reede, aprill 15, 2011

Pullerits: Kuidas ma Hispaanias Veerpalu kaitsesin?

VÄRSKE SKANDAALNE TÄIENDUS LÕPUS!
Istusid norralased Barcelonas NH Podiumi hotelli restoranis, kui üks neist, minust pikem, tõusis püsti, endal veiniklaas käes, ja tuli minu ning veel kahe eesti mehe seltskonna juurde. Ütles, et tahab tõsta toosti Eesti tubli suusataja Veerpalu terviseks. Tegigi seda, heasüdamlik naeratus näol. Kuulasime ta ära ega osanud esimese hooga miskit kosta. Kas see oli iroonia või, küsis üks mu laudkondlane. Vist küll, vastasin. Ja tundsin, et Andrus Veerpalu lugu võib küll olla suur sitt, aga see on meie suur sitt, ja välismaalastel ei peaks olema sellega asja.

Siis ütles Kanale 2e programmiosakonna päevatoimetaja Erki Berends, kes oli just saabunud golfi mängimast, et äkki peaks minema nüüd norrakate lauda ja neile Marit Björgenit meelde tuletama. Kas see mitte liiga nõrk vastus pole, küsisin skeptiliselt. Ei ole, veenis Berends. No kui ta nii arvab, laususin, siis tuleb asi ära teha.

Võtsin oma veiniklaasi - ja ärge arvake, et ma Barcelonas puhkamas ja veine mekkimas käisin, ikka trenni tegin ka, ühel päeval 11 km rahulikku jooksu Parc de la Ciutadellas ja Ronda del Litoralil ning teisel päeval 10 km fartlekki sealsamas pargis - ja läksin norralaste lauda. Patsutasin äsja meid väisanud norrakale õlale ning tänasin teda Veerpalu heaks tõstetud toosti eest ning ütlesin, et tahan omalt poolt vastata toostiga Marit Björgeni terviseks, kelle kohta me kõik teame, et ta on pikki aastaid olnud kimpus paha kopsuhaigusega, ning soovisin, et ta lõpuks oma astmast ikkagi lahti saaks.

Ametlikul üritusel Barcelonas jäi mul ekraanil silma üks sõna, mis näitab, et me oleme ikka kinni soveediajas ega ole jõudnud oma mõtlemisega demokraatlike lääneriikide tasemele. Meil siin jauratakse - ja ainult seda halvustavat sõna saab seesuguste sõnavõttude kohta kasutada - juba ei tea mitmendat päeva kitse panemisest või tegemisest, mis on puhas kriminaalide släng. Inimeste kohta, kes hämaraid asju päevavalgele aitavad tirida, kasutatakse lääne demokraatias hoopis teistsugust sõna ja aeg oleks see ära õppida. See sõna on whistleblower. Igas kompaniis, sealhulgas Schibstedis, on oma whistleblower policy ehk ebaausatest ja varjatud tegudest teadaandmise poliitika, ja keegi ei pea seda mingiks kitse panemiseks. Need "vilepuhujad" on igas normaalses riigis seaduse kaitse all. Normaalses riigis on täiesti lubamatu nende häbimärgistamine. Nii et need, kes on soveediaega kinni jäänud, tehku oma mõtlemises ja maailma asjadest arusaamises korrektiivid!

Kui Barcelonast tagasi saabusin - kusjuures taas jättis airBaltic ära lennu Riiast Tartusse, kuigi reisijaid oli 32, väites, et neil on tehniline probleem, ja sõidutas inimesed Tartusse bussiga -, nägin kolleegi imevidinal uudist, et siinmail oli veel äsja suusavõistlust peetud. Aga aeg on siiski otsad kokku tõmmata ja küsida, kes oli sel talvel Eesti edukaim lumesportlane. Ei, suusatajatest keegi teravaimasse tippu ei mahu.

Et whistlebloweri sõna teile paremini mällu kinnistuks, siis tahaks algatuseks meenutada, et kuus talve tagasi ilmus Kanadas Whistleris peetud lumelaudurite MM-võistlustel Eesti eest starti keegi Kadri Pihla, kellest Eestis peaaegu keegi midagi ei teadnud. Aga kui ta siis lumelauakrossi rajale ehitatud kahe ja poole meetri kõrgusi hüppeid vaatas... oh-oh-oo, tekkis küsimus: ei tea, kas julgebki neist üle lennata? Kuidagi ikka julges, ent MM-debüüt lõppes tagant kolmanda kohaga.

Kerime ajas kiiresti tänavusse talve, ja mis me näeme: lõppenud hooaja tulemuste põhjal on 34-aastane Pihla, keda enamik vaimusilmas nähagi ei oska (kujutlege siis: heledad üle õlgade ulatuvad juuksed, kaalu pisut üle 50 kilo), Eesti edukaim talisportlane. Ei lähe see au ühelegi murdmaasuusatajale, kes laiutanud teleekraanidel ja ajalehtede külgedel, ega ammugi mitte laskesuusatajale. Mis siis, et meedia on loonud teistsuguse mulje: näiteks Postimees on kirjutanud tänavu Pihlast kõigest viiel juhul, Eveli Saue nimi on aga figureerinud ainuüksi märtsis Postimehe pealkirjades üle 20 korra.

Selleks, et selgitada tegelikult parim talisportlane, tuleb võrrelda tulemusi, mitte lasta end eksitada meedia kallutatud huvist ja kajastustest. Nõnda saigi kõrvutatud, kuidas esinesid Eesti lumesportlased tänavu MM-il, kui häid etteasteid tegid nad MK-etappidel ning ning millise kohaga lõpetasid MK-sarja.

Pihla saavutas MK-sarja kokkuvõttes eestlastest selgelt parim tulemuse – 19. Kolm parimat etapikohta olid tal 11., 15. ja 16., lisaks lõpetas ta neljal korral kolmanda kümne eesotsas, 21. või 22. kohaga. Need numbrid räägivad selgest arengust, sest veel mullu ja tunamullu tuli tal enamasti rahulduda kolmanda kümne keskel või suisa neljandas kümnes. Tõsi, MM-il tuli tal leppida kõigest 20. kohaga, ent see-eest tegi ta ajalugu ühel teisel suurjõuproovil.

Pihla on nimelt esimene Eesti sportlane, kes pääsenud maailma ekstreemsportlaste aasta tähtsündmusele, X Gamesile USAs Colorado osariigis Aspenis. Profaanidele olgu selgitatud, et X Games on ekstreemsportlaste hulgas hinnatum võistlus kui olümpiamängud. Sinna saavad kutse vaid need, kes kuuluvad maailma absoluutsesse tippu. Ja Pihla ei olnud seal sugugi statist. 10. koht oli debütandilt üle ootuste kõva tulemus.

Pihla järel läheb Eesti talisportlaste tänavuses pingereas teine koht suusasprinter Peeter Kümmelile, kes sõitis Holmenkollenis MMil välja 6. koha. Pikki aastaid oli Kümmelit seiranud ebaõnn. Viimaks õnnestus kõik ideaalilähedaselt. Ent MM-finaali murdmise eufoorias ei maksa unustada, et sedapuhku jagus õnne ehk ülemäära paljugi. Nii veerand- kui poolfinaalist pääses ta edasi aja põhjal, nn lucky loserina.

Aga nagu elu on Kümmelile korduvalt ja valusalt näidanud, üksnes õnnele lootma jääda ei saa. Heade kohtade jahtimiseks tuleb oma sõidud lõpetada ikka kindlalt teisena, mitte nibin-nabin kolmanda-neljandana.

Kümmeli Eesti parimaks hindamist takistab tõsiasi, et vaid kahel MK-etapil, Rõbinskis ja Otepääl, suutis ta finišeerida esi-30-s. Ka sprinterite arvestuses MK-sarjas teenitud 38. punktisumma pole selline, mille üle uhkust võiks tunda. Ütleme otse: tippkonkurentsis on see harju keskmine.

Kolmas koht siinses edetabelis kuulub Eveli Sauele. MK-etappidel jõudis ta koguni 11 korral esimese 30 sekka ning sõitis parimatena välja 9. ja 10. koha, aga eks nii suurt saaki soosis ka rohke MK-startide arv – tervelt 22. Seevastu MMil jäi ta parimaks 12. koht, mis jääb alla nii Kümmeli 6. kohale Holmenkollenis kui Pihla 10. kohale X Gamesil. Ka MK-sarja kokkuvõttes jäi Saue Pihlaga võrreldes tahapoole, 28. kohale.

Kui sellest, kahtlemata mõneti subjektiivsest pingereast midagi järeldada, siis igal juhul seda, et edukus ei sõltu sugugi rahast ja taustajõududest. Murdmaasuusatajate rahakott on tunduvalt paksem ja abimeeste armee märgatavalt arvukam kui laskesuusatajatel. Aga Pihla, kel pole ainsatki abilist ja kes saab lemmikalaga tegelda suuresti tänu prantslasest poiss-sõbra abile ja toele, trumpab mõlema suusaala esindajad ikkagi üle.
***
"Appi, mis toimub!" tahaks nüüdsel suusaemotsionaalsel ajal teistega koos karjatada. Kas keegi tänast Äripäeva ka on lugenud? Seal on Hannes Sarve lugu "Pankade abiga varad alles, kuid võlast vabaks", mis räägib Eesti Suusaliidu endise Šmigun Teami mänedžeri Kristjan-Thor Vähi kahtlastest ja kummalistest äriskeemidest, kuidas ta oma firmad koos äripartneriga põhja lasi, aga sealt enne varad välja kantis. See kõik algas juba siis, kui Vähi oli ka suusatamises aktiivselt tegev, mis paneb mind küsima: kas seal Eesti Suusaliidus on enamik inimesi selliseid, kes niisuguste tegudega, mille peale ausad inimesed tagasihoidlikult öeldes nina kirtsutavad, silma paistavad?
******
Horvaatia rannik. 27. juuni 2010. Foto autor: Priit Pullerits

Foto 1: Kataloonia velotuur möödub Barcelonas Kolumbuse mälestussambast. Foto autor: Reuters/Scanpix
Foto 2: Eesti Suusaliidu koosolek teisipäeval Toomas Savi juhtimisel. Foto autor: Toomas Huik, Postimees/Scanpix
Foto 3: Kadri Pihla hüppel La Molinas. Foto autor: Pierre Vaultier
Foto 4: Kadri Pihla freeride-sõidul. Foto autor: Pierre Vaultier

99 Kommentaarid:

At 11:47, Anonymous Anonüümne said...

vat siis kui tore, et Antidoping-agentuur on oma 'whistlerblower'i saanud. Küll kõigil võib hea meel olla.

