulevad Estoloppetile, autos vähem kui kolm (just kolm, mitte kaks sõitjat!), saavad parkimiskoha kõige kaugemasse ja paksema lumega kohta. Vott!

Mul täna dendropargis 36 km (sh 10 vaba, 26 kl) 2:42.26ga. Ja lisaks näide, kuidas kaks asja ühitada - tegin trenni samal ajal, kui oli Otepää MK-etapi teleülekanne!

 
At 21:02, Anonymous Anonüümne said...

Aitäh, Maamees, asjatundja selgituse eest. Tundub väga mõistlik seisukoht treenimise osas.

19:35

P.S. Mul on tunne, et Pullerits ei sõida homme Otepääle mitte ainult infot koguma. Kohtub vist seal ühe endise tippatleedi, praegu toidulisandite ja taastusainete äriga tegelejaga. (Üks anum vahetab omanikku). Huvitav mis aineid Otepääl veel pakutakse-ostetakse. Koos on ju maailma suusaeliit, kõik koondised. Ilmselt tehakse ka jõudumööda äri..

 
At 21:49, Anonymous Anonüümne said...

PP kirjutas: Ei, ma ei kuula neid mujale ahvatlejaid. Talved niigi hädised ja nüüd mõned mehed veel auto süsihappegaasiga õhku juurde kütmas - kurat, paljud mehed ei näe oma egost ja ninaesisest üldse kaugemale, globaalne mõtlemine puudub täiesti.

Kunagi kirjutas keegi nii:
Neid tõsiasju arvestades tekib küsimus, et kes on need suusavaenulikud jõud, kes muudkui pasundavad kliima globaalsest soojenemisest ja heidutavad inimesi niimoodi suusatamisest eemale? See on ju täiesti rumal jutt. Ilmajaam on prognoosinud, et sel aastal võib lund jätkuda (mitte küll suusatamiseks, aga põhimõtteliselt) aprilli lõpuni. Ja mäletate, kuidas eelmine aasta tuli märtsi lõpus selline lumi maha, et sai Viru maratonigi ära pidada?
Süüdi on Al Gore'i tüüpi vasakpoolsed alarmistid - ja kõik need infantiilsed vasakliberaalsed Lääne kultuuritegelased, kes kuulutavad, et looduse säilitamise nimel ei pese nad enam juukseid ega hambaid -, kes on oma kihutustööga jõudnud nii kaugele, et globaalse kliima soojenemise eitamine on varsti vaat et samasugune kuritegu nagu mõnes riigis holokausti eitamine. Võib-olla kliima kuskil tõesti soojeneb, aga igal juhul ei paista see soojenemine kuidagi globaalne. Ja ainult rumalad usuvad poliitikute juttu.

Huvitav, kes see oli. Keegi teine PP?

ain

 
At 22:02, Anonymous Anonüümne said...

Mnjah, PP puhul on põhimõttekindlust natsa palju oodata. Kummaline kuju, nii välimuse kui sisemuse poolest.

 
At 22:06, Anonymous Anonüümne said...

Kahe näoga mees!

 
At 22:09, Anonymous Anonüümne said...

Aga fakt et mees isegi oma koduetappi ei vaata õigustab veelkord seda, et meest staaride sõitu ei kutsutud.

PS! Mis hinnaga sa "taastusjoogi" pulbrit saad? Ja vaata siis et topinguküttide eest ära ei jooksed kui mõnd end ringil jälitamas näed :-)

 
At 23:30, Anonymous Anonüümne said...

Hei ,teemavälist....suur uudishimu kiusab, kas keegi tänast PM-i ka sirvinud on....mis pingerida see koostati....interist ei leia kuidagi.
Maamees

 
At 23:34, Anonymous Anonüümne said...

Mulle Priit ei ole sümpaatne. Inimesena. Ja mis siis.

Aga harrastajate sõidul oleks ta pidanud stardikoha saama. Näiteks Liive asemel. Liive osalemine on edevus.

