esmaspäev, jaanuar 14, 2008

Pullerits: Fantastiline tehnika õppetund

Suusatades on teinekord hea taga sõita - mõnel mehel, olen kuulnud, pidi eriti meeldima naiste taga sõita -, sest sealt näeb nii mõndagi kõnekat. Laupäeval sõitsin Tähtvere spordipargis mõne hetke vana rivaali Art Soonetsi ja onkoarsti Ain Kaare taga. Ei, mitte et ma kiiksu või nihkega oleks - jumal hoidku selle eest! -, aga sealt näeb selgelt ära, kus peituvad kellegi reservid. Nimetagem neid: tööjõureservid.

Muidugi ei saanud ma esiotsa aru, kuidas uisustiilis taastavat trenni tehes saab paaristõukeid lükkavatest meestest mööda lennata. Kui ise paaristõukeid olen teinud, olen küll kogu aeg uisumeestest mööda libisenud. Mitte ainult Tähtvere pargis, vaid ka Tehvandil Hobuseraua alumise otsa tõusul. (V.a üksikjuhud, kui uisusõitjad on kiirendusi teinud.)

Aga väike pilk meeste sõidutehnikale andis seletuse, miks nad väga kõvasti ei liikunud. Ütlesin siis Soonetsile ja Kaarele, et mehed, teil on paaristõukeid tehes 16-protsendiline jõuvaru, ja andsin ülesande, et kui nelja-viie tiiru pärast neile järjekordse ringi sisse olen teinud, siis mõelgu selleks ajaks vastus välja.

See 16 protsenti polnud laest võetud. See oli Tallinna Ülikooli suusaõppejõu Kaarel Zilmeri toodud arv, kui ta rääkis mulle, kuidas hooliigutustele lisajõudu anda. Tõsi, Zilmer mainis, et päris pead ta ei anna, kas see 16 protsenti oli - aga laias laastus: mis vahe seal harrastajate tasemel on, kas see protsent on 16 või 15 või 17. Suurusjärk on see, mis on määrav.

Aga ei saanudki ma õigest vastust - kas keegi teine teab pakkuda? -, sest juba järgmisel ringil jäi mulle ette Margus Ader, endine Eesti koondislane laskesuusatamises. Kuigi ta ei ole juba kaks aastat enam tippsporti teinud, on ta nüüd treeningkoormust tõstnud tervelt sada protsenti: alles hiljuti harjutas korra, nüüd aga treenib juba kaks korda nädalas. Ent ega temasugusel endisel tippmehel vormi kogumiseks palju vaja ole: ta ütles, et piisab 200 km suusatamisest, kui tekib juba tunne, et võistlusvorm hakkab tagasi tulema ja suudab sõita küll. Vaat siis, miks minusugused hilised alustajad kõva põhjaga vanadele ässadele peaaegu kunagi vastu ei saa.

Ehkki Ader avaldas mu sõitu vaadates arvamust, et ega ta praegu mulle vastu saa - aga ta on varemgi seesuguste avaldustega puusse pannud: kevadel lausus ta sealsamas mu jooksutrenni vaadates, et ega ta mulle jooksus vastu saa, aga Otepää-Elva 22,4 km võistlusel olin ometi mina see, kes temast kaugele-kaugele jäi -, otsustasin teda ikkagi ära kasutada. Ehk palusin tal sama teha, mida olin äsja ise teinud Kaare ja Soonetsiga: vaadaku mind tagant ja öelgu, mis arvab.

Aderi konsultatsioonitöö oli asjalik, põhjalik ja tulemuslik. Kõigepealt näitasin talle oma uisusammu ja sain juurde kolm väärt nõuannet: kuidas ja kuhu keppe maasse lüüa, milline peab olema käte asend ning kuidas panna ka puusad tööle. (Ennetamaks küsimust, miks ma seda kõike oma treenerilt Kalmer Trammilt pole küsinud, on vastus, et meil on raske oma liikumiste graafikuid ja aegu nii klappima panna, et võiksin käia pikki näidistunde võtmas; ja lõppeks pole ju vahet, kes näitab mõnda tehnikanõksu; iseasi on treeningplaanid jms nõuanded - nendega ei saa küll ühe nõustaja juurest teise juurde hüpata; mina usaldan Trammi sada protsenti ja ükskõik mis teised ütlevad (et mahud on liiga suured vms), siis ei kavatsegi ma nende ütlemiste põhjal hakata milleski kahtlema ega korrektiive tegema; see viiks rumala tõmblemiseni; liiati on Tramm minuga ühe hooaja juba läbi teinud ja teab minu suutlikkust paremini kui keegi teine, tõenäoliselt ka paremini kui ma ise.)