 
At 11:49, Anonymous Anonüümne said...

ja kuidas sa siis Andrust kaitsesid? Või tuleb sellest aru saada, et sa ei kaitsenudki ja norrakatele oli vaja ära teha? Rääkimine, et tegemist on segase looga, ei kvalifitseeru kindlasti tema kaitsemise väite alla, pigem oli tegu neutraalse positsiooniga. Ju said enda haraka edevust taas rahuldada.
Tanel

 
At 12:47, Anonymous Anonüümne said...

Super häma.

A whistleblower is a person who tells the public or someone in authority about alleged dishonest or illegal activities (misconduct) occurring in a government department, a public or private organization, or a company.

EAD vilepuhuja oleks siis see inimene, kes tuleb ja räägib avalikkusele välja, et kes EAD töötajatest rikkus konfidentsiaalsusnõuet, mida tööandja on selles asutuses kehtestanud.

 
At 12:52, Anonymous Anonüümne said...

Inimeste kohta, kes hämaraid asju päevavalgele aitavad tirida, kasutatakse lääne demokraatias hoopis teistsugust sõna ja aeg oleks see ära õppida. See sõna on whistleblower. Igas kompaniis, sealhulgas Schibstedis, on oma whistleblower policy ehk ebaausatest ja varjatud tegudest teadaandmise poliitika, ja keegi ei pea seda mingiks kitse panemiseks. Need "vilepuhujad" on igas normaalses riigis seaduse kaitse all. Normaalses riigis on täiesti lubamatu nende häbimärgistamine.

-- Väga õige. Las Muuli paneb selle väljatõstena päisesse. ROHKEMAT VILELASKMIST!

 
At 13:03, Anonymous Anonüümne said...

Antud juhul polnud tegu olukorraga, mis oleks varjatuks jäänud. On olemas WADA reeglid, kuidas dopingujuhtumid avalikustatakse.
Kas Priit Pullerits arvab, et WADA on korrumpeerunud ja antud juhul oleks dopingujuhtum avalikustamata jäänud?

Allikas on rikkunud WADA reegleid. Eile Mart Siimann ütles, et Eesti on alla kirjutanud antidopingu konventsioonile, st allikas on WADA reeglite rikkumisega seoses rikkunud ka Eesti Vabariigi seadusi.
Huvitav, kas seoses sellega hakkab seda juhtumit uurima ka politsei?
Ja kui Priit Pullerits ei avalda politseile kuriteo toimepanijat, siis on tegu uue kuriteoga.

Kui rääkida Andrus Veerpalu dopingukasutamise uskumisest või mitteuskumisest, siis lugedes teaduslikust vaatevinklist kirjutatud artikleid, tundub, et väga vähetõenäoline on Andruse pääsemine, sisuliselt tuleb mitmete aastate teadusuuringud ümber lükata...

 
At 13:06, Anonymous Anonüümne said...

"Igas kompaniis, sealhulgas Schibstedis, on oma whistleblower policy ehk ebaausatest ja varjatud tegudest teadaandmise poliitika..." mis antidopingus siis ebaausat oli? Nad ei kavatsenudki asjaga avalikuks tulla?

 
At 13:10, Anonymous Lennart Mägi said...

Tuleb Pulleritsule au anda järjepidevuse eest. Endiselt kujutab ta endale ette, et Eesti Suusaliit koostöös FISi ja WADAga (ilmselt ka juutide ja vabamüürlastega) oli kogu asja kinni mätsimas ja ainult tema isiklikult oma blogi kaudu tõi asja päevavalgele. Lihtsalt super!

Peep Pahv tunnistas juba nädal aega tagasi teleintervjuus, et tegelikult on ta aru saanud sellise asja kinni mätsimine võimatuses ja varem või hiljem oleks see niikuinii avalikuks tulnud.

Aga mis ma siin ikka Pulleritsu kallal võtan. Kui tunnustamisvajadus ja ego ikka nii suur on siis polegi vist midagi muud teha. Nagu koer, kes sai trikiga hakkama ja nüüd suurest õnnest mööda hoovi ringi jookseb, tuleb tal see lihtsalt välja elada. Iseenesest on ju tore kui endaga rahul ollakse, olgu ta siis karja juhtlõvi kivi otsas seismas või metssiga pori sees mõnulemas. Kumba kategooriasse Pullerits kuulub jääb igaühe enda otsustada.

 
At 13:33, Blogger Priit Pullerits said...

Mõttetu on siin teiega vaielda: mida ka ei ütle, kümme korda kisatakse vastu ja õigust jääb ülegi. Ütlen vaid nii palju, et võib-olla tagantjärele tõesti tundub, et asja ei oleks saanud kinni mätsida, aga kui protsess ise veel käis ja keegi mitte midagi ei teadnud (nagu teie), ja neid, kes teadsid (nagu mina), keelduti uskumast, siis oli tolle pika kummina väljavenitatud protsessi raames paratamatult pidevalt kahtlus, et toimub midagi hämarat, mida võimendasidki suusaliidu kategoorilised eitused, mis, nagu me nüüd teame, olid totaalne vale. Miks ei oleks siis pidanud ajakirjanikuna, kelle ülesanne on alati kahelda, kahtlema, et kõik pole päris õige? Ise ju uurisite välja, et ma kirjutasin sel teemal esimest korda 11. märtsil - aga lugu tuli ilmsiks alles ligi neli nädalat hiljem! Nüüd teame ju kõik, kuidas asjaga venitati. Aga siis toimus see kõik kulisside taga ning raske oli eesriidest läbi näha. Arvestage ikka ajalist konteksti ka.

Teiseks hämmastab mind, kui sujuvalt on ära unustatud peaprobleem. Kõik targutavad siin ajakirjanduse teemal ja uskumise lainel, aga peaprobleem on ju see, et Andrus Veerpalu andis positiivse dopinguproovi. Ärme kaldume teemast kõrvale, vaid hoidkem ikka fookus paigas. Räägime pigem asjast! Tuletan meelde, et siiamaani ei ole meil vastust küsimustele - sest kõik asjapulgad on sellest sujuvalt üle libisenud -, kuidas sattus keelatud aine nii suures koguses Veerpalu organismi, kes selle eest vastutab, miks suusaliit mõõtis juba pikka aega Veerpalu ja teiste kasvuhormooni näitajaid, ja miks, nagu üks kolleeg mulle meelde tuletas, kui ta oma mälus soris, tõusis aastaid tagasi teeklaasis väike torm, kui üks suusakoondise liige, kes, nagu kolleeg mäletas, oli vist Anti Saarepuu, olla rääkinud avalikus ringis hormoonide kasutamisest suusatamises - ise pole seda saarepuu suust kuulnud, nii et seda faktina siin ei esita.

Aga muide, minu teadmises on üks välismaine aastate tagune uuring, mis võib anda suure lootusekiire Veerpalule, ja millest ma sain teada sugulussidemete tõttu, aga ega keegi minu infot nagunii usu ja enamik peab mind ei tea mis kahtlaste huvide teenijaks, nii et ei hakka mina ka siin enam mingi uue ega päästva infoga lehvitama, et vaid uut sõimu kaela saada. Milleks?

 
At 13:38, Anonymous Anonüümne said...

Tanel,
Priit oleks võinud ju norrakatele öelda: mina olengi see mees, tänu kellele AV dopingutarvitamine avalikuks tuli (mitte ei mätsitud kinni; kinnimätsimise katsed pole kaugeltki lõppenud). Norrakatel oleks karp lahti jäänud, on ju?
Oled Priitu edevuses süüdistades ebaõiglane.

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

13:03
Aga palun, kui Teie arvates on AS Eesti Antidoping töötaja toime pannud kuriteo (või isegi mitu kuritegu erinevate isikute, sh ajakirjanduse poolt), tee avaldus politseisse.
Kohus peab kaaluma väidetava konfidentsiaalsuslepingu rikkuja motiive ja tahtlust (äkki ta tegutses suurema kahju ärahoidmise nimel), väidetava teo kõiki asjaolusid ja konteksti, sh tagajärgi ja kohalduvaid õigusnorme (whistleblower ongi alati 'reeglite' rikkuja). Loodame, et Eesti kohus tuvastab tõe ja teeb õiglase otsuse. Kindlasti leidub Eestis ka ausaid ja võimekaid juriste, kes vajadusel pro bono whistleblowerit oleksid nõus kohtus esindama.
Kindlasti kajastaks protsessi PM ja arenguid väikese Estonia võitlusel dopingutarvitamisega jälgiks ka rahvusvaheline press.

 
At 13:54, Anonymous Lennart Mägi said...

Tubli Priit, kui sinu viimase postituse (13:33) viimane lõik tõsi on, siis oled viimaks jõudnud tõdemuseni, et vahel on targem vait olla ja ei pea kogu aeg turueide kombel kõigest "huvitavast" kaagutama.

Enamik inimesi saab sellest aru umbes vanuses 10-14, aga parem hilja kui mitte kunagi!

 
At 14:02, Blogger Madis said...

Eile (14.04) toimus Valgehobusemäel selle hooaja viimane "tõsine" spordivõistlus vabatehnika sprindi näol.
Olin kohal ja tegin ka liikuvaid pilte. Materjali kogunes omajagu ja selle töötlemine võtab aega nädala jagu.
Nii palju infoks, et finaal oli ülipõneva lõpuga ja võitjana tuli sellest välja Peeter Kümmel.

 
At 14:03, Anonymous Anonüümne said...

See on võimas kaasus ja siin tuleb hoida mitut fookust. Üks fookus on AV positiivne dopinguproov. See on kummastav ja kahetsusväärne. Teine fookus on see, kuidas ajakirjandus on seda lugu kajastanud. See on olnud mannetu, eriti PM poolt. Kolmas fookus on dopinguküttide kutse-eetika. See on olnud masendav.

 
At 14:16, Blogger Priit Pullerits said...