Priit on Eesti suusatamisele andnud viimasel aastal väga palju. Jaganud teadmisi, soovitusi, kirjeldanud oma treeninguid. Paljudele võrdlus ja analüüsimaterjal. Selle eest ka minult aitähh.

Aga Priidu suurim roll oli kogu dopinguskandaali enese peale võtmine. Antikangelase rolli minek ning kõigi vaenlane olemine. Selle eest võiks nii Andrus kui Mati talle ausamba panna. Sest tegelikult oleks asjad pidanud käima teisiti. Väga teisiti. Asjade algatamised, uurimised, läbiotsimised jne. Kusjuures paragrahvid on ju ka meil olemas.

Aga osalt tänu Priidule oli tähelepanu mujal. Ja Andrus märter.

Ikkagi, Priidu kutsumata jätmine on jobudus. Mis sest, et ta minule ei sümpatiseeri.

 
At 23:54, Anonymous Anonüümne said...

"Suusabaasis on tantsupidu", kirjutas kord geniaalselt Uno Laht.

Kui Karupesa hotellis õigele uksele koputada,
võid hiljem konkurente võimsalt loputada..

EPOga vahele jäänud Natalja Matvejeva http://fi.wikipedia.org/wiki/Natalja_Matvejeva on Otepääl poodiumikohal.

 
At 00:29, Blogger Madis said...

Mu ettepanek oleks lausa, et need, kes tulevad Estoloppetile, autos vähem kui kolm (just kolm, mitte kaks sõitjat!), saavad parkimiskoha kõige kaugemasse ja paksema lumega kohta. Vott!
Priit, ära aja jama! Kuidas saab auto inimesi täis? Et kuhu ma kuulutuse peaks panema, et auto täis saada? Kõik ei tule Tallinnast või Tartust või suuremast linnast. Kusagilt "pärapõrgust" tulijatel pole võib-olla absoluutselt võimalust koopereeruda. Ja mida teha veel nendega, kes tulevad 20 km kauguselt. Rongiga peavad tulema või? Ja siis tahad veel neid lumme parkida. Või on see Sinu strateegia konkurentide kõrvaldamiseks?

 
At 00:34, Anonymous Anonüümne said...

"EMT Harrastajate Meistriklass toob pühapäeval kell 13.30 rajale mitmed tuntud inimesed, kes selgitavad parima Otepää MK 5 km võistlusrajal. Starti asuvad 27 harrastajat, kelle hulgast leiab nii endisi tippsportlasi, näitlejaid kui ka poliitikuid. Oodata on põnevat mõõduvõttu." http://www.owc.ee/otep%C3%A4%C3%A4-mk-k%C3%B5rvalprogramm-pakub-suusah%C3%BCppeid-ning-toob-rajale-ka-lapsed-ja-harrastajad/

Pullerits võiks kaaluda Jörg Capolile kiri kirjutada ja kõik ära rääkida. Kirjas võiksid olla 23:34 poolt väljaöeldud argumendid! FIS ei tea mis toimub!

 
At 11:18, Anonymous Anonüümne said...

Maamees, Arterisse oli Priit teinud edatabeli Eesti kõige kaalukamatest spordivõitudest. Umbes 10 põhimõtet, mille järgi ritta seada ja kogu tabelis troonis igal pool, igas kategoorias Andrus Veerpalu. Isegi 2009 Liberec oli aukohal.

Ütlen ausalt, enamasti kaldun Priiduga nõus olema. Aga seda tabelit ma katki ei hammustanud, ei põhjust, miks seda koostada ega ammugi mitte AV üleküllust selles.

Teine asi, millele ka mu hammas peale ei hakanud, oli Peep Pahvi lugu koondisevormis askeldavast AV-st ja sellest, mida Mati Alaver arvab praegusest koondisest. Kui see lugu oli "lugege ridade vahelt", siis kõrge kirjaoskusega inimesena ei suutnud mina küll seda peent allteksti lugeda. Et suusaliidus on kõik jokk ja endiselt vaitsev kamp teeb mis tahab ja kuidas tahab ning meil jääb ainult imestada, et AV stardinumbriga rajale ei lähe "kodusel Otepää etapil"? Kas see võis olla Peep Pahvi loo alltekst? Ei tea.

