neljapäev, detsember 13, 2007

Pullerits: Kas sponsorid lahkuvad lekkivalt laevalt?

Küllap panite tähele, et eile astus Arco Vara nõukogu esimehe kohalt tagasi Arti Arakas. See teade ei läheks ehk paljudele siin korda, kui Arco Vara poleks Eesti suusatajate (Jaak Mae, Kaspar Kokk, Kristina Šmigun-Vähi) suur sponsor ja Arti Arakas firma fanaatiline esisuusataja (sellest oli paar sissekannet tagasi pikemalt juttu).

Kuna firma rahavoogude suunamisel pole Arti Arakase sõna enam esmamaksev, tekib küsimus, kas teised firma juhtoinad on Eesti suusatamise senisel tasemel toetamisest enam huvitatud. Seda enam, et firma aktsia on teinud juba pikka aega kõva vähikäiku, mis eilse uudise peale üksnes kiirenes. (There goes my money, too.)

Aga ärme piirdu ainult spekulatsioonidega, räägime ka faktidest. Paar nädalat tagasi vestlesin samuti Eesti suusatamist toetanud Talleggi esindaja, äridirektori Margus Venelainega, kes on samuti innukas harrastussuusataja. Ja ta tunnistas, et Talleggil Andrus Veerpaluga selleks aastaks enam lepingut pikendatud ei ole. "Pinda dressil ka lõputult ei ole," ütles Venelaine. Ja lisas siis: "Põhiline - koostöö oli ilma väljunditeta ja liiga väiksemahuline. Me ei saanud aru, mida me vastu saame. Raamleping oli nii üldine, et ei reguleerinud sisuliselt midagi."

Eile ilmus mu Postimehes avaldatud analüüsile "Eestlaste lemmikala takerdub tupikusse" kommentaar, mille avaldaja väitis, et on oma firmaga olnud ühe koondise suusataja sponsor 3-4 aastat (tunnistan, et ei ole võimalik väite autentsust kontrollida; aga ta viitab tõsiasjadele, mis annavad usku, et ega ta blufi). Ta kirjutas:

"Oleme [peatreener Mati Alaveriga] tihedamalt kohtunud ja rääkinud. Kõigepealt suurtest ja vanadest. Kahjuks on neil juba nii palju vanust, et patt oleks loota superkõrgeid kohti ([Maurilio de] Zolte sünnib paar sajandis). Kui nad tahavad, siis tehku edasi sponsorite arvel, aga riikliku osa peaks siiski vähendama suunates noortele. Mati kahjuks usub, et vanad on igiliikurid.

Suuri lahkarvamusi meie vahel on tekitanud arusaamine sprindist. Minu arusaam on aastaid olnud, et tasemel sprinter pean suutma sõita ka 10 km normaalsel tasemel. Kuidas muidu on võimalik üldse eriti teatesprinti sõita. Ja mida meie meeste puhul on näha - peale teist ringi on nad läbi nagu läti rahad. Sprindivõistlus ei lõpe ju kvalifikatsiooniga. Vaatate MK etappe - stardis on ju tavadistantsidel ka palju sprintereid ja päris paljud on suhteliselt edukad. Aga kus on meie omad?

Hea küll, nad ei saa võistlema, aga on ju ka teisi võistlusi, kust osa võtta. Olete kuulnud mõnedest tulemustest? Ei, nühitakse omaette kuskil metsavahel, kui üldse nühitakse.

Vaadake selle aasta võistlusi. Alati võib kellelgi olla kehv päev, aga see, et kõigil on kehvasti, ei ole juhus. See peab ikka olema süsteemi viga. Siin eespool [Postimehe kommentaarides] ka keegi mainis, et sel aastal pole suurvõistlusi ja peaks nagu MK-l võistlema. Aga kui pooled lemmikdistantsid on juba läbi ja tulemusi pole, siis tekib küsimus, millele sel hooajal panustatakse. Kas räägitakse järgmisest hooajast, kui vanakestele lisandub veel üks aasta?"