Siit siis vastus paljude küsimusele, kust saada head tehnikanõu. Spetsialistidelt, ikka spetsialistidelt. Nagu Zilmer mulle seletas - ja nagu ka kolmapäevase Postimehe "Tervise"-rubriigis juttu tuleb -, siis tehnikat telefoni teel (ega seega ka mitte blogi teel) ei omanda. Esiteks, raske on ju iseennast kõrvalt näha ning vigu ära tabada. Kui me seda suudaksime, sõidaksime ju kõik ideaalilähedaselt. Ja teiseks, raamatuid võib ju lugeda, aga üks asi on teooria, teine selle elluviimine praktikas - mis toob meid tagasi eelmise lause ehk esiteks nimetatud probleemi juurde.

Nagu keegi ühes eelmises sissekandes märkis, tikub mul klassikastiilis paaristõukeid kasutades tekkima allaiste. Olen ka ise seda tundnud, aga rohtu selle vastu ei ole leidnud. Niisiis, olin valmis rakendama jällegi Aderi enda taha, aga tema kutsus mu hoopis sprindiringi ühele tõusule. Ütles, et sõitku sellest paaristõukeid kasutades üles, ja vaatas ise kõrvalt.

Sain üles ja Ader nentis, et jõudu mul on, aga! Aga tagumik vajub tõepoolest taha, ja see tähendab tema sõnul, et pean hakkama end uuele tõukele minnes taas sügavalt alt üles vedama. Siis näitas ise stoppkaadrite kaupa ja seletades ette, kuidas peab kehaasend olema. No see oli ikkagi hoopis midagi muud, mida mina olin rakendanud!

Kuid ma sain selgelt aru, milles on nõks. Küsimus, olgu täpsustatud, on kõhulihastes. Need, samuti seljalihased, ei tohiks mul kõige kehvemad olla. Olen Arena jõusaalis silmanurgast jälginud, et kui jõujuurikad kangi sikutades mässavad ikka kaks, kui mitte kolm korda suuremate raskustega kui mina, siis selja- ja kõhulihaste harjutusi tehes on nad täpselt sama masti mehed nagu minagi.

Selge see, et ega tehnikat ühe korraga selgeks saa, isegi kui selle õpetaja sul kümme ringi kõrval või taga sõidab. Kuid nii palju, nagu Aderi edasistest märkustest välja lugesin, siis sain liikumised igatahes tükk jagu õigemaks. Nüüd tuleb neid kogu aeg meeles pidada.

Millest kõik konkurendid võiks alustada? Näiteks sellest, et viskate kõrvast minema muusika- või raadioklapid ning keskendute treeningu kvaliteedile. Ja samuti sellest, et ei aja omavahel juttu, vaid jälgite oma liigutusi.

Margus Ader, suur aitäh abi eest!

Foto 1: Margus Ader 2005. aasta Eesti meistrivõistlustel 3x10 km teatesõidus uisustiilis tõusu ründamas. Foto autor: Aldo Luud, SL Õhtuleht / Scanpix
Foto 2: Margus Ader 2005. aasta Eesti meistrivõistlustel 10,5 km laskesuusatamises. Foto autor: Aldo Luud, SL Õhtuleht / Scanpix
Foto 3: Margus Ader usutlemas aasta tagasi Eesti laskesuusatamise meistrivõistlustel Haanjas Eveli Sauet. Foto autor: Aldo Luud, SL Õhtuleht / Scanpix
Foto 4 ja 5: Peeter Kümmel näitab Soomes Rukal sprindi kvalifikatsioonisõidus paaristõukelise sõiduviisi alg- ja lõppfaasi. Uurige neid pilte - neilt on palju õppida! Fotode autor: Toomas Huik, Postimees / Scanpix

34 Kommentaarid:

At 12:35, Anonymous Anonüümne said...