Ja neile, kel on miskit ütlemist Jüri Järve esituse kohta Nancy taustatantsijana, tahan öelda, et esiteks tegi mu tütar, kui ta oli mõneaastane, Nancy käeliigutusi ilusasti järele, ja teiseks, eks katsuge sama hästi liikuda kui Järv. Mina küll ei suuda, ja vean kihla, et enamik ei suuda. Ja selles tantsus pole midagi häbiväärset - see on šovinistlik lähenemine näha midagi alandavat selles, kui mehed naistele bäkki teevad. Rohkem tolerantsi!

 
At 14:41, Anonymous Anonüümne said...

Aga K Nurmsalu kolm medalit ei ole midagi väärt või?

 
At 14:47, Anonymous Anonüümne said...

PP: "Teiseks hämmastab mind, kui sujuvalt on ära unustatud peaprobleem."

No aga miks te siis seda peaprobleemi ei uuri? Miks te keskendute teisejärgulistele asjadele? Savisaarel peaaegu õnnestus avalikkuse tähelepanu suunata küsimusele "kes lekitas". Nüüd on ajakirjandus ise vabatahtlikult kaldunud sellesama küsimuse juurde.

 
At 14:50, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 14:41 - Nurmsalu kolm medalit on kahtlemata kõva sõna, aga need ei ole siiski täismeeste klassis saadud medalid. Kuhu ta täismeeste arvestuses platseerub, ei ole ju eriti märkimisväärne. Aga omas klassis on Nurmsalu kahtlemata väga tubli ja Eesti parim.

 
At 14:53, Anonymous Anonüümne said...

"[...]nagu üks kolleeg mulle meelde tuletas, kui ta oma mälus soris, tõusis aastaid tagasi teeklaasis väike torm, kui üks suusakoondise liige, kes, nagu kolleeg mäletas, oli vist Anti Saarepuu, olla rääkinud avalikus ringis hormoonide kasutamisest suusatamises[...]"

Ai, ai, Priit, jälle pisut pahasti (nagu 11.märtsil PM allikategagi). Tõestus, et of-the-records on mõeldud vaid ullikestele. Ajakirjanikule öeldu tuleb ilmavalgele nii ehk teisiti, küll omas ähmasaes sõnastuses aga lugeja jaoks kahjuks piisavalt konkreetses tähenduses.

Aga muidu olen sinu pisut kaldus (Kümmeli MM 6.koht on ikka tiitlivõistluste 6.koht ja suusakrossi, kui pot.uue tiitlivõistluste ala võitmine on väga kõva sõna) hinnanguga parimast lumesportlasest päri, väike krediit uute lumealade vallutamiseks on praegu omal kohal.

 
At 15:06, Anonymous Anonüümne said...

Kodanik 13.38: Dopi tarvitamine selgus alles siis kui B-proovi tulemused saabusid, varem oli vaid kahtlustused. Seega oleks saanud PP oma kolleegidele öelda maksimaalselt, et tema oligi see mees, kes oma rahva eest valas meie suusakunni sopaga üle ja aitas sellele kaasa, omamata täit kindlust fakti tõepärasuses üle. Ma arvan, et PP ei esinenud sellise jutuga (arvestama peab muidugi, et nad võivad ju leivaisale midagi mainida ja vaja siis pärast jälle klaarima hakata). Niigi võttis hr Tammerk paar päeva tagasi lühidalt kokku selle, mis jamaga ajakirjanikud hakkama said antud loo kajastamisel.

Ütleme siis veel, et samal ajal kui PP süüdistab suusaliitu räiges kinnimätsimise katses, mille kohta on küll pelgalt teoreetiline oletus aga ei ühtegi tõendit, siis jätab ta tähelepanuta selle kodaniku räige kutsealase eksimuse, kes A-proovi tulemuse leiktas. Milleks süüdistada ühtesid teoreetilises tegevuses aga jättes täiesti tahaplaanile reaalse ja räige salastamise nõude eiramise teiselt kodanikult? Sa olid sellega väga hästi kursis, et ta rikub enda konfidentsiaalsuse nõudeid aga ilmselt jätsid tähelepanuta, kuna seeläbi said sa mingi hüve, so info osaliseks. Milline kahepalgeline lähenemine, kas pole Priit?

Priidule täpsustus: kirjutasid, et "kuidas sattus keelatud aine nii suures koguses Veerpalu organismi", aga selle väidetava keelatud aine tarvitamist ei ole ju labor faktina tuvastanud.
Tanel

 
At 15:44, Blogger Tauno said...

Muide, mis puutub hormoonide mõõtmisse, siis selle kohta väitis Alaver Õhtulehe intervjus otsesõnu, et lähiajal on ilmumas seda teemat käsitlev artikkel. Eks ootame huviga.
Samuti nagu võiks huviga oodata, mis tulemuse suudab produtseerida Veerpalu teemaga tegelev teadusgrupp.
Aga Marit Bjorgeni teema pealt 10 punkti Priit! Hästi öeldud, see vist pani norrakate suud selleks korraks lukku?

 
At 15:48, Anonymous Anonüümne said...

Tanel, kirjutad --
"aga selle väidetava keelatud aine tarvitamist ei ole ju labor faktina tuvastanud."
-- mida kuradit WADA peaks Sinu arvates veel tõestama?? Kas Sina usud, et tulnukad tulid AV magamistuppa ja süstisid talle öösel kasvuhormooni?

 
At 15:49, Anonymous Anonüümne said...

Paluks nüüd whistlebloweri epiteediga hoogu pidada ja patuoinast mitte nii suurejooneliseks kah tembeldada. Whistleblowerid räägivad asjadest mis kindlalt välja ei tule ilma vilelauluta ja patuoinad muidu karistuseta jätab. Praegune juhtum näitab, et tollel kitseke ei jaganud matsu ja ilmselt omas seniteadmata motivaatorit, et nii kergelt erutus.

Tähtinärides võib üelda, et kitse kasutamine selles kontekstis on väga suupärane ja lühike sõna ning seetõttu etem kui vilistaja või mis iganes ok tõlge. Pealegi on kitsed väga armsad loomakesed, annavad head piima millest saab korralikku juustu ja lisaks on nad tänase päevalehe andmetel ka väga musikaalsed ning armastavad vilepille. Miks mitte siis neid kenasid loomakesi ka rohkem esile tõsta sopase mängu juures. Pealegi kitsed ohtu nähes hakkavad mökitama ning probleemile tähelepanu juhtima ja seda teab iga karjapoiss ilma vangis käimatagi. Seega on vanglaslängile paralleeli tõmbamine väga meelevaldne ja viitab pigem sellele, et neil kelle kõrva see loomake riivab on endal probleeme tõe ja õigusega.

 
At 16:08, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, Tauno, norrakatel ei olnud selle Björgeni-nimelise vasturünnaku peale midagi kosta. Ainult naersid paljutähenduslikult, et näe, kus mees, jagab matsu, pani siin paugu, mida me ise ka teame, et väärib paugu panemist. Ei hakanud nad Mariti heaks midagi kostma. Paljutähenduslik, kas pole?

 
At 16:14, Anonymous Anonüümne said...

jumal tänatud, et hr Pullerits lõpuks tunnistab, et leht ajas häma, kuna infot lihtsalt ei olnud.

Sellele osutasid juba nii mõnedki siin, et Postimees üritab tegelda looga, mille puhul nad ei valda teemat.

AV puhul on vaikus, kuna on selge, et tema puhul saavad otsustajaks aind kitsa eriala inimesed arbitraažikohtus ja seega pole mõtet targutada.

AV on süüpingis, aga kohut pole veel mõistetud.

Kust võttis aga postimees õiguse kohus ära pidada? ( JOKKilt pole tehtud,õigus, aga aga mõte oli ühemõtteline)

Jumala eest, kas Pullerits tuleb jälle välja vabandusega "aga meil polnud piisavalt infot ja..."

NO TULE TAEVAS APPI!!!!!

kas nüüd Postimees mõistab, millise pasa leht on kokku keeranud ja miks inimesed lehe tellimisest loobuvad ????

Ragnar

 
At 16:26, Anonymous Anonüümne said...

"Miks suusaliit on pikaajaliselt mõõtnud sportlaste kasvuhormooni taset? Vastus on väga lihtne. Suusaliit on sportlastel mõõtnud üleüldse kõigi mõõdetavate ainete taset. Sellega koguneb suur infopank, mille põhjal on võimalik paremini hinnata treeningu mõju ja efektiivsust. Ja kui mingi aine järsku millegipärast oluliseks muutub (nt sportlane haigestub või katsetatakse uut treeningmetoodikat), siis on olemas pikk andmerida uurimiseks. Tegelikult oleks üsna üllatav, kui sellise lihtsasti mõõdetava aine tasemeid poleks fikseeritud."

"Sama kinnitab Eesti Antidopingu Sihtasutuse nõukogu liige Kristjan Port, et pidev proovide võtmine ja analüüsimine on täitsa loomulik ja tavaline tegevus treeningprotsessi juhtimiseks."

 
At 16:28, Anonymous Anonüümne said...

PP olid üli targad juristid, kes väitsid kaljukindlalt, et lugu on võimalik kinni mätsida. Kas arvamus on siis nüüd muutunud?

 
At 16:30, Blogger Tauno said...

Selle lekke teema puhul on veel üks aspekt, mida osad arvestavad ja osad mitte. See on Eesti Antidopingu sihtasutuse reputatsioon ja usaldusväärus. Et teema on probleemiks, siis sellele viitab ka eilne ETV spordiuudiste intervjuu M. Siimanniga, kes väitis ka seda, et antodopingu sihtasutus on asunud teemaga tegelema. Ma usun, et ma ei eksi, kui eeldan, et meie antidopingu sihtasutus ei saa omale lubada sellist reputatsiooni, et edaspidi hakkavadki sealt a-proovide andmed lekkima ja seda ENNE b-proovide avamist.
Ma ei räägi siin isegi mitte sellest, et info lekkimine antidopingu sihtasutusest on tõendatud vaid sellest, et liiguvad kuulujutud. Ja päris vilkalt. Kuidas antidopingu sihtasutuse selle ära saab klaarida on omaette teema.....