Eilne Postimehe kommentaar tõi mulle telefonikõnede laviini. Paljud tahtsid sõna sekka öelda, vastu ei vaielnud, ausõna, mitte keegi. Ja helistajate kõnedest jäi samuti mulje, et kuskil peab olema süsteemi viga. Kui Mati Alaveril mingit salakavalat trumpässa tagataskus ei juhtu olema, lisaksin omalt poolt. Näiteks sellist, et see hooaeg lastaksegi n-ö lumme joosta, et järgmine talv MM-võistlustel jackpot võtta. Aga kes ja mis reservide arvelt ja mis imenipiga selle võtab? Kas saavad sprinterid tõesti lõpuks nii heaks, et toovad tuleval talvel medali?

Nii jääbki õhku rippuma vastuseta küsimus, et äkki on Eesti suusatamise treeningsüsteem ja -metoodika end ammendanud ehk kinni jooksnud. Seda on Kalmer Tramm, Eesti naiste koondise treener, mullegi õpetanud, et süsteemi tuleb teatud aja tagant üksjagu põhjalikult muuta - ja siin pole jutt aastatest, vaid 16-22 nädalast, kui nüüd täpselt mäletan -, sest vastasel juhul organism harjub koormustega lihtsalt ära ega reageeri rohkem vajalikul ja oodatud määral.

On väikse Eesti suusatamises see piir nüüd käes, kust edasiminekuks pole enam ideid?

Foto 1: Andrus Veerpalu Davosi MK-etapil teatesõidus. Foto autor: Toomas Huik, Postimees / Scanpix
Foto 2: Andrus Veerpalu ja Mati Alaver Davosi MK-etapil aru pidamas. Foto autor: Toomas Huik, Postimees / Scanpix
Foto 3: Andrus Veerpalu Davosi MK-etapi eel suuski testimas. Foto autor: Toomas Huik, Postimees / Scanpix
Foto 4: Eesti suusakoondise liikmed Anti Saarepuu, peatreener Mati Alaver ja Andrus Veerpalu Silberauto Tartu esinduses sponsorite logode taustal. Foto autor: Sille Annuk, Postimees / Scanpix
Foto 5: Kaspar Kokk Davosi MK-etapil. Foto autor: Toomas Huik, Postimees / Scanpix

28 Kommentaarid:

At 12:43, Anonymous Anonüümne said...

vbla jätsin oma tin foil hati koju, aga tundub et pullerits on alustanud alaveri peatreeneri kihalt kangutamise kampaaniat

 
At 13:37, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, ei, olgu selgelt öeldud: mina ei alusta mingit kampaaniat, ammugi mitte Alaveri kohalt kangutamise kampaaniat. Ainus, mis ma tahan, on see, et tuleks tulemusi, et nii mina kui teised suusahuvilised saaks vaimustuda vaimustavatest kohtadest - kas tõesti kedagi teist vaimustab mingi 15. või 25. koht? Laskesuusataja Saue oli 11. - isegi see ei tekitanud kelleski erilisi rõõmupurskeid.

Ma valutan südant oma lemmikala käekäigu pärast, tahan, et hästi läheks. Aga probleemidest vaikida või musta valgeks kirjutada - küll on ikka tublid ja normaalsed tulemused tänavu, kas ikka pole?!? - see ei too mingit kasu mitte kellelegi.

Minu asi on sundida suusaässasid otsima, vaagima, juurdlema, minu pärast kas või sakslaste juurest suusaspionaaži tegema.

Ma tahan suusakoondisele hurraa hüüda. Aga praegu saan öelda ainult: kurat, mingi jama on, tulemusi pole, ja aina hullemaks läheb.

 
At 14:36, Anonymous Anonüümne said...

On ju teada, et sakslased on teise meetodiga tööd tegemas, intensiivsemad, astmaatik Teichman tugev kui purikas.

Saue ütles vahetult enne hooaja algust ühes intervjuus selgelt, et taustajõud on temal nigelad! Ja sestap ka koormus nigelam (kas siis massööri ei ole? ei tea). Nii et kõik kohad esikahekümnes super.

Sponsorlus on ju eelkõige metseenlus, mitte - maali mind oma pildi peale, da Vinci!