Spordi koha pealt tulistas PM sel nädalavahetusel paraku ikka täitsa metsa poole. Ei mõista.

 
At 13:11, Anonymous Anonüümne said...

Kahju, et keegi pole PP öelnud, miks teda täna starti ei kutsutud.

 
At 13:37, Anonymous Anonüümne said...

Tänan 11.18...leidsin nüüdseks selle PM taevakanalite versiooni rägastikust ülesse....kuis koostada, eks see natuke maitse asi ole, eriti kui om-medalid otsa saavad....
...aga vaadates Priidu tausta, ootasin hoopis midagi pönevamat ja intrigeerivamat, kasvöi nt. endiste tippude edukuse-edutuse edetabelit vöi siis päris äärmusest tippatleetide abikaasade/elukaaslaste edetabelit, aluseks strateegiline möötkava...
Olles ise ka eile patune, vaatasin vaid finaalsöite, siis asutasin end tv ette. Ja pettusin. Noo mida vaadata, pilt kehv, heli vilets, peale 2,5km järg vöistlusseisust kaob käest. Löpptulemust saab vahetult peale vöistlust paari minutiga internetist leida. Ei möistagi, et kas siis suusatamises tehniliselt pole vöimalik vaheaegu näidata analoogselt F-1-ga vöi siis erinevaid tabeleid aeg-ajalt ekraanile kuvada. Ja see Kuuse loba.....Aga suusa poolest: vöitsid DC hästi pidama saadud suusad, see oli vöidu vöti. Kogu aeg räägitakse vaid Tehvandi töusust, aga ega see töus Püksisäärest ülesse oluliselt vähemate tm-dega ole, ainult pikemalt laugemalt ja seega suurema hooga söidetavam. Eesti mehed esinesid taas oma vöimete kohaselt, sellele vastav tulemus ka löpp-protokollis.
Eelmisele kommenteerijale- lähtuvalt vanarahva tarkusest: nii nagu küla koerale, nii ka koer külale...sönad on üleliigsed. Maamees

 
At 14:26, Anonymous Anonüümne said...

Järeldus: Priit on õnnelik, et teda Otepääle starti ei kutsutud, nüüd jääb kliima soojenemata.

 
At 14:27, Anonymous Anonüümne said...

Peale Priidu oleks pidanud ovaalilt veel kaks selli kutsuma, muidu peaks Priidu lumme parkima :)

 
At 14:39, Anonymous Anonüümne said...

Rohelise mõtteviisiga inimesed, nagu P end paista laseb ei sõida Chrysleritega :-)

Silmakirajlikkus kuubis

 
At 14:42, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas sa Priit ise Tamsalu maratonile tuled?

 
At 14:46, Anonymous Anonüümne said...

Kui Priit harjutab ainult ovaalil, siis kuidas ta üleüldse Tehvandi tõusust üles oleks saanud? Ma usun ka et tehti talle teene, et mees suuski pärast häbiväärset kaotust Uuspõllule nurka ei viskaks! Spekulant

 
At 15:16, Anonymous Anonüümne said...

Minu meelest ütles see promotud tabel kõik. PP on ümbersündinud. Hallelooja! On tunda, et PM juhtkonda on on saabunud uued tuuled ja minek on täispurjeis allatuult. Ja nagu Priit jub ütles, ei lähe vastutuult loovimine tema eetikaga kokku. On kellegil siin midagi vastu öelda?

