teisipäev, veebruar 20, 2007

Šmutov: Katsumusi ja mõnusa laengu pakkunud sõit

«Issand jumal, ma arvasin, et sa oled kuskil rajal kokku kukkunud,» õhkas mu ema, kui talle umbes pool tundi pärast Tartu maratoni lõpetamist helistasin. Ei kukkunud ja helistades istusin juba mugavalt autos, mis Tartu poole vuras. Kuigi ei saa salata, et see kukkumise tunne tekkis nii mõnelgi korral, kuid suutsin ikkagi lõpuni rügada.

Olgu kiire vahepõikena mainitud, et kuue tunni eesmärk, mida kommentaatorid on paaril korral maininud, hakkas kõikuma kohe pärast Tamsalu maratoni sõitu, mis pani mulle ikka korralikult vastu lõugu ja ehmatas ära. Lisaks näitas neljapäeval ehk kolm päeva enne maratoni tehtud elu esimene klassikatreening, et see stiil on minu jaoks täielik müstika ja pole uisu omast, millest olen tasapisi aru saama hakanud, üldse lihtsam.

Ja lõpetuseks näitas reedel tehtud testisõit, et maratoni peaksin läbima umbes kaheksa tunniga, sest koos kaaslasega sõitsin Otepäält Matule 1:22-ga ja mulle tundus selline tempo sobivat. Kiire korrutus näitaski, et kuut tundi pole mõtet rihtida ja esmatähtsaks tõusis taas lõpetamine ja lisaks arvasin, et aeg võiks olla umbes kaheksa tundi. See väike Otepää-Matu lõiguke andis aga julgust, sest enesetunne just paha polnud ja pärast sõitu sai veel suusaklubisse mindud suuski määrima, kuigi määrimisega mina just ei tegelenud – siinkohal tänud Annikile, kes tegi ikka väga hea määrde, sest suusad pidasid ja libisesid täitsa hästi isegi pärast ligi kaheksat tundi rajal. Väikse või suurema veini olen raudselt võlgu. Muide, Anniki andis mulle ka seni ainsa klassikatunni (selle neljapäevase), sest enne maratoni sain seda stiili treeneri pilgu all proovida vaid korra. Korra, mille tahaks päris kiiresti unustada, sest siis läks minu jaoks kõik väga valesti, kuid rajal oli nendest nippidest jällegi abi, kuigi õppida on meeletult, tagasihoidlikult öeldes.

Erinevalt Priidust magasin mina täitsa rahuldavalt. Et elukaaslasel oli pühapäeval sünnipäev, sain magama umbes kell üks öösel ja uinumine võttis ehk veerand tundi. Äratuse olin pannud 6.30-ks, kuid uni kadus korraks ära tund aega varem, kuid jäin kohe uuesti tukkuma ja silmad lõin lahti siis, kui mobiil tirisema hakkas.

Seejärel tormasin tubades ringi, sest – taas erinevalt Priidust – välja ma minna ei viitsinud, kuid vere tahtsin korralikult ringlema saada. Samal ajal panin vee keema, et vaarikatega kiirputru süüa, mille arvutist uudiseid piiludes ja videoklippe vaadates (NBA all-stars nädalalõpp!) ka kõhtu saatsin. Üks pudrupakike tundus täpselt paras ports ja peale jõin Articu spordijooki. Asjad olid pakitud, nii jäigi elukaaslane autosse toimetada, et ta masina Tartusse tagasi viiks ja mulle pärast Elvasse järgi tuleks, ja peale võtsin veel trennikaaslase ja Saksamaa kodaniku Hans-Peter Etzoldi, kes plaanis maratoni lõpetada nelja tunniga.

Stardis tekitas ainsa äreva hetke see kurivaimu kiip, sest rihm oli minu meeletult lihaseliste jalgade jaoks liiga lühike. Korraks hellitasin mõtet kiip käe külge siduda, kuid õnneks soovitas endise vutiklubi kaasmängija Kristjan Pärnamägi korraldajad üles otsida, kes andsidki lisarihma ja kiip saigi kuidagi läbi häda jala külge pandud.