 
At 14:38, Anonymous Anonüümne said...

lihtrahvake ei lähe korda mis laias maailmas toimub, kuna suurvõistlusi suusas ei toimu, siis kogu eesti tähelepanu on koondunud herr PP TM-l 100 sisse tulemise treeningutele. Siin toimub ikka igapäev koguaeg midagi, on higi ja kannatusi, on võitlustki (herr PP võrdleb ju koguaeg end tuule ja teiste trennijatega, et ei tea mitu ringi ta juba kellelegi sisse teeb või sisse saab), koguaeg toimub mingi action, PP ole hea unusta see välisilm ja lase meil osa saada palju maisemast ja huvitavamast, et kuidas enamvähem nullist, ilma pulsokata ja minimaalsete avhenditega kusagilt teisest tuhandest esisaja sisse tulla. Seda palju huvitavam ja lõbusam jälgida.

 
At 14:57, Blogger Priit Pullerits said...

Eelmisele: tjah, eks olen isegi mõelnud, et selle talve suursuusasündmused ei toimu raja taga. Ja kui seal midagi toimubki, siis meiesugustel lihtsurelikel pole sinna asja, nii et kama kaks, kes seal võidab ja kaotab. Tähtsam on, kes SIIN võidab ja kaotab. Täitsa nõus.

No näiteks üleeile oli poolteist tundi uisku. Oli vihmane, oli pime, oli udune, prillid olid märjad, ma ei näinud kuraditki, ja siis mõtlesin - vaat kui vahva tasakaaluharjutus! Siit siis üks vihje.

Teine vihje: võtsin jänese. Tuli endine rattur Sven Jõgila, rulluisud all ja kepid käes, tahtis mööda kihutada, aga võtsin sappa - ja sain teise hingamise. Kujutage ette - keppidega rulluisutaja ei suutnud mul, kes ma midagi ei näinud ja sõitsin uisku klassikarolleritega, eest ära sõita. Pole paha, ütleks vist Alaver.

 
At 16:14, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kui sa tõesti midagi ei näinud, kust sa siis tead, et sa tal järel püsisid? Kui sa midagi ei näinud, ei saa välistada, et ta tahtis sind mööda lasta ja lasi ka jala sirgu selleks puhuks.

 
At 16:53, Anonymous Anonüümne said...

Lausa vastik on lugeda seda, kuidas Pullerits igal hetkel otsib võimalust, et Alaveri materdada. Inimene lihtsalt ei suuda seda taluda, et leidub keegi, kes talle intervjuud anda ei taha. Ja siin pole ka midagi imestada, kui arvestada seda, kuidas Pullerits Alaveri ära kasutas (treeningutel meestega kaasas käis) ja suusamaailma telgitagustes toimuva järele nuhkis ning seejärel lihtsalt Matile ajalehes ära pani, väites, et Alaver viis Eesti naiste suusatamise põhja. Ning ise on Pullerits veel pagana uhke selle pika artikli üle, millega ta vist mingi preemiagi võitis. Tõsi on, et Mati on teinud vigu - palju suuremaid vigu kui Priit Pullerits ette kujutab, kuid samas on ta praegu ainuke suusatreener, kes oma hoolealused selliste tulemusteni aidanud on. Ja, Priit, selliste kirjutiste ning ärapanemistega sa küll heade soorituste tulemist ei soodusta. Nii et võiks äkki lõpuks mõne teise seisukoha võtta, kui üksnes selle, et Mati on mõttetu mees, kes on palju vigu teinud.

...Janika Kalev on nüüdseks ainus nuhk, kes Pulleritsule jäänud on...ja selle üle on nii suusatajatel kui teistel ajakirjanikel siiralt hea meel, sest Kalevi kõrvu õnneks väga paljud põnevad faktid ei jõua!


EDU!

 
At 17:29, Anonymous Anonüümne said...

Naiste koondisega seoses tekkis järgmine küsimus, et miks Eesti koondise naised v.a. Mannima ei osale tavadistantsidel.

 
At 17:56, Blogger Priit Pullerits said...