 
At 16:33, Anonymous Anonüümne said...

lisan oma postitusele juurde, et ega keegi ei keelagi Postimehel uurida lugusid, mis olgem ausad, pole enamasti ühemõttelised, ja paljud küsimused jäävadki vastuseta.

Sellisel juhul kõhklusi oma loos tuleks kindlasti väljendada, ja rõhutada, et kõik on toores, mitte aga tulla välja kategooriliste väidetega( neid viimaseid on ka siin blogis hr Pullerits postitanud terve kamalutäie).

Ragnar

 
At 16:40, Anonymous Anonüümne said...

Ragnar, arvan pigem vastupidist - PM dopingujuhtumi kajastamisega ilmselt võidab lugejaid juurde, sest põhiline tehti õigesti (tõe välja toomine), kuidas seda tehti, see andestatakse lehele kui vähem olulisem. Graafiliselt näeb ilmselt sarnane välja ühele suusaliidu pressikal presenteeritud tulpdiagrammile, sööstes kui HGH mõjul uute kõrgustesse. Huvitav, Priit, mis su blogi loetavus kõige ärevamate hetkedel oli?

 
At 16:56, Blogger Priit Pullerits said...

Kõigepealt loetavusest - see suurenes, kui klikke jälgida, kaks kuni kolm korda. Huvi teema vastu on meeletu ja infi on saanud peamiselt vaid PMist, on ju nii?

Ragnar, kes tahab siin saada stammkommijaks, näeb imelikke asju. Ta ütleb, et "jumal tänatud, et hr Pullerits lõpuks tunnistab, et leht ajas häma, kuna infot lihtsalt ei olnud". Ma ei saa aru, millest ta räägib ja kust ta seda võtab? Pole ma midagi seesugust tunnistanud. Veel kord: ajakirjandus on avaldanud ainult tõest ja õiget infot, mitte hämanud, mida kinnitab ka meedia peavaenlaseks kerkinud valetava ESLi väljaütlemine, et neil ajakirjandusele etteheiteid ei ole. Millise infoga on ajakirjandus eksinud? Millise infoga olen mina eksinud?

Ja veel, kui stammkommija väidab, et olen välja tulnud kategooriliste väidetega, siis siin on kõik avalikult näha: kõik AV-teemalised varasemad sõnavõtud enne skandaali lahvatamist (sel ajal olin USAs) olid vägagi vaoshoitud ja kaudsed, kategoorilisusest oli asi kaugel.

Ragnar, te kasutate liiga lahmivaid võtteid. Kui mina oleks samamoodi kasutanud AV kaasusest kirjutades samasugust lahmivat ja valede väidete esitamise stiili, oleks te mind juba ammu elusast peast ära söönud. Palun taltsutage end ja olge tasakaalukam, ärge mürgitage siinset õhkkonda. Argumenteerige rohkem faktide, mitte emotsioonide ja luulude pinnalt - faktide pinnalt näiteks sedasi, kuidas ma reastasin Eesti edukamad lumesportlased.

Kui te oma stiili ei muuda, siis ma kustutan edaspidi teie kommentaarid ära. Muidugi võite selle vältimiseks edaspidi oma nime alla enam mitte panna, aga esiteks ma ei tahaks uskuda, et te selle peale araks lööte, nii kehv vend te ka küllap ei ole, ja teiseks, te stiil ja sõnavõtud on nii eripärased, et loodetavasti tunnen need ära ka siis, kui seal teie nime all ei ole, nii et kustutan nad nii või naa.

 
At 16:58, Anonymous Ants said...

See Äripäeva lugu on ju täielikult pastakast välja imetud. Milles seisnes skeem? See, et hüpoteegipidaja sundis võla kätte saamiseks vara maha müüma enne pankrotiavalduse esitamist, kuna siis oleks lihtsalt 10% vara hinnast pidanud veel pankrotihaldurile mitte millegi eest maksma? Järjekordselt häbimärgistatakse inimest, kes ei ole seda millegagi ära teeninud. Vähemalt seni olemas oleva materjali kohaselt. Kahjuks tuleb sellise meediaga, kahjuks tuleb sellise meediaga harjuda - kordan endale iga kord kui järjekordset sellist jama suure uuriva ajakirjanduse saavutusena loen.
Trenni numbrid - ratast 600 km, jooksu 200. Tartu JM alla 1.30 eesmärk.

 
At 17:21, Anonymous Anonüümne said...

Hea võrdlus 16:40-lt 8)
Eks toimetajad jälgivad loetavuse kõikumist sama hoolikalt kui ESLis hemoglobiininäite. Tore, et Pahvil leib laual.

 
At 17:38, Anonymous Anonüümne said...

Ragnari kaitseks. Tema sõnavõtud on küll stiililt veidi robustsed, aga ta ütleb välja selle, mis paljudel meeles mõlgub: et ajakirjanikud vähemalt korrakski ka sissepoole pöörduksid ja oma tegevust analüüsiksid, selle asemel et oma õiguses veendununa valimatult kõigist üle sõita.

Kui asi on selline, mis nii paljusid inimesi puudutab, siis ehk tasuks ajakirjanikel korrakski loobuda klikkide loendamisest ning konkurentidele ärategemisest, seades esiplaanile tähtsamad asjad nagu tõde, ausus, väärikus.

 
At 20:33, Anonymous Anonüümne said...

Selles osas on maailm huvitav, et on kontrollijad ja siis kontrollijate kontrollijad, keda omakorda oleks vaja ka kontrollida. Ja ühel hetkel peaks vähemalt teoreetiliselt ring täis saama ... :)
Aga see on fakt, et ka kontrollijad peavad reegleid täitma ja kui need
ei luba ennem B-proovi tulemusi avaldada, siis on keegi eksinud. Kuna
mängus on kontrollijate (N: WADA) usaldusväärsus, tuleb lekitaja leida, sest ta on samasugune patune. Reeglite silmis. Sest ei saa, ei ole eetiline nõuda teistelt reeglite täitmist ise neist mitte kinni pidades.
Aga...
... pakuksin välja Priidule uurimisteema norrakate tegevuse kohta. Oluline osa just nende tippsuusatajatest on nö astmaatikud. Arvestades norrakate rahalisi võimalusi kõikvõimalike uuringute tegemiseks, ja vaadates "astmaatikute" peadpööritavat edu suusarajal, võiks nagu kahtlus küll tekkida, et kas asi on OK? Äkki on astmaravim ise tõesti suht süütu, kuid vajalik hoopiski selleks, et varjata millegi "krõbedama"
kasutamise jälgi organismis? Ei saa välistada ...
Priit, kas võtad ette? See oleks väärt uurimisteema.
Las AV asjad arenevad - kuni pole määratud karistust, pole ka süüdi -nö uurimine käib. Tõsi, selle käigus on selgunud, et A ja B proovid on kahjuks positiivseteks osutunud.
Kuid vähemalt teoreetiliselt on veel lootust, seega lootkem parimat!

Kalle

 
At 21:49, Anonymous Anonüümne said...

Hea Priit,

Osakad sa öelda millal ilmub PM artikkel, kus avaldatakse ülejäänud räpane informatsioon (a la AV põgenemine dopinguküttide eest jne), mis teil seoses selle juhtumiga on. Seda, et teil infot jagub on (K.Muuli Twitter, sinu enda mõned tähelepanekud sissekannetes, samuti Priit Hõbemägi viited Keskpäevatunnis, et PM tundub infot olevat). Tundub, et suusaliit üritab ikka asja kinni mätsida. Loobumine kohtuvaidlusest Wadaga ja mõned täiesti ebapädevad kommentaarid dr. Laasiku poolt, mis tuleb välja üldse asjasse ei puutunud pressikonverentsil kinnitavad seda. Ilmselt kardeti ülejäänud proovide avalikustamist, mis oleks tähendanud absoluutselt kõigile asjaosalistele tulevikku vägagi tumedates toonides pluss veel kahjunõudeid sponsorite poolt.

See tuleks kindlasti avaldada ja paljastada kogu räpane ja valelik mäng, mis TEGELIKULT toimub. Saan loomulikult aru, et teil tuleb ennem ikkagi põhjalikult kõike fakte kontrollida, aga kas ma eksin kui ma arvan, et midagi tuleb veel.

Loodetavasti ei jää asi selle taha, et paar silmaklappidega analüüsivõimetut usuhullu mõned tellimused tühistavad.

Edu teile

Erki

 
At 21:52, Anonymous Anonüümne said...

Hea Priit.

Tore ju, et tunned, et kaitsesid Hispaanias Andrus Veerpalu.
Eriti tore on, et tunned, et Andrust tasub kaitsta.

Samas, minu silmis oled Sa oma viimase aja kirjatükkidega silmakirjalik - jahvatad õigusest/aususest, ise samal ajal oma esialgu võetud kuvandit jäärapäiselt kaitstes ja kõiki, kes selles kuvandis kahtlevad, maha surudes. hea näide kommentaator Ragnar.

No ütle Priit mida meie, Sinu blogi lugejad/kommenteerijad arvama peame. Diskussiooni Sa ei lasku, ajad oma edasi. Meie kommenteerijad ütleme A Sina vastad B.

Olen Sulle korduvalt viimase kuu aja jooksul siiasamasse blogisse küsimusi jätnud, millised võiksid heal uurival ajakirjanikul tulukese põlema panna, ent Sina Priit ignoreerid neid!

Kuna tunnen Sind isiklikult, siis tean arvavat, et Sinu maailmavaade ja tõekspidamised ei lubaks Sind neid küsimusi/-liine arutelust välja jätta.
Seega küsimus - Miks Priit miks?

Lootuses, et California ja Hispaania päikesest Su hinge midagi alles jäi

Peip

 
At 22:03, Anonymous Anonüümne said...

"suusaliidu kategoorilised eitused, mis, nagu me nüüd teame, olid totaalne vale..." tegelikult me muidugi teame, et see oli abitu katse konfidentsiaalset infot hoida ja lootus, et B on negatiivne. KUI nad sihuke dopipetukari oleks, ehk oleks neil ikkagi midagi osavamat tagataskust võtta olnud?

 
At 22:09, Anonymous Anonüümne said...

Kristjan-Thor Vähil oli veel aasta või paar tagasi ühiseid ärisid (sh Eestis) Bente Skari mehega. Huvitav kuidas need ärid lähevad? Kas nii nagu tüüpiline skandinaavlase äriprojekt, kus eestlane äripartneriks võetud? (Huvi lihtsalt selle pärast, et see võib mõjutada ESL ja FISi suhteid AV juhtumis).