Uisuraja libisemine oli eile vettiva klassikarenniga võrreldes üüratult parem-siit vastus sinu ühele küsimusele.
Ja teiseks- kui tahad maratoni silmas pidades ka tegelikult rõhuda kvaliteedile -siis parem SUUSATA klapid peas,kui UISUTA ilma nendeta .

 
At 17:23, Blogger Priit Pullerits said...

Vaatan, loen ja imestan - kõik on vist päris sõnatuks jäänud. Seedivad tehnika õppetundi, ilmselt.

Näis, mis homme kostetakse, või hiljemalt ülehomme, sest siin kirjutan - sain sellele osalt jälile -, miks Eesti suusatajatel sel talvel tulemusi ei ole ja kas ning kunas neid tuleb või ei tulegi. See viimatinimetatu on spekulatsioon, muidugi, aga esimene pool teemast on faktipõhine. Äkki leitakse siis kaasarääkimiseks rohkem julgust?

 
At 18:59, Anonymous Anonüümne said...

No mida siin kommenteerida, kui kallis blogija käitub stiilis, et mehed, te teete ju valesti aga mina küll ei ütle kuidas paremini saab. Ja siis kiidab takka, kuidas ta kelleltki, kes käitub risti vastupidi kui PP (ehk jagab lahkesti seda, mida ta paremini teab kui teised) hea õppetunni sai.
Ning selle taastava trenni juttu ei usu ma enne kui oma silmaga selles veendun. Kuna PP pulsimõõtjat põhimõtteliselt enda külge ei lase siis jääb ainsaks võimaluseks veres laktaadi kontsentratsiooni mõõta. Nii et PP anna teada, kuna järgmine taastav trenn lõppeb, vaatame, kas see oli taastav trenn või mitte. Laktaadimõõtja ja testribad minu poolt.

 
At 19:47, Anonymous Anonüümne said...

Vahepeal juba loobusin lugemast seda blogi peategelase liigse enesekesksuse ja mõistetamatu jäärapäisuse tõttu. Aga kuna lemmikalal midagi põrutavat ei toimu (Tour de Ski sai läbi, Otepää MK alles kuu aja pärast, Viru lükati edasi), siis nüüd lugesin takkajärgi ka vanemad asjad läbi. Ja peab tõdema, et mitte essugi pole muutunud. Nüüd on peategelane oma jutuga kõik lugejad juba nii ära tüüdanud, et keegi isegi ei viitsi seda jama enam kommenteerida, vaatamata sellele, et peategelane juba lunib kommentaare ning on valmis kommentaaride saamise nimel pakkuma ka spekulatiivset präänikut.
Seekord sai siiber, selle saidi bookmark saab kohe minu arvutis ühte valusat ülemises paremas nurgas olevat klahvi tunda.

 
At 20:34, Anonymous Anonüümne said...

Igav, Priit, igav, mida siin kommida?! Isegi anonüümselt ei ole millestki rääkida. Tehnika koha pealt on aga nii, et ühte head asja saab alati mitut erinevat moodi teha. Lihtsalt igal asjal on oma koht kus seda kõige parem on kasutada. Ma ka ei viitsi siin sellest jahuda ja sisselogida.

 
At 21:10, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits, kas sa sõidad ka Tartu maratoni vajaduse korral läbi nagu Ansip? http://etvsport.ee/suusk.php?0566163

 
At 22:14, Anonymous Anonüümne said...

vahepeal mõtlesin juba et inetu, kuidas inimesed ootavad PP südamelihasepõletiku ja lihtsalt halvustavad tema ennastpiitsutavat treeningut aga ausalt öeldes see pidev tahtlik bravuuritsemine ja intriigi tegemine mittemillestki on ikka hale küll. Kui PP saaks aru, et seda blogi loevad põhiliselt suusasõbrad, mitte PP paadunud vihkajad (keda võib hinnanguliselt olla umbes sama palju), siis kirjutataks ehk ka rohkem asjalikke kommentaare ja oldaks temaga ühes paadis....

 
At 05:41, Blogger andry said...

tahaks mõnelegi kommenteerijale siin vastu vaielda.
loen seda blogi, olles absoluutselt mittesuusataja.
Isegi mittesportlane hetkel.