Kui nüüd see, kes soovis mulle EDU - mille eest suur aitäh! - loeks seda, mida kirjutasin siin eespool 13:37, siis ta saab aru, et ma ei pea Alaveri mõttetuks meheks. Palun mulle mitte suhu panna seda, mida ma pole väitnud! Ja sealt 13:37 peaks olema ka arusaadav, miks ma neid asju kirjutan - mitte selleks, et kellelegi ära panna või kedagi kangutada. Ei, ma teen oma tööd, ajakirjaniku tööd, ja teen kirega, kaasaelamisega, mitte ükskõikselt.

Ma võin ju siin selle "poe" iga kell kinni panna ja minna teiste teemade kallale - liiati, ega spordiajakirjandus ole mu leib, vaid tasutu hobi -, kas siis läheb kohe asi paremaks ja mehed hakkavad sõitma pool minutit kiiremini? Vaevalt. Aga kui nad teavad, et kuskil on keegi Pullerits, kellele tuleb tõestada, et ta eksib, siis loodetavasti see motiveerib. Spordis ei tohi olla rahulolu, aga mulle tundub, et praegu ei ole koondises mingit erilist põlengut. Üritan seda kütta.

Ja Jaanika Kalev ei ole küll minu mingi allikas. Mida tema meeste koondisest teab, no mõelge peaga, seltsimehed. Meestest teavad ikka mehed - otsige need üles!

 
At 18:39, Anonymous Anonüümne said...

Selles osas on sul, Pullerits, muidugi õigus, et suusatamise järelkasvuga on praegu kehvad lood. Siiski - selle sajandi algus on olnud Eesti suusaspordile ju imeline - 4 olümpiakulda, 2 MM-tiitlit ja kurat-seda-enam-mäletab, kui palju kahvatumaid tiitlivõistuste medaleid. Selge see, et tõusta pole enam võimalik, ja järgneb langus. Meid on napp miljon, kuid ometi on lisaks suusatajatele selle sajandi 7 esimese aasta jooksul absoluutses tipus olnud lisaks suusatajatele veel mitmeid eestlasi. Sarnaselt suusatamisega täiesti põhjamaisel alal Markko Märtin, kellel jäi MM-tiitel saavutamata vaid halbade asjaolude kokkulangemise tõttu. Suur potentsiaal on nii Urmo Aaval kui Marko Asmeril. Meil on kaks kergejõustiku maailmameistrit ja väga tõenäoline 2008. ja 2012. aasta olümpiavõitja. On seda noore riigi miljoni elaniku kohta siis vähe? Küll ka suustamine jälle jalad alla saab, kui kliima kannatab.

 
At 11:16, Anonymous Anonüümne said...

Aga Sa ju kangutad Alaveri, kui väidad, et suusatamise treeningumetoodikas pole enam ideid ja piirid on käes. See on ju puhas treeneri süüdistamine või mis see siis on? Sinu väited on küll küsimärgiga lõpus aga vahet pole. Võibolla on Sul isegi õigus aga ole siis ise oma sõnades aus. Kui kangutad, siis ütlegi, et kangutan, mitte ära vassi!
Mina soovitaks pigem urgitseda selliste sopnsorite kallal, kes sportlastele antud rahade arvel omale käega katsutavat kasu tahavad saada. "Me ei saanud aru, mida me vastu saame" - mehed on oma suhtumises väiklased ja Sina miskipärast toetad neid. Sportlane on nendele nagu postitantsija, kes peab sukatripi vahele pistetud raha eest nendele meelepäraseid vigureid tegema. Mina maksan ja mina pean saama! Enam peaksime toetuma metseenlusele, usule, et annetatud raha kasutatakse parimal võimalikul viisil. Ajakirjanik võiks metseenlust propageerida, näidata selle positiivseid külgi nii spordi kui teiste elualade toetamisel, mitte niisama virisema. Sa ju tead väga hästi oma sõnade mõju tugevust, olgu see siis blogisse või paberile trükitud. Ära kuritarvita oma sõnu!

 
At 11:50, Anonymous Anonüümne said...