 
At 23:00, Anonymous Anonüümne said...

Läheb mööda 30 päeva ja saame kõik aru, et oleme käitunud-mõelnud valest (sh ajakirjanikud, lekitajad/kaebajad, kritiseerijad, poolehoidjad, lugejad jne), midagi pole teha sest kõik oleme praegu nö lumepallis mis veereb kuhugi, sõltumata meist.
Läheb mööda aasta ja meil on väga kahju, kuigi aeg on lakkunund me haavad.
Läheb mööda 5 ja rohkemgi aastaid ja meil on väga piinlik( st keegi kaebas...). Ma arven, et 98% meie vanematest on õpetanud meid mitte kaebama.
Hr Pullerits, Te olete ilmselt haritumaid ajakirjanikke Eestis aga seda whistlerblower-it võiksite küll lähemalt selgitada nendele kümnedetele tuhandetele eestlastele keda Uuralitest ida poole "suunati". See viimane lause-ettepanek on kahjuks väga hüpoteetiline...
Paljud saavad Teie mõttest aru aga noh...see kitupunni teema on siin liiga kuum...
ps mul ei ole midagi PM vastu, vastupidi arvan, et tehti head tööd aga lihtsalt praegu on "kartul" nö liiga kuum, et aru saada kuhu see visata

 
At 23:46, Anonymous Anonüümne said...

->22:03

"suusaliidu kategoorilised eitused, mis, nagu me nüüd teame, olid totaalne vale..." tegelikult me muidugi teame, et see oli abitu katse konfidentsiaalset infot hoida ja lootus, et B on negatiivne. KUI nad sihuke dopipetukari oleks, ehk oleks neil ikkagi midagi osavamat tagataskust võtta olnud?

1. Aus inimene käitub valesüüdistuse peale hoopis teisiti - ta hakkab enda eest kohe võitlema, mitte ei jookse varge kombel peitu ja ei oota, et olukord rahuneks. Argument, et Veerpalu on häbelik ei kehti siin, kuna neid on seal terve kamp, kellest kõik ei ole kindlasti häbelikud.

2. Justnimelt loodeti , et B oleks negatiivne, kui oleks teatud , et meie ei ole ju mitte midagi keelatud teinud, siis oleks b proov kohe tehtud ning ei oleks karjääri lõpetamsieks valesid esitatud.
Seesama valetamine karjääri lõpetamise põhjuste kohta on minu jaoks peamine argument, mille põhjal pean ma ajakirjanduse tegevust väga heaks. Kui karjääri lõpetamisega oleks oodatud Bproovi selgitamiseni, Oslosse minemata jätmist põhjendatud näiteks pälve või gripiga, siis ei oleks ka põhjust kinnimätsimist kahtlustada.
Ausad inimesed, kellel midagi karta ei ole, nii ei tee.
Mõelge, mida tähendab, et varga peas põleb müts.

Abitu jah, sest et loodeti et kõik on sellised pehmelt öeldes krutskeid täis, aga kellelgi oli siiki südametunnistus.

 
At 23:50, Anonymous Anonüümne said...

Ja mis need norrakad siia puutuvad?
Kummastav on tõdeda, et enamik kommentaatoreid ei tauni dopingu tarbimist, vaid hoopis sellega vahelejäämist.
Kujutage ette, et politsei paneb teid puhuma ja tuvastab alkoholijoobe. Nii. Järgmisel päeval te pasundate, et pole kunagi alkoholi tarbinud ja varasemalt olete ka üle 100 korra puhunud ning joovet pole tuvastatud. Kas see muudaks midagi?
Teet

 
At 00:36, Anonymous Anonüümne said...

Teet, see on õige, et enamik kommentatoreid ei ole taunid. Õige on ka see, et enamik kommentaatoreid taunivad kaebaja tegevust. Ja osad kommentaatorid taunivad Krivoshapkade taunimist MHGs.

 
At 01:03, Anonymous Anonüümne said...

Tundub, et üheks põhiküsimuseks kipub kujunema kas PM allikakaitse peab või mitte. Ma loodan küll, et peab.

Sadade kommentaaride hulgast leiab ka Õhtulehes, Delfis ja PM vahel päris väärtuslikke pärleid. Keegi kirjutab, et PM uksest sisse astunud allikas oli ainult viimane lüli pikemas ahelas. See annab lootust, et kaitse peab.

Suuremas ja tugevama demokraatiaga riigis tõenäoliselt ei pääseks Kilgi ja dr Laasiku taoliste vaadetega tegelased üldse pildile. Eesti on väike.. Võib-olla paranoia, kuid kas Kilgi väljaastumiste taga ei ole siiski PM kontserni peakonkurendi omaniku karvast kätt tunda? .. Andy Grove, Intel Corp. asutaja kirjutas raamatu Only Paranoid Will Survive. Hea raamat, soovitan lugeda..

 
At 01:14, Anonymous Anonüümne said...

"Seesama valetamine karjääri lõpetamise põhjuste kohta on minu jaoks peamine argument, mille põhjal pean ma ajakirjanduse tegevust väga heaks."
mina sain Ekspressist aru, et B-proovi asjus helistati kohe ja vastuseks öeldi, et enne MM-i ei saa/jõua. (A mis sa ikka võistled, kui sihuke mure kaelas.)
Võibolla ma sain valesti aru?

 
At 10:07, Anonymous Anonüümne said...

Ajakirjandus võinuks B-proovi tulemused ära oodata...
B-proov avati teistkordselt 6. aprilli lõuna paiku. Õhtul kinnitas suusaliit jätkuvalt, et neil puudub igasugune info Veerpalu positiivse dopinguproovi kohta ja seda AK-s, tuhandetele näkku valetades.

 
At 10:57, Anonymous Anonüümne said...

Tänases Arteris heietab PP anonüümseks jääda sooviva jõusaalimehega kasvuhormooni ostmisest. Heitke pilk kulturismiportaalidele ja anonüümsus haihtub nagu Jürgen Veberi trikis. 2:0.

 
At 11:27, Anonymous Anonüümne said...

"Pärast Andrus Veerpalu dopingujuhtumit oleks Eesti Suusaliidu juhtidel kõige õigem tagasi astuda. Kuid Eesti ühe edukama spordialaliidu juhatuse liikme tool on mõnus ja sellest loobumine pole sugugi lihtne." -- Pahv on ka hea tänases PM-is. http://www.postimees.ee/?id=420214

 
At 11:40, Anonymous Anonüümne said...

ESL vajab juhtorganite põhjalikku puhastust. Ka EOK-le mõjuks juhtkonna osa vahetus tervendavalt.
Ainult Rääma Põhikooli majale kinnitatud tahvli "Siin on õppinud olümpiavõitja Andrus Veerpalu" ma jätaksin alles.

 
At 13:09, Anonymous Anonüümne said...

PP-l on hea siin targutada, et ta kaitses Veerpalu nime ja oma väärikust iseenda poolt loobitud sopa eest aga mida peavad tegema teised. Ma tõesti ei tea kõik norrakatest astmaatikute haiguslugusid aga ometi oli mul plaanis minna suvel Holmenkolleni kanti tuuritama ja kohalike spordilembestega juttu puhuma. Nüüda aga olen otsustanud loobuda sellest tripist tänu Priidu poolt loodud kuvandile eestlastest kui rumalatest petistest kes kargavad norrakate varvastelei ja ei suuda ajaga kaasas käia. Miks ma pean kuulama analoogseid märkusi nagu Priit oma spordiajakirjanike koosviibimisel? Seda enam, et suusatamine on maailmas tõeline niši ala ja enamus norrakaid ei tea isegi oma esisuusatajate nimesid ega saavutusi rääkimata kellestki AV-st. Nüüd aga on tänu meie kaasusele see ala ja eestlastest pahalased selgelt kõigi norrakate mällu raiutud!

Olen selgelt nördinud teerullina eestimaalaste ühtekuuluvustunnetest ülesõitvast väliskapitalistide meediast, kes kasutab oma alatute eesmärkide saavutamiseks kohalike lakeide abi. Nüüd tuleb oodata kuni meie helgemad pead suudavad spordimaailmas eestlaste maine puhtaks nühkida PM-st meie pihta alustatud sopasõja plekkidest.

Käesolev juhtum pani mind mõtlema, et miks PM pole presidendi eluajal karmilt ja õiglaselt kritiseerinud Hõbevalget kuid nüüd AV puhul tegeleb müüdi purustamisega nagu moonakad Jüriööl mõisate hävitamisega? Täna nutame neid mõisu taga ja tunneme tohutut uhkust varemeist taastatute üle. Ometi pole need enam originaalid vaid mineviku võltspeegeldus tänasesse päeva. Aga ikkagi oleme nende üle uhked, mis siis, et võltsid. Sama ka Hõbevalgega, kuid kellegile ei mahu see kuidagi pähe, miks?

 
At 13:32, Blogger Priit Pullerits said...

Hei, Peip, ütleme ausalt, et mul ei olnud tegelikult Hispaanias siiski suurt võimalust Veerpalu kaitsta. Mida ma sain öelda? Kaks proovi, ja rohkem neid ette pole nähtud, olid mõlemad positiivsed. Fakt. Ta on keelatud ainetega vahele jäänud. Fakt. Vaadakem veel tõele otsa ja nentigem, et lollitame end siin Eestis kollektiivselt, kui korrutame, et ei ole veel lõplikku süüdimõistvat otsust. See on meie viimane kollektiivne päästekõrs. Aga see ei muuda fakti, et kaks proovi olid positiivsed. Ja vaevalt õnnestub Aivar Pilv ja Co-le leida mingi punkt, et paberites oli üks rida kuskil 7. lk-l täitamata ja seega on protseduurireegeleid rikutud (mis siis, et ega see lõpptulemust muuda). See oleks kõige nõmedam lahendus. Aga veel Veerpalu kaitsmisest norrakate ees - mis mul oli peale selle öelda, et ta on great skier, he has four kids, he is modest and hardworking... - mille peale norrakad ütlesid ühe kahesõnalise lause: but a cheater. Selle peale ei ole ka parima tahtmise juures miskit kosta.