Aga peab Pulleritsule pöialt. Kohati ajab ta mind muigama ka, oma fanatismi ja enesepiitsutamisega. Et kas on ikka mõtet.
Aga kui tema jaoks on, siis mullegi sellest piisab.

Kindlalt on vale väita, nagu hoiaks PP nõkse oma teada. Siis ta seda blogi ei peaks.

Ja lugecvad inimesed võiksid mõnikordki teadvustada, et kirjutav inimene koostab tekste sageli tagamõttega. Kõiki kaarte avamata, kõiki tagapõhju valgustamata.

Ja Priidule enesele. Kunagi Ekspressis ütlesid, et tahaksid uuesti omale saada enda kirjutatud ajakirjandusõpiku.

On sul see soov alles. Mul on see raamatuke täitsa olemas. Võin selle sulle vist kätte toimetada.

Ja muide, ka siinne blogi on kohati raamatumahu ja -väärtusega.

 
At 08:35, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, Andry!

Tore on lugeda, kui mõni inimene nii täpselt su kavatsustest ja tagamõtetest aru saab ja taipab kirjutatu must-valgete tähtede taha mõelda.

Aga ega mul eelkirjutajate vastu nende pahaste kommentaaride pärast ka midagi ole - see on igaühe õigus, kas ta tahab seda blogi lugeda või mitte. Mõtlesin, et mõni mees tuleb küsima, et ütleksin, milles need saladused siis peituvad - tänase PMi B-osas on lugu, kuidas nüüdsel ajal ei ole enam kombeks saata esinemistel sõnumeid mõttega, et inimesed need tuimalt teadmiseks võtavad, vaid vaja on auditooriumi aktiveerida, jälgijais aktiivset huvi tekitada -, aga kuna keegi ei tulnud siin küsima, et mis ma siis teada sain, järeldan - liiati pärast esitatud lisaküsimust, et kas keegi kommentaaris ei taha miskit pärida/öelda -, et ju on kõigil tehnika selge ja tehnikast enam edaspidi rääkida ei ole vaja. Et tehnika õppetunnid, nagu Jyrx ütleb, on igavad, oi kui igavad.

Tõepoolest, kuradile see tehnika, on ju? Ajame käed-jalad laiali, tõmbame pea õlgade vahele, lööme kepid kuhu juhtub - ja ikka liigume, eks ju! Las tehnikaga mässavad Aderid ja Veerpalud.

 
At 08:37, Blogger Priit Pullerits said...

Oeh, unustasin eelmises lisanduses ühe väikse, ent tühise asjamärkimata, et eelmisel, igaval ja tüütul ja sisutul sissekandel oli rohkem lugejaid kui ühelgi teisel viimase kuu aja jooksul.

 
At 09:13, Anonymous Anonüümne said...

Priit aga miks siis mitte kohe sissekandesse kirjutada seda mida teada said ja tehnika nõkse? Kas tahtsid lihtsalt ego upitamiseks, et tuldaks kommentaariruumis küsima? Samas sain su sissekandest aru, et ega sa ei jaganud oma tarkust konkurentidele rajal, vaevalt et sa seda nüüd siin kommentaari ruumis oleksid hakanud tegema.

 
At 09:27, Blogger Priit Pullerits said...

Eero, vt mu postitust 8:35, miks kohe ei. Ja vt ka Postimees Tarbija24: Haarav esineja sütitab küsimustega.

Ainilt-Artilt ei saanud vastust oma küsimusele seepärast, et sellal, kui ma Margus Aderilt tehnikatundi võtsin, kadusid nemad kuskile ära. (Selmet näiteks tulla ja koos minuga õppida - ega ma neid ära oleks saanud ajada.)

 
At 09:50, Anonymous Anonüümne said...

ju siis pole haarav esineja :)

 
At 09:56, Anonymous Anonüümne said...

OK, Priit kui niipidi siis niipidi. Aga paraku on siiski kuivast tehnikatrenni kirjutisest vähe abi, ma arvan, sest nagu sa isegi kirjutasid ennast kõrvalt ei näe. Võid ju öelda, et tee nii ja tee naa ning pane kepid sedasi aga kuidas see päriselt rajal välja tuleb selle hindajaks oleks siiski vaja kedagi teist kui ise arvata et nüüd vist said küll kõik komponendid paika. Aga viisakusest konkurentide vastu, et sul rajal igav ei oleks ning eesmärgiks püstitatud koht liiga kergelt ei tuleks, et sa saaksid sellest ikka mõnu tunda võiksid sa mõned märksõnad, mis sa rajal said ka avalikustada.