 
At 16:57, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits, kes nn poliitkorrektsuse vastu tihti sõna võtab, langes seekord ise diskrimineerimise ohvriks. EMV Harrastajate Meistriklassi osalejate nimekirja uurides tõenäoliselt tekib veel küsimusi. Suurematel rahvaspordiüritustel nagu Tartu Maraton jt on korraldajad selliseid ämbreid suutnud vältida. See, et ESL juhatusel liige MK etapil ise ka poodiumile ronib, on natuke koomiline..

 
At 17:14, Blogger Rents said...

"Rents, püsi kontekstis! Tee endale selgeks PP laste arv ja vanus ning abikaasa vanus. Ja siis tee uus pakkumine."

Mis mõttes? Mul oli küll ka gümnaasiumi lõpuklassides väga hea meel, kui isal oli vahel aega, et minuga kinno minna vms. Ja see, et naine on mehest vanem, ei tähenda ju, et ta istuks nurgas ja ainult uriseks vahel, nagu külmkapp.

 
At 17:40, Anonymous Anonüümne said...

Meie suusakoondise "saavutusi" Otepääl vaadates Priidult lausa kõhedaksvõtvalt täpne kommentaar. Ehk tasuks tõesti mõnel mehel tootvale tööle minna. Kui kodus ka võidu ei sõideta, siis millal veel?
Korralduslikest hiidämbritest rääkimata.

 
At 17:55, Anonymous Edvard said...

Kuidas on siis muljetega Otepää 2012 etapilt. Vaatasin seekord vaid telekast ja ei ütle midagi head. Tribüünid olid tühjad, operaatorirezhii nõrk. Ei aidanud ekstaatilise Lembitu Kuuse ülivõrretes kiidujutt. Vastupidiselt Cologna ja Kowalchiku kinnitustele et tegemist nende lemmikrajaga, siis isiklikult arvan et suusatajd on tüdinud sellest Tehvandi ehk hüppemäe nõlvast ülessõitmisest. Autasustamisel ei olnud eelmiste aastate pidulikkust. Koha pealt paistis arvatavasti rohkem miinuseid.

 
At 17:57, Anonymous Hiidsisalik said...

Mis olid need korralduslikud hiidämbrid?

 
At 18:20, Anonymous Anonüümne said...

17.40
Klassikasprindi asemel meestele oli mis?
MK etapil 64 meest stardis oli mis?
Kuhu jäid pealtvaatajad?
Miks startisid tugevamate vahel lõpus turistid?
Misk oli kavas mõtetu show, mille tõttu õhtule saadi nii hilja?
Millega tegelesid TV ülekande rezissöörid. Metsa ja ilusaid inimesi saan ka mujal nautida, võistlusülekandelt ootaks eelkõige infot. Rääkimata bmw reklaamtibinate järjekindlast eksponeerimisest sportlaste asemel.

 
At 18:27, Anonymous Anonüümne said...

Igati ok etapp oli - ärge vinguge ja virisege! Palju teist siin on maailmaklassi tegijad? Pakun et null!

Hea töö Jack

 
At 18:31, Anonymous Anonüümne said...

Finishi telepilt oli täielik ämber. Kui 50 meetri enne finishit kaamerat vahetati, siis see oli viltu, ehk vasak pool pilti oli kadunud, ei näinud võisteljat enne kui see juba üle finishi tuli. Lembit kiitles mis maad kõik telepilti edastasid. Kardan et etv pildi kohta tuli ikka palju kriitikat.
Tugevad ja nõrgad läbisegi sõitmas segas arvepidamist. Vana stiil, kus tugevamate grupp kompaktselt koos on parem.

 
At 18:31, Anonymous Anonüümne said...

18:20
Need nn miinused on ka teistel etappidel kõik olemas.

 
At 18:33, Anonymous Anonüümne said...

"Vastupidiselt Cologna ja Kowalchiku kinnitustele et tegemist nende lemmikrajaga, siis isiklikult arvan et suusatajd on tüdinud sellest Tehvandi ehk hüppemäe nõlvast ülessõitmisest."