Peip, te võite siin sajakesi pommitada mind igaüks kolme-nelja küsimusega ja saad ju aru, et ma ei jaksa kuidagi neile vastata, sest erinevalt kommijatest ei saa ma lambist panna, sest siis on kallalekargajaid palju, vaid pean iga asja mitte kaks, vaid kolm ja neli korda üle kontrollima ja argumenteerima. Saad ju aru, et ei ole võimalik tuhandet väga nõudlikku soovi üksinda rahuldada, eriti kui soovide esitajad on enamasti nii kurjad ja valmis kallale kargama, aga enda vigu nad kuidagi ei taha tunnistada. Üks hea näide oli, kuidas kommija pani Kilgi sõnad Hõbemäe suhu ja ei teinud sest apsakast enam väljagi, mille peale üks arukas kommenteerija ütles, et mulle oleks toda viga veel mitu aastat meelde tuletatud.

 
At 21:03, Anonymous Anonüümne said...

Loen ja imestan. Kes oli see mees kes unistas, et tema blogis käiks aktiivne arutelu kuumadel teemadel, avaldataks oma arvamust ja inimesed avaldaks vabalt oma arvamust?

Nüüd aga kui mõni mees on otsustanud oma arvamuse selgelt välja tuua nimetab blogi omanik ta kõhklematult stammkommariks, kuigi ainuke mees kes "stammkommariga" erimeelsustel on, on ta ise. Arutelu on muutunud siin aktiivselt asjalikuks ja inimesed avaldavad oma mõtteid kuid blogiomanik silistab oma arvamuse väljendajaid lahmijateks ja arvamusi nõrkadeks ning alusetuteks. Küsimusi on järsku blogiomaniku meelest liiga palju ja ei vääri tähelepanu. Mis on siin juhtunud, miks PP annab meile järsku demagoogia õppetundi? Kõik on ju läinud nii nagu ta on soovinud ja nüüd järsku selline eraldumine ning tema fännide eiramine. Minu meelest saab sellele kõigele olla vaid üks seletus. Nimelt on blogiomanikku tabanud seoses kõikide tema blogi kohta käivate soovide täitumise tõttu tohut eufooria ning ta on muutunud sõnatuks. Suure vaevaga pigistab veel mõne jutukese välja aga on näha, et blogi pidamise mott on läinud sest eesmärk on täidetud ja edasine tegevusstrateegia puudub. Raske juhtum. Kas saame Priitu siin kuidagi aidata?

 
At 22:06, Blogger Andres said...

Käesolevas blogis on kohe alguses kirjas:

Siin blogis kirjutab Postimehe ajakirjanik Priit Pullerits spordist ja sportimisest, keskendudes talvel peamiselt suusatamisele, suvel jalgrattasõidule ja jooksmisele. Samuti leiab siit intrigeerivaid teemasid Eesti spordi tagatubadest. See sõltumatu blogi kajastab blogi autori hoiakuid, arvamusi ja eelistusi!

Väga kerge on kellegi arvamusi ja seisukohti hukka mõista, palju raskem on neid mõista ja kaasa mõelda.

 
At 22:07, Anonymous Anonüümne said...

Tammerk Veerpalu skandaalist: avalikkuse pahameele on tekitanud ajakirjanike parastav hoiak

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/tammerk-veerpalu-skandaalist-avalikkuse-pahameele-on-tekitanud-ajakirjanike-parastav-hoiak.d?id=43832069

 
At 22:12, Anonymous Anonüümne said...

Jüngrid hakkavad Jeesusele vastu ja ei usu enam tema õpetust. "Mis te siin vaidlete kõik minuga!" käratab Jeesus. "Minu päralt on tõde ja õigus! Teie aga olete rumalad, pimedusega löödud! Mina näitan teile valgust! Mina teen imetegusid!" Aga jüngrid jätkavad vaidlemist ja Jeesuse imeteod ei tundu neile enam usutavad. "Kui te kohe vaidlemist ei lõpeta, siis ma teile enam sõna ei anna!", käratab Jeesus. "Tsenseerin teid ära! Ma ei jõua teie kõigiga enam vaielda!" Jüngrid aga kutsuvad Jeesust meeleparandusele: "Kuula meid. Ära näe kõikjal Saatanat. Näe maailmas headust. Usu inimestesse, mitte ainult oma Püha Isa." Aga Jeesus ei jäta: "Teie ei tea midagi! Uskuge mind! Mina usun Anonüümset Allikat!"

 
At 22:20, Anonymous Anonüümne said...

Tarmu Tammerk oli hea ja sõltumatu ekspert. Praegu kumab tema positsioonist läbi see, et tema leivaisa on ERR. Ilma igasuguse content-analüüsita on selge, et ERRi kajastus on olnud kõike muud kui parastav. Vastupidi, ERR on olnud ESL ja whistlebloweri paljastamist nõudvate EOK tegelaste hääletoruks. Tammerk vaatab asja natuke liiga palju läbi Riigirahvushäälingu prisma. Riigirahvusringhäälingule peatähtis muidugi on, et riigis oleks positiivsus ja stabiilsus. See on loomulik ja ERR teeb heab tääd. Aga sellest üksi ei piidsa. Me vajame ka teist liiki ajakirjandust.

 
At 22:33, Anonymous Anonüümne said...

Tänases lehes lahkab PP ka hormooni teemat.
Kas väljastatud kasvuhormooni retseptide järgi pole meil võimalik välja võtta, kellele see läks ja kas oli ikka õige diagnoosiga patsient? Kõik puha digitaalne ja peaks olema kontrollitav. Allikaid peaks PM ju leidma:)

Veel oleks huvitav lugeda, kui palju sellised tipud nagu AV oma koormuste juures toidulisandeid, taastus aineid ja kõike muud tavainimesele ebahariliku tarvitavad. Millised on need mahud ja kogused, palju tabletis ja palju süstlaga?

 
At 22:58, Anonymous Anonüümne said...

Jätke need norrakad juttudest välja! Küsimus on selles, et eestlased jebivad eestlasi ja ennem kui jõuame valetava suusaliiduni tuleb üle vaadata algsed s..akeerajad:
- lekitaja GM, kes on sama palju "allikas" nagu Herman Simm, lihtne petisenäru, kes pole aru saanud, mis ametis ta töötab ja peab saama karistada täie rauaga.
- ajaleht Postimees, kes tahtis olla ESIMENE ja riisuda KUULSUSE! Väikesed ajakirjanikunärud, unistavad Watergate'ist, aga ei oska sündmusteahelat kahte päevagi ette näha.
Priit, ma ei pea pikka viha, aga suusarajal jebin sind tulevikus hea meelega. Ilmselt teevad seda veel paljud, proovi tunnetada, kuidas on olla omade keskel võõras!
K.

 
At 23:32, Anonymous Anonüümne said...

Priit kirjutas täna väga huvitaval teemal tõesti. Usun, et ma ei eksi kui väidan, et tänane kirjutis oli ajendatud konspiratiiviteooriast mille järgi meie rahvukangelane on auklik nagu Viru väljaku narkarist turistide kimbutaja. Kindlasti on see väga huvitava põnevusjutu teema, millega tutvumisest ma kuidagi ei suuda hoiduda isegi kui ma tean, et kõik on alatu vale ja väljamõeldis. Ma aiman kuhu esmased niidid välja jooksma hakkavad, kuid kuna see on liiga triviaalne siis siinkohal tahan asja vaadata juba paralleelselt hoopis teises valguses ja absoluutselt fantastilises spekulatiivses teemaarenduse võtmes.

Nimelt panime kõik tähele, et juba eelmine aasta hakkas PP koguma komprat AV vastu. Siis oli tal näpus miski suuskade raha eest laenutamise teema. Kas ta tõesti mõtles selle teema ise välja? Ei usu, arvan, et ikka anonüümsed allikad suunasid teda sellele kõverale teele. Nüüd on küsimus, et kes olid allikad ja miks nad sellist salakavalt põrandaalust õõnestustööd tegid? Vaevalt, et seda tehti ilma motivatsioonita. Loogiline on variant, et sellega taheti AV-le varbale astuda ning tema valikuid ahendada pärast suurest spordist loobumist. Me kõik oleme kursis kuidas kustus M.Jackson - valuvaigistitesse mida ta oli kaanima sisse üüratutes kogustes ja seda kõike seetõttu, et "müstilisd nemad" soovisid tema artistikarjääri jätkumist. Ka AV juhtumil viitab PP tegevus sellele, et eksisteerivad "müstilised nemad" kes soovisid aheldada meie Anduse oma kavalatesse elukestvatesse ahelatesse ja üritasid läbi PP tegevuse teda šantažeerida, et kui sa ei nõustu, siis kerame vunki peale ja nime tuksi.

Meie Andrus aga hakkas Kalevipoja kombel riukalikele sortsidele mingi tünnilauaäri pärast vastu ja ei nõustunud koostööga ning ütles, et nüüd on kõik.

Selle peale sortsid vihastasid ning ütlesid, et kui kõik siis kõik ja uurisid lähemalt Andruse lubatud ainetega varustamise legaalset tarneahelat. Nad avastasid seal ühe nõrga lüli, kelle abil vahetati legaalne kaup segase päritoluga kauba vastu ning juhuslkult oli tolles segases kaubas ka selliseid koostisosi, mis dopingutesti kindla peale tuksi keeravad.

Nüüd jääb küsimus, et kes on sortsid ja miks nad kogu ESL-i sellesse jamasse sisse tõmbasid? Vastus saab olla, et siin on tegu mõneaasta taguse jõulukaardi triost tuntud nägudega. Tänases PP loos loeme vihjet segaste skeemidega Vähi tiimile, kuid ka Edgarit ei tohi alahinnata. Mina pakun, et tegu on just viimase kavala pokkerikombinatsiooniga. Teades AV sideliine Moskvaga võib arvata, et legaalse kauba tarneahel tuligi Moskvast ning just seal sai Edgar oma mõjuagentide abil saatusliku vingerpussi mängida.

Seega Priit, enne kui lähed lõpuni oma spekulatiivse pealiiniga uuri läbi ka palun see Edgari liin. See on mees kellega käivad skandaalid kaasas nagu sukad saabastega ja see mees oskab neid ise esilekutstuda ka nii, et ta ise varjus istub.