Ma küll ei ütle, et PP kedagi kangutaks. Kui, siis ainult kangutab tõde päevavalgele. Kes teist on kuulnud mõnd peatreeneri põhjendust kahvatutele sõitudele?
See, et minevuks on olnud head ajad, ei tähenda ju, et nüüd võib teha midaiganes, selgitust jagamata.
Ons teist keegi kuulnud, et Alaver oleks öelnud, et hooaja algul esineme kahvatumalt, et särada Tour de Skil ning Otepääl? Räägitud on ainult seda, kuidas poodiumikohad ja esikümne kohad tulema hakkavad. Hetketulemused on neist kaugel-kaugel maas.
Või on see Eesti tippsuusatamise lõpu algus?

 
At 12:15, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, Ants, väga tabavalt kommenteeritud.

Ma tahan, et mind ei lollitataks. Aga mulle tundub, et Alaver on mind lollitanud, ja mina lihtsausksena olen seejärel lollitanud teid, lugejaid. Nimelt: Alaver lubas hooaja algul maad ja ilma kokku ning mina andsin tema uhked lubadused edasi. Seega, olen kui kaasvastutav, eks ole?

Aga nüüd, kui näen, et mind on ära kasutatud - ja sinna pole miskit parata, sest ajakirjaniku kohustus on allika sõnu edastada täpselt ja hooaja algul polnud mul mingit vastupidist tõendusmaterjali väitmaks, et Alaver ajab pada -, siis nüüd tahaks teada saada, mis tegelikult toimub.

Seega, kui Alaver hooaja algul nii täpselt loetles, mis kohad kõik tulevad, siis nüüd ootaks temalt täpset aruannet, miks on tulnud sellised kohad, nagu on tulnud, ja mis on kaugel lubatuist. Ja kunas need uhked eesmärgis siis lõpuks saavutatakse?

Mõistate nüüd? Ma ei saa seda lollitamise mängu enam kaasa mängida. Ja selle nimel siin ja lehes sõna võtangi, et asjad oleks selged ja läbipaistvad.

 
At 12:35, Blogger Vana Kala said...

Ma olen nõus PP-d lollitanud tegelase materdamise õigsusega, kuid vaataks ikkagi ka peeglit. Eelmine hooaeg oli meedia see, kes meie suusamehi igal hetkel upitas, kuigi tulemusi ei tulnud. Sponsorid olid pildil ja rahul. See aasta loodab Alaver korrata sama. Isegi see, et PP teda kritiseerib toob jälle sponsorid pildile ja viimased on jälle rahul. Seega PP töötab suusatajate paisuva sponsortoetuse nimel (vaba)tahtlikult. Ja see häirib mind juba täiega. Muudel spordialadel on nii, et pole tulemust ja pole ka meediakajastust, kuid suusatamisel on millegipärast see reegel peapeale keeratud. Sellepärast ma õhtuti telekat ei vaatagi ja varsti lõpetan spordikajastuse lugemise ajakirjanike sule kaudu ära, kui asi normaalsemaks ei lähe, siis ei irdu reaalsest maailmast haibitud maailma.

 
At 14:02, Anonymous Anonüümne said...

Meeste suusakoondisel on probleeme sponsorite hankimisel. Naiivsed on need, kes räägivad metseenlusest ja millest kõik veel. Igal ettevõttel, kes tahab oma logo koodise tressile või kuhu iganes saada, on silmas ainult omakasu. Keegi ei tee seda heast tahtest, vaid ikka selle pärast, et talle sellest mingi kasu tõuseb. Ja kui kasu ei tõuse, siis seda ei tehta. Talleggi mehi tuleb kiita, et nad selle julgevad välja öelda.
Jyrxil on õigus, kui ta ütleb, et ajakirjandus upitas suusatajaid üles. Paraku on Eesti spordiajakirjanduse suur probleem, et sportlaste kohta halvasti öelda ei juleta, sest siis nad võibolla enam ei räägi konkreetse ajakirjaniku või terve väljaandega. Et aastaid on niimoodi toimitud, siis ongi vastav efekt saavutatud. Head kolleegi Priitu tuleb selle eest kiita, et ta on julenud täita selle tühimiku spordiajakirjanduses ja julgeb olla kriitiline. Ma usun siiralt, et Priit ei ole kriitikaga ka üle võlli pannud.
Selline kiidulaul sai nüüd Priidu aadressil. Ma ei tea, kas Priit kangutab Alaveri või mitte aga kui me tõmbame paralleeli ettevõtlusest, siis firmajuht, kelle juhtimise all on tomunud selline langus, ja langus on meeste suusatamises selgelt toimunud, oleks juba ammu kinga saanud. Võib-olla on õigus siiski ka neil, kelle arvates oleks meeste koondise etteotsa uut hingamist vaja uue peatreeneri näol. Neid inimesi on Eesti suusatamise ladvikus omajagu, kes nii arvavad.