Sõidu algus oli igati vahva, sest esimese asjana kuulsin seda, kuidas mingi tüüp mu selja taga oma kaaslasele pobises: «Kuule, ma ei saa praegu kiiremini sõita, mingi aeglane vend on mul ees.» Nagumismõttes, ah! Ma oleks pidanud buldoosernina pikali paiskama need paarsada suusatajat, kes veel minu ees sellel rajal suusk-suusas sõitsid? Kaks ohtlikumat olukorda tekitasin raja alguses kogemata ja kogenematusest ka, kuid õnneks läks kõik kenasti ja keegi viga ei saanud ning varustus jäi terveks.

Samas oli rajal näha igasuguseid põnevaid asju, näiteks rühkis minust esimesel pikemal tõusul mööda umbes 60-aastane taat, kellel olid suusakeppide asemel käes kaks puuroigast, mis ta oli vist (ma arvan!) äsja metsast murdnud. Ju olid õiged kepid purunenud, kuid vapper maratoonar ei kavatsenudki kõrvale astuda. Tõesti väga-väga lahe, et ebaõnn meest ei murdnud.

Lisaks jäid silma muidugi kõik kostüümides tüübid ja kaks noormeest, kes liikusid tandemsuuskadel. Nendega sai kuskil Peebu kandis päris pikalt koos liigutud, rütm oli mõnusalt sobiv.

Esimesed kaksteist kilomeetrit läbisin igati kenasti ja aeg 1:17 näitas (3006. koht), et liigun sisuliselt täpselt samas tempos nagu reedel. Erinevalt Viru maratonist, kus ma ainult jõin, pidasin Matul mõnusa pausi ja võtsin nii rosinaid kui ka soola. Samas jooki tarbisin vist liiga palju, sest sõit Andu poole oli tõeline õuduste teekond. Väga raske hakkas praktiliselt kohe pärast teeninduspunkti. Tõenäoliselt oli asi nii joogis, kuid ka selles – ja nüüd ma võin terminites eksida –, et keha hakkas rasvu tarbima ja see pidavat alati päris karmilt mõjuma. Hans-Peter pakkus hommikul Otepääle sõites, et rasvade põlemine võib alata 40 kilomeetri kandis, kuid tema on siiski sportlane ja mina olen, noh, harrastaja või nii. Ma tean, et selles kohas oli ka raja kõige rängem tõus, kuid seda võtsin enda arvates küllaltki normaalselt.

Igatahes kaalusin ma rajalt kõrvale astumist, sest minek oli niivõrd nigel. Seda ei annagi kirjeldada, kogenud teavad. Vedasin end kuidagi siiski edasi ja enesetunne hakkas paranema kahekümnenda kilomeetri kandis ning Andule (10 km lõik 1:24, 3030. kohal) jõudes otsustasin kümme kilomeetrit veel ära kannatada, et siis on vähemalt pool sõidetud. Lisaks nägi katkestajate buss niivõrd kõle välja, et ma lihtsalt ei suutnud rajalt ära tulla – korra olen seda ju varem teinud, kuigi siis julgustas Tartusse põrutama fotograaf ning tolle katkestamise tõttu ma tänavu suusapordi valisingi. Panin MP3e mängija ka tööle ning klapid kõrva.

Tähelepanu, muidu ununeb! Kas keegi teab nende kahe inimese (neiu ja noormees) kontakte, kes tegid selles kohas pilte: vajuta siia. Vana Kooli Meeste koduka kohaselt on see koht pärast Matut ja mind võeti vist ka pildile ning ma oleks sellest ülesvõttest väga huvitatud. Samuti otsin noormeest, kes pildistas Tamsalu maratonil raja ääres (tal oli vist fotokott, millel oli kiri spordifoto vms ja mind sai ta kätte taas ühel tõusul ehk äkki oli see oma 30 km märgis või isegi hiljem, sest ma olin selleks ajaks päris väsinud).