 
At 23:48, Anonymous Anonüümne said...

23:32, tegid
hea ülevaade erinevatest versioonidest. Ah et Priit on siis jõusaale pidi käinud tarnekanalit otsimas. Oletaks, et tarnekanalid on aastatega sisse töötatud. Samas, turg võib olla muutumises. Ma toetaks sini Vene versiooni, kuid Edgarit küll sisse ei tooks. Vähemalt esialgu.

 
At 00:01, Anonymous Anonüümne said...

Ajakirjanikud on ühe kindla poliitiku suhtes lasknud käibele mõiste teflonmees, millega teatud ajaintervalli tagant ja aeg-ajalt iseloomustatakse meedia fookusse kerkinud (enamasti avaliku võimu esindajat) inimest, kes vaatamata sellele, milline on parasjagu seis ja meedia poolt kujundatav arvamusväli tema ümber, kasutab propaganda kullavaramust pärit võtet rääkida alati iga süüdistava või kriitilise küsimuse korral vastuses viisil, et oponendi poolt esitatav argument pöördub ümber antud isiku kasututava mõistevaramu poolt varem ehitatud konteksti ja seega ka väärtusskeemi positiivses suunas vastaja agendast lähtuvalt just suunatuna teflonmehe publikule.

Ajakirjanik mängib publikule. Väärtused, millega autor täna blogis apelleerib, on õigus kasutada tõde, avalikustamine, faktipõhisus, ausus jne. Keegi ei näe blogija sisse, kuid arvan, et ta usub jäigalt neid printsiipe, kuid ta usub ka seda, et ajakirjandus peab müüma. Ala, kus Postimees tõstab müügitulu, kuid jäigalt ei pea kinni eetikast mitte põhjustada põhjendamatuid kannatusi – kristlik põhimõte iseenesest – mis on viinud täna inimesed tagajalgadele. Kuid ärgem muretsegem.

Avaliku arvamuse seisukohast ja – kui väljendada autori toetumist selle ala vaieldamatult autoriteedile ML-le – on järgmine etapp koht, kus kriitiline arutelu mõneks ajaks vaibub ning kerkib peagi taas üles, siis juba uute arengutega ning selleks on juba uued teemad ajakirjanduses suutnud enamiku inimeste peades kinnistada arvamuse, et ajakirjandus ei ole eetiline. Lahatakse Veerpalu, juhtumi üksikuid tagamaid, võib-olla ujub mõni väiksem skandaal pinnavirvendusena välja, kuid mis peamine, Eesti kontekstis ilmselt on vähe neid, kes mäletavad teravalt seda, kuidas meediaväljaanded neid puudutasid.

Kommenteerijatele, kes soovivad autori skalpi võtta, lugege intervjuud Ene-Liis Semperi ja Tiit Ojasooga ca aasta tagasi koos Daniel Vaariku kommentaariga (kuidas seda intervjuud tehti) memokraat.ee blogist. See on õpetlik töövõtetest ja avalikustamise protsessi käsitlusest, kus tunnete ära sarnasuse praeguste artiklitega ja tööpõhimõtetega.

 
At 01:45, Anonymous Anonüümne said...

Aga millel ML vaieldamatu autoriteet põhineb? Kas mitte targa-ema arhetüübil, )osavalt peidetud) manipulatsioonidel, hüperaktiivsel esinemismaneeril jms? Või sellel, et ML tajub alati mida rahvas tahab kuulda ja siis ütleb seda? Aga võib-olla sa põhjendad ja näitad veidi kus need "põhjendamatud kannatused" on, mida PM väidad olevat põhjustanud. Kes pidi põhjendamatult kannatama?

 
At 12:38, Anonymous Anonüümne said...

Kas PPl oleks välja pakkuda mõnda vilemeest, kes
a) süstis AVle dopingut
b) nägi pealt, kui AVle dopingut süstiti
c) tarnis AVle dopingut või
d) on samast tarnest osa saanud.

PPl aga kirjutab anonüümseks jääda soovivast kulturistist ja pakub vilemehe pähe isikuandmete kaitse seadust rikkunud asjapulka.

 
At 13:42, Anonymous Anonüümne said...

00:01 01:45le

Ma ei taha blogija skalpi ega soovita seda võtta ka kommenteerijatelgi, sest selle blogi sisu on suusatamist propageeriv ja väga huvitavalt, isikupäraselt.

Konkreetse blogi puhul on stiil on siin blogis isikupäraselt kõigepealt teatud hoiakut kehtestav, seejärel kehtestatavat hoiakut õigustav ja enamikke postitusi nii läbivalt. Kui sellise stiili pealt apelleerida ühtäkki tasakaalule ja objektiivsusele info kajastamisele tundliku teema käsitlemisel saab auditoorium nö tajušoki. Tegemist sama efektiga, mida psühholoogias tuntakse tähelepanu ja tajuprotsesside kirjeldamisel tähelepanu kontrollseadistusena, avaliku arvamuse kujunemise teoorias eelhäälestamisega. Auditoorium on harjunud tõlgendama autorit ja tema väljenduslaadi ühtviisi ning omistanud talle teatud isikuomadused. Kui nüüd ühtäkki autor muudab oma väljendusviisi ja -laadi algupärasest „miks ma parem suusataja olen kui x“ (kehtestav) muutub empaatiliseks-õigustavaks „ma käsitlesin infot tundlikult“ ei mõju see autori sulest usutavalt. See on see, miks autorit sõimatakse ning tuleb kaitsta blogijat, kui sõnumi toojat.

Vastuseks põhjendamatute kannatuste kohta. Põhjendamatu kannatuse põhjustamises peab olema keegi, kellele seda kannatust põhjustatakse ja keegi, kes seda kannatust mingi tegevusega põhjustab. Õigesti märgid küsimuses, kellele PM kahju tegi. Sest ajakirjanduskanal/väljaanne ei reageeri enne väitele „tehti korvamatu kahju eesti suusatamisele“, vaid kahjule isiku suunal, tehti kahju „x-le“, kui vastavasisuline teatis laekub. Arvan, et blogija on teinud „kõik õigesti“ lähtuvalt põhimõtetest, mis on ajakirjaniku väärtused per se. Faktipõhisus, ausus, objektiivsus, püüd tõe suunas.

Millal on „jutustava uudise“ puhul blogis identifitseeritav ajakirjanikust autori ajakirjanduslik tegevus väljaande kasust ja konkurentsisituatsioonist lähtuv tegevus, millal lihtsalt blogija huvi?

Selle pealt harutad lahti ka isikud, kes said antud situatsioonis põhjendamatult otsest või kaudset põhjendamatut kahju.

 
At 14:06, Anonymous Anonüümne said...

Aitäh, 13:42, avasid neid kujunemisprotsesse tõesti meisterlikult. MLi edasiarendades: võib eristada veel rohkemgi staadiume - algul ilmuvad Jaa Martinsonid, siis Pulleritsud; kui Kalle Muulid säutsuma hakkavad, siis on selge, et asi on tõsine; kui Pahvi ja Kochi tüüpi "raskekahurid" kõnelema hakkavad, siis on 22.06.1941 käes. Siis sekkuvad Mati Alaverid ja Jüri Järved. Siis Priit Hõbemäed, Hans H Luiged ja ülejäänud laager. Kuid asi on juba üksjagu (üle)keenud, siis lendavad kohale Tarmu Tammerkid, Marju Lauristinid ja Mati Heidmetsad ja Voldemar Kolgad. Ilmub raipesööja Rein Kilk.

 
At 17:13, Anonymous Anonüümne said...

Ei maksa loota, et Priidul on taskust võtta ühtegi vilenina kes midagi teaks ja tunnistaks. Parimal juhul leiab ta sellise vilenina, kes räägib musta valgeks omakasupüüdlikel eesmärkidel. Selle peale võib kihla vedada.

 
At 21:52, Anonymous Anonüümne said...

http://www.ohtuleht.ee/423114

 
At 08:29, Anonymous Anonüümne said...

mu meelest oli äärmiselt huvitav hetk pressikonverentsil, kui Järv küsis - küsimusi on? ja tekkis vaikus. Sedavõrd, et ta sai öelda isegi pool lauset: noh, kui ei... Parandage mind, kui ma eksin, aga tundub, et reaalse, mitte paberil (s.t pigem muidugi ekraanil) inimesega on ikka natuke teistmoodi tunne. Ja kui sa konkreetselt näed neid, kellele on konkreetselt kannatusi põhjustatud, kes on sulle teretuttavad ja kelle näos on ilmne kergendus, kui sa asja jutuks ei võta - samas ära ikka endiselt tunned! - jah, siis...
see on muidugi mõttetu sentimentaalsus 'higi ja verega välja võideldud tõe eest', ütleks 'tõeline' ajakirjanik (kes mina õnneks ei ole).

 
At 10:24, Anonymous Anonüümne said...

8:29
küll jõuab ka sinule kohale, kes siin tegelikult kurjategija(d) ja kannatauste põhjustaja(d) on.
Küll sa ka arened.
See paraegune agooniat meenutav "teadlaste" võitlus, on kergeusklike lollitamine ja võitlus tuuleveskitega.

 
At 10:50, Anonymous Anonüümne said...

10:24
täpsustaksin, et märkus käis B-proovi ametliku teatamise eelse aja kohta, kui vihjeid ja 'põnevust' peksti.

 
At 13:14, Anonymous Anonüümne said...

Miks valis suusaliit juhtima võitlust AV puhtuse eest "teadlase", kes pole publitseerinud 13 aasta jooksul mitte midagi rahvusvahelisel tasemel, olles eelnevalt saanud hakkama "tervelt" 4 kirjatükiga.

 
At 14:27, Anonymous Anonüümne said...

Miks pole ükski poliitik Veerpalu avalikult toetanud?

 
At 14:54, Anonymous Anonüümne said...

10:50
Ära valeta! "Põnevust" nüüd küll välja ei pekstud. Ajakirjandusel on muudki teha. Peksti välja just tolle B-proovi ettevõtmist. AV, MA ja ESL lootsid, et kui AV karjääri lõpetab, siis ehk asi vaibub ära. Nii nagu paljude teistegi suli- ja kuritööde avalikuks tulek on vaibunud, kui pätid on ajakirjanduse jaolesaamist suutnud vältida.