Täiesti võimalik, 17:55. Karel Tammjärv ütles seda ka otse välja. Kuid korraldajad tahavad ju millegi erilisega silma paista. "Tehvandi tõus" - üliraske, jne - mis kõik epiteete sinna ette ei pandud - tõusid juba nädalate eest meedias üheks juhtteemaks. Et nagu sõidad Tehvandi tõsusut üles ja ainult siis oled tõeline (suusa)mees. Lembitu Kuuse korrutas seda ka ülekandes pidevalt. Teletehniliselt aga ma ülekandele küll mingeid etteheiteid ei teeks. Pigem vastupidi. Internetis oli asi kvaliteetselt näha.
Minule jäi silma Kaarel Zilmeri jutt, et tema olevat Colognal sõidutehnikast saanud rahulduse. Zilmer saab võitja sõidutehnikast alati rahulduse. 8) Kas Cologna on tehnika mõttes ikka nii ülikõva? Ja mis see tehnika üldse on? Aga ma ei ole selles küsimuses asjatundja..

 
At 18:37, Anonymous Anonüümne said...

Igati ok etapp oli - ärge vinguge ja virisege! Palju teist siin on maailmaklassi tegijad? Pakun et null!

Hea töö Jack

Ei olnud hea töö. "Tubli Jack" ei osanud arvata et pealtvaatajaid EI TULE. Meeste sõidu lõppedes olid tribüünil vaid vene ja soome turistid.
Miks meeste ja naiste sõidu vahel nii pikk vahe? Kas on raske arvata et inimesed tahavad pühapäeva õhtul norm ajal koju jõuda? Sportlased isegi kipuvad koju. Või oligi plaan sundida väliskülalised veel üheks ööks Otepääle ööbima?
Kui kriitikameelt ei ole pole midagi teha

 
At 18:39, Anonymous Anonüümne said...

Zilmeri jutt on alati selline siirupiselt peessepugev. Sellel mehel puudub kriitikameel

 
At 19:01, Anonymous Anonüümne said...

Kahe sõidu vahe oli tõesti liiga pikk. Tribüünid olid piinlikult tühjad. Järelikult oli pileti hind liiga kallis, sama nagu Rocki mängudel, kui ikka staare ei ole, siis rahvas raha taskust välja ei võta. Mõne aastane puhkus kulub Otepää MK-le kindlalt ära.

 
At 19:26, Blogger Priit Pullerits said...

Tuleb ka teisi sõnaseppi tunnustada - keegi on kirjutanud laheda loo tänasest harrastajate sõidust:
http://www.eestisport.ee/uudised/67-varia/2594-jan-uuspold-katkestas-otepaal-ja-sai-kaheaastase-voistluskeelu.html

 
At 19:35, Anonymous Edvard said...

Lugesin.
Eelkooliealise huumor

 
At 19:35, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits, kas see viidatud lugu oli tõesti naljakas? Ausat vastust palun!

 
At 20:10, Anonymous Anonüümne said...

Kelle otsustada on see, kui on kahe sõidu vahe?

Oli piinlik jah aga kas selles saab süüdistada võistluste peakorraldajat või pigem ...

 
At 20:21, Anonymous Anonüümne said...

"Staaride sõit Otepääl" Staaril on suunurgad allapoole! Üks pilt ütleb väga palju.

http://pilt.delfi.ee/picture/13407853/

 
At 20:40, Anonymous Edvard said...

Esiteks, väga normaalne pilt.
Teiseks, mida sa oma kommmentariga ütelda tahtsid?

 
At 20:58, Anonymous Anonüümne said...

Või sportlaste arvates on Otepää staadion pea maailma parim ja korraldus samuti.Ära Kuuse enam peale võta.Otepää etapp on üks kesisemaid MK sarjas ja seda just vähese pealtvaatajate hulga tõttu.Otepää MK etapp on läbi aegade olnud suhteliselt vähe populaarne ja seetõttu on Otepääl ka suhteliselt väikene võistlejate kogus.Kuuse ei väsi samuti valetamisest...küll ta rääkis Björgeniga ja Colognaga ja ei tea kellega veel,aga tegelikult ei suuda ta oma olematu keeleoskuse tõttu mitte kellegagi suhelda,peale eestlaste ja venelaste.
Kas vaatame vahest endale silma ka?