 
At 14:18, Anonymous Anonüümne said...

Mida sa PP kostad, kui Otepääl täidetakse 50 % lubatust ja teine 50% edaspidise hooaja jooksul?
Mitte keegi pole lubanud, et eesmärgid täidetakse esimese kahe-kolme etapiga. Või eksin?
On selge, et üritad intriigi punuda, sest siis ju loetakse/diskuteeritakse rohkem ja sul jälle pluss kirjas.
Minu arvates väga ühepoolsed ja kallutatud on su viimase aja üllitised. Kindlasti ei ole sinu seisukohtadega nõus!
Miks me peaksime lootma, et kõik meie suusamehed alati pildil on? Seda on juhtunud HARVA, juhtub ka edaspidi, aga ikka ja jälle HARVA.
Tavaliselt on timmitud tippvorm ju tiitlivõistlusteks. Sarnaseid hooaja algusi on olnud kümneid.

Tuleta meelde M.A. poolt öeldud mõtet, et Eesti on suusariikide seas keskmik, kel heal päeval õnnestub võtta medal.

Mis puutub kõrgetesse eesmärkidesse, siis vaevalt tänapäeva tippspordis keegi planeerib sihte, mis eelmise aastaga võrreldes sammuke tagasi. Tahetakse maksimumi ja täiesti õigustatult!
Nagu sa isegi kõrgeid eesmärke sead. Kas me tambime ka sinu maa sisse, kui Tartu maratonil seatud eesmärki ei täida. Lubasid ju. On oht, et paljud aktiivsed blogilugejad kaotavad treenimise mõtte. Miks? Kui isiklikku treenerit omav ja täielikult pühendunud inimene ei SUUDA, siis kuis krt see üldse võimalik on? Seega, äkki peaksid ka ise olema ettevaatlik eesmärkide väljaütlemisega?

 
At 16:07, Anonymous Anonüümne said...

Priit, mu arust peaks ajakirjaniku ülesanne olema valede ja pettuste välja nuhkimine ja avalikkuse teavitamine, mitte lõputute hinnangute andmine neutraalsetele teemadele ehk mõttetu urgitsemine.Alaver on realistlik tüüp, mis sest et maksimalist ja pole ka valevorst. Sponsorid on tänaseks suusatamise natuke ülerahastanud ja väike kadu on igati loomulik, samas paneks isegi raha pigem suusatamisse, kui hädisesse ja lollidest kubisevasse eesti jalgpalli.

Lugesin natuke aega tagasi bitahloworld.com'is olevat intervjuud shveitsi biathlonikoondise sakslasest peatreeneriga, kes peale edukat teatesõitu ütles, et neil on riigis 6 biathlonisti, kellest neli olid täna rajal...Eestis on suurvõitude ajal olnud sarnane olukord.

 
At 16:10, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, Tim, sarnaseid hooaja algusi ei ole olnud kümneid. Selle hooaja algus, nagu olen näidanud oma kirjutistest nii siin kui lehes, on olnud eriliselt masendav.

Ja ei teeni ma kuskile mingeid plusse, kui intriige punun. Ma küll ei tea seda kohta, kus ristikesi kirja pannakse selle kohta. Ja lugejate arvust ei sõltu siin blogis absoluutselt mitte midagi, ma ei teeni klikkide pealt reklaamiraha.