Kuid igatahes - järgmised kümme kilomeetrit möödusid minu arvates poole tunniga, kuigi ametlik aeg oli 1:07. Minek oli väga võimas ja lõpuks oli kasu ka Anniki õpetatud klassikanippidest – tõuka käe ja jalgadega ning libise. Ja siis korda seda. Igati mõnus oli ja raskeim osa tundus läbi olevat. Lisaks kõlasid kõrvus Metallica, Cypress Hilli ja teiste vahvate bändide meloodiad, mis andsid hoogu juurde. Kui keegi suudab põhjendada, kuidas selline kergus tekkis (ehk peabki tekkima?), olen talle tänulik, sest Andu TPs võtsin väikese snäki ja joogi ka, kuigi vähem kui näites esimeses punktis.

Igatahes olin Kuutse TPsse jõudes (3048. kohal) kindel, et rajalt ma enam kõrvale ei astu, sest minek oli minu jaoks väga võimas ja enesekindlus tuli ka puhkuselt tagasi. Lisaks oli ju pool distantsi läbi ja siis otsustasin lõpuni kasvõi kõndida, kuid igatahes aja kirja saada. Kuid! Iga hea asi saab kiire lõpu, eriti tüübi jaoks, kes pole varem suusatanud. Igatahes, mulle tundub, et võtsin vist TPs liiga palju aega (tahtsin korrata Andu punktis tehtut) ja hea hoog kadus ning sõit muutus taas raskemaks, kuigi tulemused näitasid vastupidist – teel Peebule olin müstiliselt möödunud ligi 500st suusatajast. See peab olema mingi viga, mis arvatavasti parandatakse, sest seitse kilomeetrit läbisin 59 minutiga.

Edasi läks kõik ühtlases rütmis, kuid väsimusele tuli lisaks hõõrdumine – kohas, mis on ikka väga ebamugav ja lühidalt öeldes rõve. Paaristõukega polnud hõõrdumist küll tunda, kuid ma pole Veerpalu ega Pullerits, kuid Palusse kihutasin küll võimsa paaristõukega ja möödusin kahest konkurendist. Väga hea tunne oli!

Samas olid selleks ajaks päris tublisti valutama hakanud ka mõlemad põlved, mistõttu laskumistel ei suutnud ma ennast kuidagi kükakile lasta, vaid sõitsin kõigist mägedest alla kas täiesti sirgete jalgade või siis veidi kükakil asendis, teisiti polnud lihtsalt võimalik. Põlvevalu tõttu kaalusin korraks veel katkestamist, kuid suutsin leida sellise rütmi, et valu andis endast märku vaid tõusudel, mida ma käärsammuga võtsin ehk siis pea kõikidel tõusudel.

Kahjuks pole kirjas Palu aega, kuid seal märkasin, et lumi oli suuskade all kinni, mis selgitas ka viletsama libisemise. Nühkisin puhtaks ja ponnistasin edasi - Hellenurmele jõudsin 6:39-ga ehk Peebult tulin 15 km 1:50-ga (3107. kohal). Hellenurmes küsisin kohvi, seda aga veel aga ei saanud, seega ei hakanud aega raiskama ja panin edasi. Umbes kolm kilomeetrit pärast Hellenurmet läks minust mööda mees, kellega olin end viimased 30 kilomeetrit võrrelnud. Nentisin talle vaid, et kõik kohad hõõruvad ja seetõttu on tal targem minust mööduda. Lisaks läksid oma teed veel kaheksa suusatajat, kuid midagi polnud teha, lihtsalt ei suutnud nendega kaasa minna. Kahjuks on tema number peast nagu nõiaväel kadunud, kuid finišitelgis sai käppa antud ja lubasime järgmisel aastal taas rajal kohtuda.

Ahjaa, hõõrdumise probleemi suutsin seejärel ka lahendada - tõmbasin dressipüksid umbes poole kaelani ja imelisel kombel oli sellest abi. Kolm kilomeetrit enne lõppu tehtud kohvipaus andis jõudu juurde ja viimased numbrid läbisin taas väga hea hooga – jälitasin vist Koit Reinikut (number 2396), keda ma aga kätte ei saanud. Samas suutsin tõrjuda Virgo Runno (2404) rünnaku, keda ma umbes kilomeeter enne kohvipausi silmasin.