 
At 21:00, Anonymous Anonüümne said...

Mõlemal päeval osa ajast koha peal olnuna - ega rahvast vähem polnud kui eelmisel aastal. Raja ääres palju rahvast, teisel päeval oli tribüün tühjavõitu jah, esimesel päeval mitte.

 
At 21:05, Anonymous Anonüümne said...

Telepildi järgi otsustades Mae lubatud 12-15 tuhat pealtvaatajat vist ikka täis ei tulnud. Või kuidas kohapeal käinutele paistis?

 
At 21:19, Anonymous Anonüümne said...

"Hea töö Jack" - kui hea see töö oli, selgub alles kevadel, kui FIS otsustab, kas Otepää on järgmisel aastal kalendris või mitte.

 
At 21:45, Anonymous Anonüümne said...

Miks te kõik siin nii neggatiivsed olete? Kas te tahate, et Eesti saab edasipidigi MK etappe korraldada või ei - vaadake kes on meie konkurendid, see on ime ja õnn, et me oleme sellist üritust saanud korraldada. Kahjuks oleneb see sportlastest,kes rahva raja äärde toovad, mitte korraldajatest. Hea töö Jack ja kõik kes aitasid seda etappi korraldada.

 
At 23:56, Anonymous Anonüümne said...

Otepää etapp on aastaid teinud kasumeid. Nüüd mitte. Lisame veel peakorraldaja müstilise palga. ehk Mael jätkub tarkust järgmisel korral kõrvale jääda.

 
At 09:26, Anonymous Anonüümne said...

to 20:58
Te pole vist väga innukas MK sarja jälgija, ega?
Sjusjoen,Kuusamo,Rogla,Oberhof jpt..paljudes kohtades toimuvad etapid Otepääga võrreldes tühjade tribüünide ees..
Telepildist võib Teile ka Otepääst hõre mulje jääda sest võrreldes varasemate aastaega on nüüd hiigelsuur tribüün kuhu traditsiooniline rahvamass lihtsalt ära kaob(ja btw-pidevalt puhuva tuule tõttu on see suht vilets koht võistluste jälgimiseks).

 
At 12:40, Anonymous Anonüümne said...

17.40 kritiseerijale

Püüan veidi korraldajaid kaitsta.
Klassikasprindi asemel meestele oli mis?
Klassikasprint oli.

MK etapil 64 meest stardis oli mis?
03.12.2011.a MK sprindil sai aja kirja 56 naist ja 71meest;
18.12.2011.a - 58 naist ja 76 meest;
14.01.2012.a - 46 naist ja 68 meest.
Otepääl sai sprindis aja kirja- 56 naist ja 70 meest ehk igati keskpärane tulemus.

Kuhu jäid pealtvaatajad?
Arvestades seda, et eestlastel medalilootus puudus, oli vaatajaid üllatavalt palju.

Miks startisid tugevamate vahel lõpus turistid?
See on FIS-i otsus.

Misk oli kavas mõtetu show, mille tõttu õhtule saadi nii hilja?
Kas keegi käskis seda mõtetut show'd vaadata?

Millega tegelesid TV ülekande rezissöörid. Metsa ja ilusaid inimesi saan ka mujal nautida?
Ennastki häiris, et liiga palju näidati olematuid (nagu ma sinu postitusest välja lugesin) pealtvaatajaid, aga see kivi peaks minema ETV kapsaaeda.

lugupidamisega
Tanel

 
At 06:13, Blogger Unknown said...

nike lebron 14
lacoste online shop
air max
nike dunks
gucci belt
michael kors outlet online
air max 2018
cheap nfl jerseys china
curry 3
mlb jerseys

 

Postita kommentaar

<< Esileht