 
At 10:26, Blogger Priit Pullerits said...

To 09:50 -
saan vihjest aru: aeg on blogimine ära lõpetada.

No tõepoolest, mida ma siin ikka taidlen; mida ma siin ikka panen Zilmeri kasulike nõuannetega pilte üles; mida ma siin ikka annan vihjeid, millele tähelepanu osutada ja kellelt nõu küsida; mida ma siin ikka annan üldsuuniseid, kuidas treenida, millal mida teha (neid saab sissekannetest lihtsalt välja lugeda); mida ma siin ikka oma kirjutistega konkurente motiveerida ja innustada üritan; mida ma siin ikka suusahuvilisi kokku toon, et nad saaksid omavahel asju arutada; mida ma siin ikka sellest suusatamisest kirjutan - keda see kotib? Boooring ju, nii boooooooooooooooring.

No tõepoolest, kui saata see blogi kuradile, on mul paugust leitud iga päev poolteist tundi (lisaks aeg, mis kulub seesugusele suhtlusele nagu praegu). Selle aja saab palju kasulikumalt kulutada kui sellele, et suusahuvilistes elevust hoida ja võistlusmomenti ja võistlusootusi tekitada. Ja siis kuulda, kui mõttetu ja tobe ja tüütu see tegevus on.

Tõepoolest, milleks teha asja, mis kellelegi huvi ei paku.

Aga enne, kui poe kinni panen, küsin 09:50-lt (ja loodan, et tal on nii palju julgust, et oma nime alla esineda [või on tegemist tüüpeestlasega, kellel on julgust ainult senimaani, kui saab nurga tagant inkognito lajatada?): äkki ta koostab neist, kes laia publiku ees suusatamisest regulaarselt kirjutavad, haaravate esinejate pingerea. Siis saaks ka teada, kui lootusetult tagaotsa ma selles nimistus kuulun.

 
At 10:31, Anonymous Anonüümne said...

Vaata Priit, tehnikavigade juures see küsimustele sütitamine küll õige tee ei ole. Olen nüüd üle 24 tunni juba mõtelnud aga ega see mingit tulemust ei too, sest mina ei näinud seda mida sina nägid (oli see liigne allaiste, käte lukustamata jätmine, pöidadele tõusmise puudumine või midagi neljandat) ehk ma ei tea mille üle mõtelda. Tehnikavigade juures peaks õpetussõnu jagama kohe, sest hiljem pole mul enam mälus konkreetset liigutust mida ma tollkorral tegin ning puudub igasugune võimalus võrrelda oma liigutust enne ja peale selle korrigeerimist.
Ja kust pidin mina või Soonets teadma, et sa Aderi nõusse said tehnikat korrigeerima, ma arvan, et ega Ader poleks vastu olnud kui sa oleks 3-4 min raja ääres oodanud ja ütelnud, et sul siin ringil veel paar tuttavat kes ka asjast huvitatud oleks.
Ja lõpetuseks oleks ikkagi ilus mainida kuhu mu 16% kadusid ning mida tarka sa Aderi käest kuulda said.
See liigne mõtetele sütitamine või provokatiivne kirjaviis võib mõnigi kord oodatust vastupidisele tulemusele viia.

 
At 11:07, Anonymous Anonüümne said...

Näedsa, küsisin, ei mingi vastust aga seltsimees anonüümne, kes vihjas su ebahuvitavale kirjaviisile sai terve pika epistli. Nii et Priidult saab ikka vastuseid kui teda ärritada. Muidu ei midagi:)

 
At 11:09, Blogger Vana Kala said...

Ohoo, Priit läks põlema, asi kohe palju huvitavam. Vaata Priit selleks, et kommenteerida peab olema mida kommenteerida. Pole õpetusi, pole ka midagi närida. Staatilise pildi vahtimine, kus sprinter kargab maast lahti ei oma maratoonarile mingit tulusat väärtust ilma kommentaarita, et ära nii sõida!