Viimased üheksa kilomeetrit sai igatahes läbitud 1:08-ga ja finišisirgel sai rahus juubeldada. Kui staadionidiktor aru sai, et lõpetamas on suusablogi teine kirjutaja, teatas ta mulle ja teiselegi valjuhääldi abil esimese asjana, et Pulleritsu Priit ja Soonetsi Art on juba lõpetanud ning nad tegid seda kõrvuti. Igati vahva infokild, kuid lõpetamisega saadud laengut ei suutnud see kuidagi ületada. Nii mõnus, ausalt ka. Eks saate ise ka aru. Olen täiesti nõus Kaarel Zilmeriga, kes kirjutas Postimehe töötajate maratoniuudise juurde: «Tartu maratoni idee üks autoreid - legendaarne suusatreener Herbert Abel pani kunagi Kääriku lähedale Ruusale, raske treeningraja lõpujoone kohale üles lihtsa lauajupi, kuhu oli peale kirjutatud – AU LÕPETAJALE! Samasuguse tunnustussõna oleks võinud ka nüüd maratoniraja kohale riputada. Sest igaüks, kes selle sõidu lõpetas, väärib tunnustamist.»

Lõppaeg 7:47.18,7 ja 3119. koht, mis on pärast karmi jalaluumurdu, alla sadat suusakilomeetrit ja ühte klassikatreeningut päris vahva tulemus – lisaks pole ma kümneid aastaid suuskadel olnud. Vähemalt minu arvates on tulemus hüva, sest üks sõber nentis ajast kuuldes, et koos Lihavõttesaare kujude päritoluga on minu lõpuaeg üks maailmaajaloo suuri müsteeriume - nii aeglaselt ei ole ju võimalik!

Öösel magama minnes oli temperatuur 37 kraadi ja seetõttu neelasin igaks juhuks ka ühe tableti ja hommikul jõin ühe Coldrexi sidrunitee. Keha ei tundunudki väga hull, kuigi tööle sõitsin siiski autoga ja koju saabudes viskasin end kolmeks tunniks voodile ja magasin ning pärast seda oli olek juba nagu inimesel ehk tunda annavad vaid jalad.

Kuid täna jälle trenni, sest ihu tuleb liigutada ja Haanja maraton on alles ees, kuigi seal ma sõidan tõenäoliselt vaid poole distantsist ja rohkem selliseid pikemaid retki tänavu ette ei võta. Edasi tulevad muidugi ratta- ja jooksumaratonid ning loodetavasti saab Tartu Suusaklubi abil nendekski üritusteks valmistuda.

Järgmise aasta Tartu maratonil võib ehk juba kuut tundi püüda ja nii tõuseks Tartu Suusaklubi harrastajate tabelis ehk ka veidi kõrgemale, nüüd hoian seal aastakse auväärset esimest kohta, mis siis, et protokolli tagumises otsas.

Ja loomulikult tänud kõigile, kes nõu ja jõuga on abiks olnud!


(Fotod on Tartu maratoni asjadest ja suusatallast, mille külge jäi igasugune sodi. Õnneks jäid suusad vist siiski alt terveks ehk neid saab edaspidigi kasutada, kuigi hooldusse tuleb nad kindlasti viia.)

26 Kommentaarid:

At 09:50, Blogger Unknown said...

Tubli, et läbi tegid.

Need neiu ja noormees olid ilmselt sportfotost. Nende interneti aadress on http://www.sportfoto.ee

 
At 10:29, Blogger Priit Pullerits said...

Teades, kui läbi oli Martin Tamsalu maratoni lühema distantsi ajal, arvan, et ta sai Tartu maratonil hakkama kolossaalse eneseületamisega, et suutis selle läbi sõita.
Ma arvan, et tal võis olla kaks korda raskem kui mul, ehkkki mu aeg oli üle kahe korra kiirem kui tal.

 
At 11:01, Anonymous Anonüümne said...

Ajaliselt pea 8 tundi suusatad on ise juba meeletu saavutus

 
At 11:11, Anonymous Anonüümne said...

Selliste suusapõhjadega nagu pildil! Kõva mees oled!

 
At 11:52, Anonymous Anonüümne said...