Kuid nõus, et eesmärgid peavad olema kõrged. Aga kui nende eesmärkide lati alt ikka nii madalalt läbi lennatakse, nagu seni, tahaks väga asjaomastelt tegelastelt kuulda, miks, ja teada, millal siis need eesmärgid täitmisele lähevad. Praegu pole selle koha pealt kahjuks midagi kuulda.

Tegelikult mõtlesin, et kirjutan täna loo naiste mõjust harrastussportlastele, aga näete, pean trenni kiirustama, see teema jääb uude nädalasse.

 
At 17:22, Anonymous Anonüümne said...

Suusatajad on veidi ära hellitatud, et 2-3 säravast tulemusest hooajal piisab, et kõik rahul oleks. Siiani on meil tegevsuusatajtest vaid üks olnud, kes on suutnud enam-vähem terve hooaja tipus olla -- Kristina Šmigun-Vähi.

 
At 18:31, Anonymous Anonüümne said...

olen mitmeid aastaid imestanud, et kas need, kes tavaliselt mk-sarja võidu nimel rabavad, on siis lollid või? kõik rabelevad võitude nimel kogu hooaja, meil ikka keegi räägib,et hooaja algus alles, või hooaja lõpp juba. või keskendume sellele ühele võistlusele. selge,et keegi ei jaksa kogu hooaja ainult võite saada, aga lõpuks võitja peab ikka kogu hooaja kõrgetel kohtadel olema, mõni ebaõnnestumine ehk hulgas. ja need tipud on ka tippvõistlustel paremate hulgas. jälle mõni ebaõnnestumine hulgas. aga meil tundub, et äkki keskendutakse liiga neile tipp-tippvõistlustele ja jäetakse muud võistlused vähe liiga tahaplaanile?

 
At 23:20, Anonymous Anonüümne said...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...! (protesteerin)

Sponsorlus on eelkõige metseenlus, ja ka prestiizhi küsimus, isegi hasardi küsimus - panustamine tulevikku jne. Milleks on Pant Ennul vaja Kanepit? Rikka ja väärika inimesega juhtub me ühiskonnas tavaliselt seesama asi, mis intelligentse inimesega - tekib vastutustunne ühiskonnas olevate asjade ees - to give something back - jne jne.

 
At 23:39, Anonymous Anonüümne said...

Suusatamise, minu lemmik spordiala, mis on palju häid emotsioone pakkunud, fenomen Eestis on ikka kummaline. Sattusin just Eesti spordiaasta parimate valimise lehele siin. Ja mida ma näen - kõige rohkem hääli treenerite hulgas on saanud Toolik ning Mati. Tule tavas appi, ütleks selle koha peal peaminister. Meil on mitmeid tiitlimedali võitjaid sel aastal, aga nende treenerid rahva arvates ei vääri miskit. Aga suusatajate kaunis edulugu (Kiku 5., 6. koht MMilt ning Mae 8.) on rahval rohkem meeles, kui näiteks Kanteri kuld, sõudjate medalid, vehklejate edukas esinemine. Kui veel alasi kõrvutada rahvusvahelise kajastatavusega, siis on asi puhta paigast ära.
Aga ilmselt siin tulebki mütsi kergitada Alaveri ees, et ta on nii osav müügimees, nagu PP oma hiljutises artiklis kirjutas.

Siin jääbki mind vaevama üks küsimus. Kanteri tiimi juht on alati rääkinud, et tiim tuleb ehitada sportlase ümber, mitte allutada sportlane tiimile.
Äkki ongi Eesti suusatajate ebaedu selle taga, et Mati Alaveri süsteem baseerub ainult Veerpalu füsioloogiale ning eripärale ning kõik teised koondislased on sellesse süsteemi raamistatud?

Kuidas on võimalik, et Priit Narusk ei arene ega arene sellise 'proffesori' käe all. Aga Mae, õnneks, on nii sarnane Veerpalule, et ka tema arenenb selles süsteemis. Lihtsalt vale metoodika äkki või pole loodus Naruskile lihtsalt andnud?
Muidugi ei peaks igale Eesti suusatajale oma treeninggruppi rajama, kuid siiski peaks mingi paindlikus olema. Mingi möödalaskmine on ju tõenäoline, kui järjest teist hooaega on hooaja alguses Kokk kuskil muti augus ning madalamlgi veel. Ei saa ju öelda, et ta mingi eriliselt noor mees oleks, kes veel areneb. Aga ma arvan, et siiski peaks ta praegu rohkem võimelisemaks olema kuid kord aastas hästi sõita ning muul ajal põrmus olla.