Lugeda võib aga kommenteerida pole selles loos küll midagi. Jutust tuli selgelt välja, et sa ei jaga oma teadmisi vaid jätad need enda teada. Seega pole mõtetki küsida, sest tänaseni ei tea me seda sinu eelmise maratoni salajast ja promotud tehnilist "nõksu" mis sind "tohutult" aitas, kuigi seda sinult otseslt mitmeid kordi küsiti, sic!! Enne ägestumist ja eneseõigustuslikku kommentaari võiksid ikka oma kande rahulikult läbi lugeda ja mõelda mis tunde see lugejas tekitab.

 
At 11:35, Anonymous Anonüümne said...

PP ärritumine viitab teatud ebakindlusele. kas mees tunneb et koht TM esimese saja hulgas pole käegakatsutav ja/või on väsimuseuss oma laastamistööd tegema hakkanud. ainile tünga tegemine jätab küll halva maigu.

kas keegi kihlvedu ei taha teha. et kas PP jõuab TM 100 hulka või ei jõua.

 
At 11:41, Anonymous Anonüümne said...

Minu arvates tuli PP "nõks" küll peale eelmist maratoni välja. Tegelikult on raske seda nõksuks nimetada, kuna tegu ei olnud millegi uudse ega huvitavaga. Nimelt tõusis ta paaristõuke algfaasis päkkadele, mis ei ole just eriti originaalne tegevus klassikatehnikas suusatamise juures.

 
At 11:46, Blogger Vana Kala said...

Seda pakkusid välja kommentaatorid, kuid minu teada Priit küsimusele segelt ja arusaadavalt vastanud ei ole. Tema kommentaar oli vaid, et kellegi variant on väga lähedal või õige. Kuigi jah sõelale jäi ainult päka variant. Samas võib-olla oli tal seal veel mõni eriknif varuks.

 
At 11:58, Anonymous Anonüümne said...

9:50 nimi Mait, Tallinnast :) suusatan oma lõbuks, mitte ei treeni. kui siin on huvitavad kirjutised, siis on seda siin kommentaarides ka öeldud, viimasel ajal on palju olnud just vastupidiseid arvamusi. Kui PP on tähele pannud. Ja kinni seda blogi ei tasu ka panna, kui just ise tüdinenud pole. Pole ju vaja kogu aeg intrigeerida siin ja küsimusi välja meelitada, vaid lihtsalt asjalikku juttu teha ja vaadata, kas midagi muutub? Kas saaks statistikat teha, kui palju erinevaid külastajaid siin käib? Et kui lai see publik üldse on ja millist osa eestlastest see suusatamine üldse huvitab. Võib ju olla küll kõige populaarsem suusatamisest kirjutaja, aga kui suurele ringile?

 
At 13:41, Anonymous Anonüümne said...

Siinsele blogile on tekkinud tubli konkurent http://etvsport.ee/suusk.php , kus vähemalt treeningu ja suusahoolduse osas saab palju rohkem infot kui siit. Siin aetakse väga palju tühja juttu, millest suurt kasu ei ole, aga suusaportaalis jagatakse konkreetseid ja praktilisi näpunäiteid, mille abil enda sooritust parandada.

 
At 13:47, Anonymous Anonüümne said...

Äge lugu,läks nügimiseks. Aga soovitan vahepeal lugeda www.etv.ee suusaportaaalist Zilmeri imedest ja nendega seostuvast. Mulle see lugu meeldis, seal on pea et 40-aastane tõde uues kuues ja soovitan seda lugeda. Saab iseendaga pisut arutleda - mida ma teen, miks ja kuidas.
Ja mis on mul selle tegemise eeldsuseks - äkki ma lihtsalt tammun kahel suusal ja siis pole vaja ei PP, Kalmer Trammi, Alaver, ega Zilmeri juttu... Nii et , lugege!

 
At 15:30, Anonymous Anonüümne said...

Millistest Zilmeri imedest sa räägid? Ja millisest loost?
Ma nagu ei leia sealt.
Pane link äkki.

 
At 15:38, Anonymous Anonüümne said...

http://etvsport.ee/suusk.php?0565995

Zilmeri artikli leiab siit, suusanurk ja arhiiv

 
At 17:06, Anonymous Anonüümne said...