Oi Šmutov, ma täiega imetlen inimesi, kes viitsivad-kannatavad pea 8 tundi (terve tööpäeva!) ühtejärge suusatada. Respect! :)

Kuna siin eespool juba läks fotograafide tagaotsimiseks, siis mul on ka üks kadund. 10. veebruaril tegi keegi noormees maratoni raja 10 km kandis pilte. Kuna ilm oli super, siis on ilmselt ka pildid head. Kes see olla võis?

 
At 12:20, Anonymous Anonüümne said...

Vägev pingutus!

Samas lugedes tekkis kange tahtmine kommenteerida ja edasiseks nõu anda.

a) Kui eesmärk oli Tartu maraton läbida, siis oleks tulnud juba algusest ainult klassikat harjutada. Spordipargi tasane ring on esmaõppeks ideaalne, kui muidugi rada kvaliteetne juhtub olema.

b) Viimasel nädalal võinuks rohkem puhata.

c) Kui suusatades põlved valutama hakkasid, siis soovitaks jooksumaratoni mõte esialgu kõrvale jätta ning pigem rattale mõelda.

Edu!

ps mis pildil olevaid suusapõhju puudutab, siis usun, et enamusel oli pidamisala lõpuks samamoodi prahti täis.

 
At 14:10, Anonymous Anonüümne said...

Mina sõitsin nõks üle 8 tunni seda maratoni, aga minul küll ei olnud mingeid raskemaid ja kergemaid hetki eriti. Kogu aeg oli räigelt raske olla ja lõpus läks lihtsalt asi veelgi hullemaks, head minekut ei tundnud hetkekski.

 
At 14:36, Anonymous Anonüümne said...

Isegi huvituks kõik võimalikest piltides.

Kunagi peaks vist tulema pildid tartu maratoni kodukale ja ka espordile vist. Aga kust veel pilte otsida?

 
At 14:46, Anonymous Anonüümne said...

Katsumust hinnates on Martini sugused maratoni läbijad tõesti kanged ja vintsked vennad. Kujutan ette, et liigutuste arv ja südamelöökide jne arv on ikka palju kordi suurem kui tõesti suusatades-libisedes rada läbida. Vapprad ja tublid olete.

 
At 14:49, Anonymous Anonüümne said...

Tubli trennikaaslane, et suutsid vastu pidada.

Miks siis selle beibe kuju seal ei olnud kui mina sealt läbi sõitsin? Oleks ka pildile tahtnud temaga.

 
At 15:03, Anonymous Anonüümne said...

Au lõpetajale! Kuna sinule ja sportimisele mõeldes meenub mulle esimesena su ümar vudiv kuju sügiseselt osakonna jalgpalliturniirilt (tõsi, jõulupeoks olid sa silmnähtavalt paremas vormis), siis igavene au ja kiitus, et lõpuni sõitsid! :) Ja mis minu jaoks eriti tähtis, tuli mul kange tahtmine kui mitte järgmisel, siis ülejärgmisel aastal sama asi läbi teha. Ole tubli :)

 
At 16:05, Anonymous Anonüümne said...

Tubli tõesti,märk on maas,järgmisel aastal on juba palju kergem .Aga katsu siis ikka rohkem kui vaid 1 trenn teha!

Paar näpunäidet kah omalt poolt:
1.Kükkasendis võid laskumisi võtta üksinda trenni tehes,massiüritusel oled aga sedasi ohtlik nii enesele kui teistele.
2.Maratonijärgses eufoorias ei maksa kohe jälle trenni tormata,2-3 päevagi võiks puhata ja alles seejärel kerge trenniga alustada.

 
At 16:25, Blogger Martin Šmutov said...

Sander: tänud viite eest, otsin.

Lennart: see mäng oli muidugi vist kuu aega pärast kipsi eemaldamist ja taastusravi alles kestis, kuid värava lõin ma ikkagi ära :) Sina aga tule trenni, ära passi niisama. Ma ka püüan kooli lõpetada, seega see sind ei vabanda.

Teistele: tänud heade sõnade eest. Täna on olek täitsa okei ja lähme suusaklubilastega kelgutama. Võtan suusad ka kaasa, et need puhtaks rookida ning tegelikult tahaks umbes viis kilomeetrit uisku lasta, väga rahulikult - ei nimetakski seda trenniks, vaid pigem jalutamiseks -, et tasapisi end liikuma saada. Kuid pean viimase kommentaatori soovitust silmas ja jätan ehk täna veel vahele, kuigi enesetunne on täitsa hea.