Kahe rahvatarkusega see jutt kokku võtta: seisev vesi läheb haisema ning kala mädaneb peast. Alaveril on lihtsalt vaja uusi ja ergutavamaid väljakutseid, kui üks vana mees, kelle edule loota.

 
At 14:18, Anonymous Anonüümne said...

Minu teada on Naruski üks, sugugi mitte ainus ja ilmselt ka mitte peamine paigaltammumise põhjus see, et ta VO2max on ainult 75 kandis.
Priit Pullerits
tütre arvutist

 
At 10:03, Anonymous Anonüümne said...

Tegelikult on nii, et ka negatiivsed kirjutised on reklaam ehk hoiavad teatud teemad ja isikud pildi peal. Hullem oleks, kui üldse mitte midagi ei kirjutata ega välja ei teha. Seda on väljendanud ka Mati Alaver ise. Nii et PP teeb tahtlikult (tahtmatult) lobi.

 
At 10:33, Anonymous Anonüümne said...

Ei ole need asjad nii lihtsad, priidik, et VO2max ja kogu analüüs. Asu eesti koondise etteotsa, kui selliseid detailseid pärleid pillud.

Narusk oli Rõbinski sprindis 70. 1,5 km peal on VO2 väga väike tegija kui kiirust pole.

 
At 07:35, Blogger oakleyses said...

oakley sunglasses, tiffany and co, prada outlet, louboutin shoes, michael kors outlet, ray ban sunglasses, gucci outlet, christian louboutin outlet, longchamp outlet, tory burch outlet, replica watches, nike free, michael kors outlet, cheap oakley sunglasses, ray ban sunglasses, prada handbags, tiffany jewelry, longchamp, michael kors outlet, louis vuitton outlet, ugg boots, ugg boots, louis vuitton, burberry, uggs on sale, oakley sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton, burberry outlet online, michael kors outlet, louboutin outlet, nike outlet, louboutin, louis vuitton, jordan shoes, michael kors outlet, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, replica watches, ugg boots, nike air max, louis vuitton outlet, michael kors, nike air max, polo ralph lauren outlet, chanel handbags

 
At 07:41, Blogger oakleyses said...

abercrombie and fitch, mulberry, ray ban pas cher, hollister, air force, nike air max, air jordan pas cher, nike blazer, nike air max, vans pas cher, hermes, michael kors, true religion jeans, lacoste pas cher, louboutin pas cher, converse pas cher, coach outlet, north face, air max, ray ban uk, coach outlet, longchamp pas cher, tn pas cher, true religion jeans, ralph lauren uk, lululemon, timberland, true religion outlet, nike free run uk, vanessa bruno, michael kors, sac longchamp, hollister pas cher, north face, ralph lauren pas cher, new balance pas cher, nike roshe run, coach purses, hogan, coach factory outlet, nike free, kate spade handbags, nike roshe, nike air max, sac guess, michael kors, true religion jeans, michael kors, burberry, oakley pas cher

 
At 07:47, Blogger oakleyses said...

mac cosmetics, mcm handbags, wedding dresses, beats by dre, birkin bag, vans, asics running shoes, north face outlet, p90x workout, new balance, mont blanc, ray ban, hollister, bottega veneta, babyliss, nike huarache, vans shoes, nike trainers, louboutin, baseball bats, jimmy choo shoes, north face outlet, hollister, giuseppe zanotti, nike roshe, nike air max, celine handbags, nike air max, chi flat iron, insanity workout, reebok shoes, converse, gucci, converse outlet, timberland boots, soccer shoes, iphone 6 cases, lululemon, soccer jerseys, abercrombie and fitch, instyler, herve leger, longchamp, valentino shoes, hollister, ferragamo shoes, nfl jerseys, ghd, oakley, ralph lauren

 

Postita kommentaar

<< Esileht