 
At 16:10, Anonymous Anonüümne said...

B-proov ei saanu kusagile "vaibuda", seda teadsid kõik asjaga seotud. Kindlad reeglid on paigas ja karjääri lõpetamine ei ole mingiks argumendiks ei ESLile, WADAle ega FISile. AVst rääkimata.

Alguuses hirmsasti kahtlusi õhku loopinud on möönnud, et neil lihtsalt puudus protsessist piisav info ja hakatigi, nagu meiil teatud vormelikommentaator armastab öelda, "asju ette kujutama". Täielik sopalehe stiil - kahtluste ülesloopimine ilma informatsioonita.

Lisaks on ESLi juhatuses paar tüüpi( pluss see tegelane väljaspoolt juhatust, kellele ESLis keegi ei julge vastu hakata) , kel pole mingeid illusioone, misasi on doping ja kes mõistsid, kui vähemalt mitte täpselt, siis said aru A proovi "koodist" ning kellele pidi ka selge olema, et B proov saab olla aind positiivne.

Mis juhtus pr šmiguniga peale A proovi avalikustamist, teame kõik.Medal või paar jäi tulemata, kuna igaüks arvas endal õiguse olevat kahtlustada, süüdistada ja kohut mõista, omamata informatsiooni.( konkreetselt Vaapo Vaher kirjutas šmigunist niivõrd õela ja lajatava artikli, et peale B proovi oli selge, et Vaapo Vaher enam sporditeemadel sõna ei saa)

Ragnar.

 
At 22:58, Anonymous Anonüümne said...

jah, Ragnar, vaapo vaheri lugu ajab praegu ka südame pahaks, kui meenutad. Sama jääb pahvi ja meeskonda saatma.

 
At 00:51, Anonymous Anonüümne said...

Artikkel aastast 2002: http://www.delfi.ee/archive/article.php?id=1216488&categoryID=976915

 
At 01:01, Anonymous Anonüümne said...

Aga tehke Verpaga ka üks intekas! Kuidas ikka see wärk nii oli? Kuidagi veidi kahtlane see wärk?

 
At 18:31, Anonymous Anonüümne said...

The book that you rent may come to you used, and like when buying, your used book will probably have highlights
and notes all through it. A sharp eye and a little bit of speed is all
it takes to become a Spot it. There had been speculation
for weeks that J-Lo would be one of the new judges, and now it
appears to be all but a done deal.

 
At 23:20, Anonymous Anonüümne said...

You can also request for a free quote about the pricing and most dealers provide them to the customers as they
are always happy to help. The hard drive on the ASUS 1201PN-PU17-SL stores
250 GB of data, giving you enough leg room for productivity.
Few years back, you could have been in trouble but thanks to
the online shopping site, buying anything and on anytime is no
longer an issue.

My web blog ... hotdeals

 
At 01:45, Anonymous Anonüümne said...

(Double the length of fabric if using sheer chiffon.
Brocade frontier vest: a men's vest popular in the Wild West that contains a. "Swordfish - John Travolta thought the following: "Nine billion in DEA funds ripe for the taking'but I'll need a hacker to get them.

Here is my blog; harem pants

 
At 04:57, Anonymous Anonüümne said...

Girls can dress up dolls as princesses, ballerinas and
super heroes. Below are some tips that every pregnant woman should take heart in order to look good while pregnant' and eventually to feel good. Scarves are bright color splashes of florals or bold geometric shapes.

Feel free to surf to my site: waterleaf.eu

 
At 13:34, Anonymous Anonüümne said...

Everything you need to know about fragrance direct. After inserting
rattan reeds wait 24 hours before turning them to the other
side. Then , Why wait Explore the products available
at Beliscity.

Stop by my homepage disciplesconnections.com

 
At 13:50, Anonymous Anonüümne said...

to give the novice or casual reader an idea of just what to expect.
This color really depends on what type of character you'll be making and your personal preference. Finally, the most significant feature of this camera - the CMOS sensor.

Also visit my page - shoe carnival

 
At 05:12, Anonymous Anonüümne said...

Weaгing dгess shοes with a contrasting reԁ сoloг like the dull grаy or bеige, or a ѕtrong contraѕt such аs blаck or whitе look veгy gοod tгigger.
Ӏ should just call аnԁ havе them sеnd аn ambulаncе оveг for
me – I don’t ѕee how I’m gοing tо be ablе to drive,
she ԁespeгately thοught to herself as she
stгuggleԁ into hег suit. Тhе photoѕ werе obviοuѕly snaρpеd by the
gimlet-eyed papaгаzzі.

Feel free to visit my ωebsite - red shoes

 
At 05:13, Anonymous Anonüümne said...

Florеnce said she had ρlаyed Marіe Von Trаppe on ѕtage fог 15 months and haԁ an emоtional conneсtіοn with
the song. As I dіd at home, I'd have my bizarre rituals of communing with archaic items, though now with more sophistication. These boots are so matching that they can be paired with any type of wardrobe garments.

My page; Flapper dress

 
At 05:19, Anonymous Anonüümne said...

In addition, you might want to consider paying older
children a small wage to be your helper for the day.
Voted Northern Virginia's best consignment sale, Classy Kids is a place for everybody. 50 snow globes) and you're going to sell them all for the same price, it's OK to put one large sign in front of the items instead of pricing each one individually.

Look at my web page :: http://www.lipoblue.es/

 
At 11:49, Anonymous Anonüümne said...

It is available in a sedan or hatchback version. A sharp eye
and a little bit of speed is all it takes to become a Spot it.
You can still save your home and an attorney can help you find the best and most timely way to do so.


my web-site: done deal

 
At 14:16, Anonymous Anonüümne said...

Whаt's more, it makes the software that runs the world. AT&T is now looking to play catch up and they'ѵе ѕeсuгed a couple оf tоp Anԁroid smartphоnes to help them.
so then after that then wе gotta start getting ready to heаd
back home сause Momma don't like it cause we have a fairly older car its a 90 and she don't liκе us goіng homе in the dark.



mу blοg pоst: big deal

 
At 14:22, Anonymous Anonüümne said...

For example, the company recently added a
line of womens clothing. Women who operate in outside actions such as skiing have to make sure-footed that they are wearing the adequate equipment for the activeness.
Although you should avoid wearing overly oversized shoes, you
should buy shoes with a high heel.

Review my web-site ... general pants

 
At 21:12, Anonymous Anonüümne said...

The fondness of femаlеs οf these рaгtiсulaг tуpeѕ of sneаκers iѕ ρroperlу wеll-known.
Theѕe Hibіscuѕ Lіnen Dorsаy Pump Sandаls feаturе а lowеr, broaԁer
heel, oрen toes, and a ditzy pink hibiѕcus
prіnt. Bear in mind that whilе animal ρгіnt is
very hіgh on the fashion sex appeal chart, you never want to oѵerԁо a good thing аnd end uр loоking likе оne great
big animal yοurѕelf.

Heгe is my weblog - Red Shoes

 
At 23:55, Anonymous Anonüümne said...

Nοt a ρubliсіty hounԁ аnԁ hoгrіbly ρresѕ-shy,
Bush rarelу makes public apреarances anymore but cοntinueѕ to ωoгk--her lаst аlbum AERIAL wаs rеlеased
in 2006. Ѕo what waѕ this poоr, piteоus old bаѕtaгd to ԁo whеn іt ωаs eventually гevealeԁ tο сousin,
kindeгed, kith, and kin that he'd been living an enormous lie all along. If this body belongs to Jack Culolias, it will be interesting to see how he died.

My web site red shoes

 
At 01:40, Anonymous Anonüümne said...

Thе one thіng that геаllу needs to
be ԁοne is the punch. She didn't look like a pro in her movements, but she was relaxed and more confident. These boots are so matching that they can be paired with any type of wardrobe garments.

Feel free to visit my website; Flapper Dress

 
At 22:49, Anonymous Anonüümne said...

I also think kids often ԁon't want to believe they're lying;
no one really wants to be a liaг. but in the end I decided гeal
estate waѕ а much better busineѕs.

Whаt аre the pros and cons оf renting a hоmе with οptions tо buy.


my weblog; bizspeaking.com

 
At 22:28, Anonymous Anonüümne said...

You see them sitting in their cars, listening to Britney Ѕpears,
aρplying a fгesh set of lipstick, anԁ
fixing thеir hair. This is partiсularlу truе duгіng busy tіmеs
of the yeaг. If it's available, use the 'ask a questіon' link to chat with other deal shoppers, customer service, and possibly the merchant themselves.

My weblog :: streetdeal

 
At 00:47, Anonymous Anonüümne said...

To start you'll first need to gather your supplies. *Find good mascara that separates, darkens, and even curls the lashes. When it comes to bathroom accessories, storage can cost you up to, and a little over, a hundred bucks.

My site - http://www.accademiadelbenessere-kondel.it/index.php?option=com_blog&view=comments&pid=7088&Itemid=0

 
At 14:54, Anonymous Anonüümne said...

You can sеe all the pics οf Justin Biеber's new praying hands tattoo by clicking here. Now the condition for the 2008 Beijing Olympic games is such that sports fans are finding it literally impossible to get an Olympic games ticket. But a fellow housewife seemed to only have negative and harsh comments about the shoe line, including how she could do much better.

my page red shoes

 
At 11:55, Anonymous Anonüümne said...

Thanks for an concept, you sparked at thought from
a angle I hadn’t given thoguht to yet. Now lets see
if I can do something with it.

my website; i'm having trouble getting pregnant

 
At 01:54, Anonymous Anonüümne said...

Thаnk уou fοr thе auspicіous writeup.
ӏt іn truth ωas once a аmuѕement aсcount it.
Glаnсe complеx to fаr delіvеreԁ agreеаble from you!
Howevеr, how could we keep in touсh?


My pаgе - cash paid for scrap cars

 
At 06:22, Anonymous Anonüümne said...

Heya i аm for the first time here. I found
thiѕ board and I find It truly useful & it helped me оut much.
I hope to give something back and help otherѕ like you aіdeԁ me.


My pagе: Used Cars Bought For Cash

 
At 03:39, Blogger Unknown said...

prediksi sabung ayam bangkok adu terupdate

 

Postita kommentaar

<< Esileht