Klassikat hakkab taas neljapäevast või nii harjutama. Siis juba tõsisemalt.

 
At 16:34, Blogger Unknown said...

Tervist-tervist,

Plaanisin ka 6h peal lõpetada, kuid finishiprotokoll ütles, et lõpetasin hoopis 7:40 peal.. ma arvan, et kohtusime ehk rajalgi.. ja kindlasti põrutas Sinustki rasvane rohelist värvi rott maratoni lõpu poole suure hooga mööda..:)

Maraton oli väsitav, tõsi see on, kuid tagaotsamehena võin öelda, et kindlasti ei toimunud meievahel sellist trügimist nagu Tiit Pekk oma tänases EPL-i artiklis esiotsa meeste kohta kirjutas.. sai ikka rahulikult juttu puhuda ja taatidega 1982.a. maratonimuljetest pajatada.

Järgmine kord rajal näeme..

Janno

PS. Haanja maratoni pikk distants on ikka väga karm, eriti nn surmatõus enne finishit.. seat ei julge allagi vaadata..

 
At 17:23, Anonymous Anonüümne said...

Näed - Rott ka siin:)
Suurel Seal läks lõpuks veidi raskeks, seetõttu lõpetasime ca pool tundi hiljem.

... aga seda tuleb küll tunnistada, et fotoka maratonirajale kaasavõtmine on ikka korralik ankur - kui pildistamiseks seisma jääda, siis on päris raske hiljem edasi hakata liikuma. Samas, maratoniraja kenamatesse kohtadesse pealtvaatajad väga ei satu.

 
At 19:39, Anonymous Anonüümne said...

Kõige sitkema suusataja tiitli annaks sedapuhku võistlejale numbriga 5552. Aastates härrasmehel läks umbes 3. kilomeetril suusaklamber katki. Kuna tegu oli vanemat tüüp klambriga, siis ei saanud ta ka TPs suuska vahetada. Nii sõitis ta üks suusk jala all lahti u 40 kilomeetrini, mil ka teine klamber katki läks. Ja sealt lõpuni sõitis ta mõlemad suusad lahti. Ja aeg tuli umbes sama mis sinulgi (ja ka minul).
Kummardus tahtejõu ees

 
At 21:37, Anonymous Anonüümne said...

kes tegi piltte (nii nimetatud 60 aastasest) mehest, kellel oli suuskeppide asemel puu toikad number oli 2654 antke endast teada
nr5275918 või mail tauno.rannaste.003@mail.ee

 
At 01:44, Blogger Martin Šmutov said...

Oih, tundub, et tegin vanusega tublisti liiga - ehk isegi kahekordselt :). Kuid ega kaua uurida saanud, tuiskasid mööda ja mul jäi vaid pead vangutada, et mõni põrutab roigaste toel ka kaks korda kiiremini.

Igatahes oli see üks maratoni tipphetki ning tänases suusatrennis mainiti seda roigastega meest samuti, jäi teistelegi silma.

Kahjuks ei oska pildistajatega aidata, kuid ehk on abi esimese kommenteerija lingist - ma kirjutasin samuti neile ja ootan endagi päringule vastust.

 
At 10:45, Anonymous Anonüümne said...

Pildid on olemas ja nime järgi leiad endast kohe päris mitu pilti :)

Pullerits on ka olemas.

sportfoto.ee

 
At 11:40, Anonymous Anonüümne said...

Tere toredad ja sportlikud inimesed! Mina tegin pilte koos abilisega (nii juba eelmainitud kohas, kui ka osaliselt finishis). Asuvad www.sportfoto.ee. Võimalik on otsida ka nime järgi! (sisestatud on kõik need nr-d, mis olid võistlejatel nähtavad). Parimat soovides ja kohtumiseni uutel võistlustel, üritustel jne Janne :) ps! olge ise aktiivsemad hõikama, see kindlustab kindlamalt "pilti" saamise...