Mulle on ka mitu suusaspetsi selle puusade tahajäämise osas märkuse teinud, püüan parandada. Nädalavahetusel käis aga 55 eestlast Tsehhimaal Jizerska 50 km sõitmas - oli väga kena rada ja ilus ilm.
http://www.jiz50.cz

 
At 21:45, Blogger markko said...

Kõrvaklapid leidsin enda jaoks alles hiljuti. Kuna aeg on tõenäoliselt paljude jaoks väga kallis, siis kuulates ööülikooli, müstilist venemaad vms, saab lisaks keha treenimisele ka korraliku vaimu hariva loengu. (Head keeleõpet võiks ka olla kuskil üleval). Seega soovitus: visake klapid nurka on väga mõtetu. Enamus harrastus-maratonisõitjaid vajavad oma treeningplaani just pikki madala pulsiga treeninguid ja seal on kõrvaklapid igati omal kohal.

Ise olen suusatanud praeguseks 1400 km. Ilma kõrvaklappideta oleks see olnud ka lahe, aga tänu headele raadiosaadetele on tegemist topeltkasuga.

 
At 16:14, Anonymous Anonüümne said...

A common symptom in lupus nephritis, pyloric obstruction, abdominal cramping, and
mood, weight loss. 2010; 27:779-780 Ratner M. Entretanto, os antiinflamatrios
so, I was able to speed up the house for the different kinds of digestive trouble.

The genetic material is given after the
ordeal.

Here is my blog post Fultonham lupus specialist
my web site > Fultonham lupus specialist

 
At 10:54, Anonymous Anonüümne said...

Is this true?

Here is my site: click here

 
At 07:47, Anonymous Anonüümne said...

I like this! good! :)

Roletai
automobiliu nuoma kaune
meksika
DVIRACIAI

 
At 07:43, Blogger oakleyses said...

abercrombie and fitch, mulberry, ray ban pas cher, hollister, air force, nike air max, air jordan pas cher, nike blazer, nike air max, vans pas cher, hermes, michael kors, true religion jeans, lacoste pas cher, louboutin pas cher, converse pas cher, coach outlet, north face, air max, ray ban uk, coach outlet, longchamp pas cher, tn pas cher, true religion jeans, ralph lauren uk, lululemon, timberland, true religion outlet, nike free run uk, vanessa bruno, michael kors, sac longchamp, hollister pas cher, north face, ralph lauren pas cher, new balance pas cher, nike roshe run, coach purses, hogan, coach factory outlet, nike free, kate spade handbags, nike roshe, nike air max, sac guess, michael kors, true religion jeans, michael kors, burberry, oakley pas cher

 
At 07:47, Blogger oakleyses said...

mac cosmetics, mcm handbags, wedding dresses, beats by dre, birkin bag, vans, asics running shoes, north face outlet, p90x workout, new balance, mont blanc, ray ban, hollister, bottega veneta, babyliss, nike huarache, vans shoes, nike trainers, louboutin, baseball bats, jimmy choo shoes, north face outlet, hollister, giuseppe zanotti, nike roshe, nike air max, celine handbags, nike air max, chi flat iron, insanity workout, reebok shoes, converse, gucci, converse outlet, timberland boots, soccer shoes, iphone 6 cases, lululemon, soccer jerseys, abercrombie and fitch, instyler, herve leger, longchamp, valentino shoes, hollister, ferragamo shoes, nfl jerseys, ghd, oakley, ralph lauren

 
At 07:50, Blogger oakleyses said...

montre pas cher, pandora jewelry, canada goose, juicy couture outlet, doke gabbana outlet, hollister, moncler, karen millen, marc jacobs, louis vuitton, replica watches, coach outlet, wedding dresses, swarovski, pandora charms, moncler, barbour jackets, canada goose outlet, ugg pas cher, canada goose, lancel, thomas sabo, ugg,uggs,uggs canada, canada goose, moncler outlet, moncler, louis vuitton, ugg boots uk, canada goose outlet, swarovski crystal, pandora jewelry, moncler, juicy couture outlet, michael kors outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, louis vuitton, sac louis vuitton pas cher, moncler, barbour, supra shoes, canada goose uk, links of london, michael kors handbags, toms shoes, moncler, bottes ugg, moncler, doudoune canada goose, michael kors outlet online, louis vuitton, canada goose, pandora charms

 

Postita kommentaar

<< Esileht