 
At 19:21, Anonymous Anonüümne said...

tänan teid info eest,nägin ennast ka nüüd.Aga minu kaikad jäid korraldjate ukse taha ,pidasid vastu mul 60 km. või isegi enam.

 
At 05:27, Blogger oakleyses said...

oakley sunglasses, tiffany and co, prada outlet, louboutin shoes, michael kors outlet, ray ban sunglasses, gucci outlet, christian louboutin outlet, longchamp outlet, tory burch outlet, replica watches, nike free, michael kors outlet, cheap oakley sunglasses, ray ban sunglasses, prada handbags, tiffany jewelry, longchamp, michael kors outlet, louis vuitton outlet, ugg boots, ugg boots, louis vuitton, burberry, uggs on sale, oakley sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton, burberry outlet online, michael kors outlet, louboutin outlet, nike outlet, louboutin, louis vuitton, jordan shoes, michael kors outlet, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, replica watches, ugg boots, nike air max, louis vuitton outlet, michael kors, nike air max, polo ralph lauren outlet, chanel handbags

 
At 05:29, Blogger oakleyses said...

abercrombie and fitch, mulberry, ray ban pas cher, hollister, air force, nike air max, air jordan pas cher, nike blazer, nike air max, vans pas cher, hermes, michael kors, true religion jeans, lacoste pas cher, louboutin pas cher, converse pas cher, coach outlet, north face, air max, ray ban uk, coach outlet, longchamp pas cher, tn pas cher, true religion jeans, ralph lauren uk, lululemon, timberland, true religion outlet, nike free run uk, vanessa bruno, michael kors, sac longchamp, hollister pas cher, north face, ralph lauren pas cher, new balance pas cher, nike roshe run, coach purses, hogan, coach factory outlet, nike free, kate spade handbags, nike roshe, nike air max, sac guess, michael kors, true religion jeans, michael kors, burberry, oakley pas cher

 
At 05:32, Blogger oakleyses said...

mac cosmetics, mcm handbags, wedding dresses, beats by dre, birkin bag, vans, asics running shoes, north face outlet, p90x workout, new balance, mont blanc, ray ban, hollister, bottega veneta, babyliss, nike huarache, vans shoes, nike trainers, louboutin, baseball bats, jimmy choo shoes, north face outlet, hollister, giuseppe zanotti, nike roshe, nike air max, celine handbags, nike air max, chi flat iron, insanity workout, reebok shoes, converse, gucci, converse outlet, timberland boots, soccer shoes, iphone 6 cases, lululemon, soccer jerseys, abercrombie and fitch, instyler, herve leger, longchamp, valentino shoes, hollister, ferragamo shoes, nfl jerseys, ghd, oakley, ralph lauren

 
At 05:34, Blogger oakleyses said...

montre pas cher, pandora jewelry, canada goose, juicy couture outlet, doke gabbana outlet, hollister, moncler, karen millen, marc jacobs, louis vuitton, replica watches, coach outlet, wedding dresses, swarovski, pandora charms, moncler, barbour jackets, canada goose outlet, ugg pas cher, canada goose, lancel, thomas sabo, ugg,uggs,uggs canada, canada goose, moncler outlet, moncler, louis vuitton, ugg boots uk, canada goose outlet, swarovski crystal, pandora jewelry, moncler, juicy couture outlet, michael kors outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, louis vuitton, sac louis vuitton pas cher, moncler, barbour, supra shoes, canada goose uk, links of london, michael kors handbags, toms shoes, moncler, bottes ugg, moncler, doudoune canada goose, michael kors outlet online, louis vuitton, canada goose, pandora charms

 
At 04:18, Anonymous Obat Benjolan di Belakang Telinga said...

It is great to have visited your website. Thanks for sharing useful information. And also visit my website about health. God willing it will be useful too

Pengobatan Scabies secara Alami
Obat Penghilang Jerawat dan Bekasnya
Cara Menyembuhkan Batuk Berkepanjangan
Cara Mengobati Pengapuran Tulang
Cara Mengobati Cacingan
Cara Cepat Mengobati Amandel
Cara Mengobati ruam Kulit pada Bayi

 

Postita kommentaar

<< Esileht